• Anonym (Flörta)

Tjejer ej flörtiga

Varför är tjejer allmänt dåliga på att flörta när man matchar på Tinder eller annan sajt ?

• Svar på tråden Tjejer ej flörtiga
  • Anonym (-)

1. Du är man och ska ta initiativ

2. De är inte intresserade av dig

3. De får redan så mycket meddelanden och uppvaktning från andra män så du själv knappt är synlig om du inte börjar ta lite initiativ. På dejtingsajter är konkurrensen stor mellan dig och andra män då det finns fler män där än vad det finns kvinnor.

• Anonym (Flörta)

Hm ja jag har inga problem med att ta initiativ, poängen är att så himla många tjejer är så tråkiga för att de inte kan flörta

• Anonym (Flörta)

Det finns ju tydligen könsroller på nätet som du verkar vara ute efter... kanske dags o ändra dem...

• Pinotage
    Anonym (Flörta) skrev 2020-12-23 11:51:13 följande:

Överste senap, i ett inledande skede får de väl flörta på när man matchar... de flesta är så tråkiga.. därför jag träffar utländska tjejer, de vet hur man flörtar

Dejtade en iransk kvinna ett tag - hon visste hur man flörtar, det har jag inte upplevt med nordiska kvinnor.
  • Anonym (ointresse)

Finns flera anledningar som jag kan se. För det första har kvinnor alltid blivit betraktade som slampor om de visat sexuell lust och varit alltför förföriska.

Sedan vill män ofta jaga själv och respekterar inte kvinnor som är alltför sexiga eller vill ha förhållanden med sådana, så tjejer har mycket att förlora på detta.

Ett tredje kan vara att du så klart inte är tillräckligt attraherande för att flörtas med.

För egen del flörtar jag ganska vilt med de män jag känner sug efter. Skiter fullständigt i huruvida de respekterar mig eller inte. Jag tar för mig av vad jag vill ha.

• Anonym (Kort stund)

Tjejer kanske är på sidorna en kort stund vill inte lägga ner någon tid på det?

• Anonym (Kort stund)
    Pinotage skrev 2020-12-23 19:01:05 följande:

Dejtade en iransk kvinna ett tag - hon visste hur man flörtar, det har jag inte upplevt med nordiska kvinnor.

Upplevde du att det var en så stor skillnad det kan ju vara olika för varje individ
  • Anonym (Flört)

Jag upplever att könsrollerna är mycket tydligare på nätet än IRL och ytterligare cementerats där. Det klassiska är ju att tjejerna står i baren och är snygga. Sen ska killarna bjuda på drinkar och visa sig intressanta. Efter det är det upp till tjejen att hissa eller dissa. Tycker att det blivit mer och mer jämställt där, men på nätet är det värre än nånsin. 
    Tjejerna fixar skitsnygga bilder och skriver nån presentation som innehåller alla standardord om nära till skratt och fånga dagen. Sen väntar de. Kollar av utbudet men skickar knappast en förfrågan direkt. Verkar en kille intressant besöker hon hans profil flera ggr, och kan ev skicka en like. Men rädslan att bli avvisad hindrar henne från att testa att bara skriva nåt. Utan hon väntar på att han ska upptäcka henne och sen lägga in stora charmen. Spelet är igång och det gäller för henne att hålla honom på lagom avstånd. Inte vara för flörtande och inbjudande, utan mer vara eventuellt tillgänglig om han visar sig leva upp till hennes krav. Ofta gör han inte det, och båda blir utan. Så är det bara att vänta på nästa.....

Har blivit så van vid det här beteendet att jag drar åt mig öronen direkt om en tjej skriver till mig. Vad är det för fel på den här?
    Synd, för det betyder kanske bara att hon vet vad hon vill och är försigkommen. Ist blir det att jag skriver o flörtar med de där tjejerna som strukit runt min profil, och de är ju verkligen intresserade, men väldigt noga med att inte visa det för tydligt först. 
    Så jävla larvigt alltihop.

• Anonym (Lexie)

Jag gillar flörta! Det är ju största nöjet i en chatt...

• Pinotage
    Anonym (Kort stund) skrev 2021-02-20 11:39:47 följande:
    Upplevde du att det var en så stor skillnad det kan ju vara olika för varje individ
    Ja, så kan det vara - det var bara att skillnaden var påtaglig ...
Svar på tråden Tjejer ej flörtiga