Anonym (Nej!) skrev 2020-12-22 22:27:39 följande:
Nu handlar det inte bara om män som gör saker mot kvinnors vilja, utan om porrens påverkan på normer i samhället.
Den här typen av porr sänder ut signaler om att kvinnor bara är till för att tillfredsställa män och att kvinnor förväntas ställa upp på saker som de egentligen inte vill för mäns skull bara för att inte ses som dåliga i sängen, därför det är så normen har blivit pga mainstreamporren.
Och ditt uttalande "Nä, nu ska frun strax få lite kuk i munnen ;)" säger mycket om din kvinnosyn och hur du ser på kvinnor, att hon är ett hål som du kan tömma dig i och att hon ska tillfredsställa dig bara för att du är man.
Här kan du se mer på alla skadliga effekter den här typen av sex bidrar till i samhället:
www.svtplay.se/video/29217442/veckans-brott/veckans-brott-kan-porren-forklara-unga-mans-sexuella-valdTro mig, jag är oändligt mycket mer än bara ett hål som han kan tömma sig i. Det visar han varje dag. Jag har nog aldrig träffat en mer kärleksfull person och han sätter nästan alltid mig och mina behov framför sina egna (och nu pratar jag alltså inte bara om sex). Att tillfredsställa honom har jag inget som helst emot. Tvärtom blir jag väldigt upphetsad av att veta att han njuter, och med tanke på hur ofta han slickar mig, så vore det ganska själviskt av mig att inte ge honom något tillbaka. Plus att jag, som jag skriver i mitt inlägg högre upp, verkligen gillar att bli munknullad. Du skulle verkligen behöva bli lite mer öppen och vidsynt, så kanske du kan förstå att
a. Alla kvinnor är inte som du och tänder inte på samma saker som du. Det finns en enorm variation när det gäller vad folk tänder på. Många människor, både kvinnor och män, tänder t.ex. på att bli dominerade. Att dominera någon som har gett sitt samtycke är inget sexuellt övergrepp.
b. Om man respekterar och bryr sig om sin partner, så vill man ge partnern njutning, även om man själv inte får orgasm av just den aktiviteten.
c. Det är inte bara ?vaniljsex? som är normalt. Du har inte rätt att bestämma vad som är normalt och inte. Folk tänder som sagt på olika saker och så länge allt sker under samtycke, så har ingen gjort fel.