• LillaLulla

Katten är äcklig!!

Min sambo har en långhårig hankatt som inte är kastrerad och som är ute för det mesta. Nu har denna katt fått en stor klump av hår på ryggen. Vad ska jag göra??

Kan ju inte direkt klippa hela ryggen heller, plötsligt blir det -20 grader ute och då fryser han väl ihjäl, stackarn...

Och om jag vill kastrera honom då? Han är ju så sällan hemma och om man försöker tvinga honom att hållas inne så blir han helt tokig... Jag menar, om jag beställer en tid till veterinären så vet jag ju inte när katten är hemma?

• Svar på tråden Katten är äcklig!!
  • JsN

HAr du en hårtrimmer? Det enklaste sättet att bli av med en riktigt jobbig tova är att raka bort en.

*hälsosamt lat*
  • Pink Rose

LillaLulla
    Jag kan ju säga att min karl sa samma sak i x antal år, men sen när jag väl övertygade honom så tycker han att det är det bästa som har hänt.
    Och varken deras eller sambons manlighet skadades pga. kastreringen (Det var antaglien det som min sambo var livrädd för). Hälsa din karl det

• kobra

Vi är väl på väg mot sommar så frysa ihjäl tror jag då inte han gör, beställ tid för kastrering och be veterinären raka bort tovan ochså.

• Willow 82

Stackars rakade kisse. måste ju frysa. Finns ingen anledning till att man skulle behöva raka av allt det där. nästan lite djurplågeri varning över det.

• LillaLulla

Henrik28 - näääh!! *LOL* Tror att katten skulle klösa ihjäl mej då, han har en väldigt stark vilja...

Vi har en hårtrimmer, men jag klipper för hand istället för trimmern bara tuggar... Det GÅR att klippa för hand, jeeej! Men det är fullt med vita prickar under, mjäll? Insekter? Larver? Blöööh...

• LillaLulla

Och ska jag tvätta honom efteråt? NU ska jag ringa och boka tid till veterinär, min sambo kommer aldrig att göra det och den här hår-historien är droppen!!

• Monstermamman

Det brukar kunna bli typ mjäll under, det brukar gå att borsta bort. Ett tips när man klipper tovor är att lägga en kam i mellan tovan och skinnet och sen klippa ovanpå kammen så behöver man inte vara rädd att klippa i skinnet.

• Madeleonten

Smartast är väl att slå två flugor i en smäll, kastrera katten & ta bort tovan samtidigt. Sen är det en bra idé att hålla efter med pälsvård om man har en långhårig katt.

Svar på tråden Katten är äcklig!!