Inlägg från: Anonym (Kvinnas porrskadade man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinnas porrskadade man)

Munknull

Anonym (Nej!) skrev 2020-12-21 22:44:33 följande:
    Exakt!

Finns ingen kvinna som får orgasm av att ha en kuk långt ner i halsen, det är på gränsen till tortyr så jag förstår att många feminister nu pratar om att förbjuda den typen av porr, särskilt som många män inte har förstånd nog att skilja på film och verklighet utan måste agera ut sina sexuella lustar om sådant som de sett på film. Porrskadade män är vidriga!

Du är rätt duktigt okunnig och inskränkt. Det du yrar på om är den typen av män som är egoistiska och som har en dålig kvinnosyn. Det har ingenting att göra med det sex som två vuxna personer, av fri vilja från bådas sida, gör i sängen oavsett vad de väljer att göra. Det ska du och övriga feminister fullständigt ge fan i. 

De sk män som inte respekterar sin kvinnas vilja är inga män, utan riktiga krakar som inte vet hur en man ska bete sig. Det dessa sk män har gemensamt är att de har en mor och en far. Dessa två borde ta sitt föräldraansvar och uppfostra sina söner (och döttrar) om hur man beter sig gentemot varandra i och utanför sängen. Hade föräldrarna gjort detta och inte överlämnat sitt eget ansvar till skolan så hade kanske läget varit annorlunda? Det är inte ok att som förälder inte ha koll på vad barnen håller på med, vad de tittar på på nätet, etc. Prata med era barn. Lär dem om livet, sex, etc. 

Nä, nu ska frun strax få lite kuk i munnen ;)

Anonym (Nej!) skrev 2020-12-22 22:27:39 följande:
    Nu handlar det inte bara om män som gör saker mot kvinnors vilja, utan om porrens påverkan på normer i samhället.

Den här typen av porr sänder ut signaler om att kvinnor bara är till för att tillfredsställa män och att kvinnor förväntas ställa upp på saker som de egentligen inte vill för mäns skull bara för att inte ses som dåliga i sängen, därför det är så normen har blivit pga mainstreamporren.

Och ditt uttalande "Nä, nu ska frun strax få lite kuk i munnen ;)" säger mycket om din kvinnosyn och hur du ser på kvinnor, att hon är ett hål som du kan tömma dig i och att hon ska tillfredsställa dig bara för att du är man.

Här kan du se mer på alla skadliga effekter den här typen av sex bidrar till i samhället:

www.svtplay.se/video/29217442/veckans-brott/veckans-brott-kan-porren-forklara-unga-mans-sexuella-vald

Porrens påverkan på normer? Ok, så porren skulle göra så att hemmafruar måste knulla de hantverkare som jobbar i deras hem menar du? Eller enligt något annat rollspel porrfilmerna har? Är det bara män som blir påverkade av porr eller kan även kvinnor bli det? 

Huruvida porr sänder signaler eller inte kan man väl fundera över. Porren tillfredställer bara de olika intressen som finns inom det sexuella området. Det finns olika preferenser inom sex och därför olika behov som behöver tillfredsställas. Du har svårt att förstå varför någon kvinna skulle vilja vara sexuellt undergiven för att du inte har den läggningen själv. För de kvinnor (eller män) som har den läggningen så har de ett behov av att få leva ut den sidan, oavsett vad du anser om saken. Det du och många andra inte verkar förstå att den som har den verkliga makten i ett dom/ug-förhållande är den undergivne - vill inte den undergivne överlämna sig till den dominante så blir det ingenting eftersom allt bygger på fri vilja. Det är bara idioter som skulle tvinga någon till något den inte vill - det är dessutom övergrepp, vilket är olagligt. 

Du har ingen som helst aning om min kvinnosyn. Min fru är den som kallar sig ?kvinna? i tråden. Mitt nick här kopplar till henne, om du tänker efter lite. Den meningen hänvisar till det hon skrev tidigare i tråden. Kolla det så kanske du fattar...

Anonym (434) skrev 2020-12-22 23:40:20 följande:

Det är sorgligt att höra att så många män går igång på förnedring.

Jag hoppas att man med hjälp av debatten som kommit upp förklarar för kvinnor att de inte behöver ställa upp på saker som de får ont av/ äcklas av eller blir förnedrade av. Att män inte kan förvänta sig någonting av sådan karaktär sexuellt om det inte är så att kvinnan uttryckligen säger att hon VILL.

Det är väl ändå ingen i tråden som påstår att en kvinna (eller man) ska ställa upp på något hon (han) inte vill? Tvärtom har vi ju sagt att det alltid ska ske av fri vilja av båda två? Allt annat är övergrepp och olagligt. De män som inte respekterar vad kvinnan vill är inga riktiga män, utan ynkliga krakar utan vett. De ska straffas såklart.
    Anonym (Nejtack) skrev 2020-12-23 00:38:26 följande:
    Förstår inte varför du går så hårt på med din åsikt och försöker vinkla det som sanningen. Det är väl bevisat i tråden redan att det finns alla varianter. Vissa gillar det verkligen inte och vissa tänder på det.

Det 'nej' faktiskt försöker förmedla är att det kan vara skadligt att lyfta fram det som att många kvinnor gillar...då många faktiskt inte vågar säga ifrån att de upplever det som obehag. Framförallt är detta vanligt bland yngre. Att då få höra 'men alla andra gör och alla andra gillar' från killen man är förtjust i....ja du, är man ung oerfaren o har svårt och säga ifrån, då gör man till slut det som "alla" andra gillar och låtsas gilla det (med andra ord, man ljuger och gör våld på sig helt enkelt). Det är är ett problem!

Vad som sakta har växt fram mellan dig och din man är vad unga oerfarna kastas in i direkt. Det ska se ut som på porrfilm och kvinnans njutning är inte i fokus.

Kanske bättre att erkänna att delar av den typen av sex som du och din man gillar, inte är vanilj helt enkelt.

I övrigt så känns det som hela världen har förändrats rätt mkt de senaste 20-30åren. Känns som man är rätt unik nu förtiden om man gillar vaniljsex och är otatuerad ;)

...eller, så är det för de andra hörs och syns mer.

Jag skulle nog vilja påstå att den som går hårt fram med sin åsikt och hävdar att alla normala kvinnor inte gillar munknull är just ?nej!?. De som är positiva till munknull försöker bara få vederbörande att inse att hon inte kan föra alla kvinnors talan. Alla tycker inte som henne, utan försöker förklara hur det funkar.

Jag skrev tidigare att föräldrar måste ta ansvar för vad deras barn ser på på nätet och utbilda sina barn. Få pojkarna att förstå att de måste respektera flickorna och att få tjejerna att förstå att de absolut inte ska göra något de inte vill. Det är aldrig ok  att göra något mot någon mot dess vilja. Det är olagligt och skall i så fall bestraffas. Det är ingen i tråden som någonsin påstått att det är ok med övergrepp.

Anonym (Nej!) skrev 2020-12-23 00:55:47 följande:
    Och hur tror du att vi ska få pojkar att respektera flickor när ni vuxna (mestadels män) förespråkar och normaliserar just det våldssex som man ska försöka lära ut och skydda dom från när de blir äldre?!

Vuxna ska fungera som förebilder, men vi kommer aldrig kunna få pojkar att respektera flickor så länge det finns vuxna som normaliserar denna norm som många kvinnor försöker bryta.

Vad är det för våldssex du pratar om? Tror du att vi håller på och slår varandra? Gör varandra illa? Du har ingen som helst aning och du verkar inte ens vilja lyssna eller förstå. 

Du får väl välja själv på vilken detaljnivå du vill prata med dina barn, men det viktigaste av allt är att de förstår att man ALDRIG gör något mot sin partners vilja, oavsett vad de väljer att göra i sängen. 

Anonym (Nej!) skrev 2020-12-23 01:14:08 följande:
    Och jag tror du missförstår, du tänker att det handlar om kvinnor som uttryckligen säger nej till att ställa upp på saker män vill göra men det är inte det jag syftar på, utan alla de kvinnor som går med på saker som de egentligen inte vill men inte VÅGAR säga nej till då normen ser ut som så att om de inte ställer upp på saker för att behaga männen de har sex med så är de tråkiga och dåliga i sängen.

DET är ett stort samhällsproblem! Normaliseringen av kvinnoförnedrande sex pga porrens inverkan.
    Är det kvinnor som lever i såna förhållanden - jag tvivlar inte alls på att det finns - så är jag den förste att rekommendera dem att lämna dessa förhållanden och män. En riktig man vårdar och försvarar sin kvinna och utsätter henne inte för övergrepp. Bara ynkedomar behandlar kvinnor illa.
Svar på tråden Munknull