Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Min sambo pratar illa om min son

Nu är det ju ganska knapphändig info man får här, men jag tycker inte att det du beskriver låter särskilt hemskt eller allvarligt. Man kan inte tycka om alla och så är det bara. Ska din sambo hålla inne vad han tycker? Varför? Så länge han inte säger hemska saker så måste han väl få säga vad han tycker? Det är ändå din sambos hem också och ni ska alla fira jul tillsammans så det är ju inte så konstigt.

Din son kanske faktiskt ÄR egoistisk och snål? Han kanske beter sig på ett sätt som ej är okej och då är det ju inte så konstigt att din sambo inte tycker om honom? Har du funderat på det eller är du för blind för att se det? Du kanske är förblindad eftersom att det är din son. Har din son gjort din sambo något? Är det faktiskt så att din son är egoistisk och snål eller är det något din sambo bara säger?

Vad menar du med att din sambo hoppas att sonen ska bidra med något till julfirandet? Menar du att sambon hoppas att sonen ska ge er pengar för bensin eller ta med sig julmat? Det låter ju fullt rimligt, i sådana fall.

• Anonym (L)
    Anonym (Teddy) skrev 2020-12-22 02:27:06 följande:

Kanske du får sluta tala om hur ledsen du blir och bli arg istället och säga åt honom att hålla tyst eller dra. Han får fira jul nån annanstans om sällskapet nu är så himla hemskt.

Eller så kommer man överens om vem som ska komma hem till en, när man är sambos. Varför ska just han dra? Det är väl lika mycket hans hem som ts hem? Ts kanske får dra till sonen istället.
Svar på tråden Min sambo pratar illa om min son