• Saora

Bisolvonmetoden 2021!

Hej på er,

Jag hakar gärna på här :) mensen kom idag, på självaste julaftons morgon :( blev en känslomässig dipp en stund och försökte ladda om för att julafton skulle få bli en bra dag ändå.

Detta var vårt 5e försök till ett syskon. Jag har de två senaste cyklarna funderat på bisolvonmetoden och tänker att nu vill jag prova det med :)

Sett att det finns både i tablettform och som oral lösning. Vet ni om det spelar någon roll vilket man tar?

Om börjar på annandagen så är det dag tre i cykeln, det kanske inte gör något om man inte börjar dag ett? Jag tänker att det kan vara värt ett försök iaf :)

Har inte läst så mycket om rosenrot och min cykel är regelbunden så denna månaden provar jag nog endast bisolvon.

Jag är 31 och sambon 41, vi har en gemensam son som är 5 år :)

• Saora
    Ericky skrev 2020-12-28 12:22:16 följande:

Hej på er! 

Vill bara uppdatera om att jag nu på dag 10 har jag fertilt sekret (synligt alltså) för första gången på väldigt länge! 

Det är något jag oroat mig för de senaste året, att jag när jag var yngre hade ordentligt med ägglossningsvärk och synligt sekret, vilket avtagit sedan ett par år tillbaka. Men efter 5 dagar nu med dubbel dos (körde på 2 tabletter iaf) Rosenrot och Bisolvon hade jag idag mycket (!) synligt fertilt sekret alltså. Bara det ger mig hopp om nytt liv! 

Hur går det för er, märker ni av något?

Åh vad spännande! :)

Jag började med bisolvon i förrgår, alltså CD 4. Köpte både tabletter och brustabletter eller sånt man kan blanda med vatten. Men har hittills bara använt tabletterna, tar en på morgonen och en på kvällen. Känns spännande det här och man får lite mer hopp igen nu när man testar något nytt :)

Så kul för dig att du märkt sån skillnad :D håller tummarna för dig nu! <3 att det blev så stor skillnad på sekretet på bara några få dagar är ju väldigt häftigt!

Jag har inte märkt något än men har också ÄL mellan. CD 15 och 19 sår ju ett tag kvar innan det börjar närma sig. Vet inte om jag ska strunta i äl-tester denna månad och bara köra på var och varannan dag tills dess att temperaturen stigit och hållt sig ett par dagar så NC bekräftar ägglossning. Känns som att jag blivit lite lurad eller iaf förvirrad av äl-testerna nu innan. Att jag fått positivt och trott att ÄL skett tidigare än det faktiskt gjort och då missat ÄL. Man ligger ju i som attan innan och sen orkar man ju inte efter haha.
  • Saora
    MAKL skrev 2020-12-25 04:59:51 följande:

Va kul vi blir fler :)

Usch va tungt det måste ha varit att mensen kom igår, men hoppas du fick en bra julafton ändå :)

Jag har läst att det inte ska spela någon större roll vilken man använder. Jag har valt tabletter då jag tycker det är enklare, tar en på morgonen och en på em/kvällen. Vilken dag man börjar med det har jag också läst lite olika. Vissa börjar cd 1, andra cd 3 och ytterligare andra när mensen är över. Jag valde att börja på cd 3 och äter det fram till äl testen visar positivt.

Ja det var tungt en stund på julafton men sen försökte jag ladda om. Jag försöker se alla dom saker jag nu kan göra som jag inte kan sen när man blir gravid. Allt man kan äta och dricka. Även om det känns som att jag hellre hade druckit alkoholfritt bubbel på nyår med bebis i magen så försöker jag ändå tänka att jag ska njuta av vanligt bubbel nu och så blir det bebis när det är dags :)

Känns så mycket lättare hela denna resan när man kan dela den här med er. Min sambo vill inte prata och älta det så mycket utan mer att nu kör vi så blir det när det blir. Jag är mer att jag vill diskutera och planera och testa olika metoder :)

Så det är skönt att kunna diskutera och utbyta alla tankar och erfarenheter med er :)
  • Saora

Hej tjejer!

Hur går det för er? Någon som har plussat än? :)

Jag hade ägglossning förra måndagen och går och väntar på att få testa :) tror jag märkte lite skillnad på flytningarna runt ÄL denna gång, kändes som att det var lite mera på något sätt. Men annars nu så känner jag nog ingenting. Har nästan slutat att känna efter så som man gjorde de första månaderna vi försökte. Detta är försök nummer sex och även om jag har lite mera hopp denna månaden pga bisolvonen så är jag innerst inne ändå inställd på att mensen ska komma lagom till helgen. Men man kan bara vänta och se hur det blir :)

• Saora
    MAKL skrev 2021-01-19 07:44:45 följande:

Tyvärr så kom mensen i natt så det vart inget lyckat försök för oss med bisolvon den här gången. Tror inte jag kommer prova det igen då jag inte märkte någon skillnad vid äl så ser ingen vits med det. Hoppas på att det hjälper någon till ett plus nu iaf :)

Åh vad tråkigt :(
    Förstår att du känner att du testar utan Bisolvon nu. Men nu har ni iaf testat på det :)
    Hoppas att det blir ett plus för er nästa gång <3

Jag tog ett test nu på morgonen ÄL +8 och det var negativt. Så känns som att jag också inväntar mensen till helgen men hoppas ändå såklart att det var för tidigt att testa :)
  • Saora
    MAKL skrev 2021-01-22 10:02:29 följande:

Hej tjejer!

Imorse så tänkte jag på en sak (ursäkta om det blir lite mens snack nu) :)

Jag brukar ha mens i 4-5 dagar. Är nu på CD 4 och mensen slutade igår eftermiddag. Vilket betyder att min mens kortades ner med ca 1,5-2 dagar. Den har inte heller varit lika riklig som vanligt. Min fundering nu är om det kan vara ett tecken på att livmoderslemhinnan inte blev så tjock den här cykeln? Och om så är fallet, kanske berodde det på bisolvonet?

Innan jag testade bisolvon så läste jag någonstans en kommentar från någon här på FL att det skulle kunna påverka hinnan också så att den inte blir så tjock. Jag tänkte att det lät långsökt då jag inte tror bisolvon kan ha en sådan stor påverkan på hinnan. Men nu så här i efterhand så börjar jag tänka att det kanske stämmer? Förutsatt att min förkortade mens berodde på en för tunn hinna. Jag vet inte vart ni andra befinner er i era cykler, men det skulle vara intressant och veta om ni upplevde/upplever samma sak?

Igår kom min mens med... Jag som hade extra hopp denna månaden i och med bisolvonen... det var vårt sjätte försök. Jag brukar ha 4 dagars mens och är på dag 2 idag så får väl se om den slutar imon eller hur det blir. Mängden har nog varit densamma igår. Men tänker att det säkert kan vara så som du skriver.

Hur tänker ni andra nu? Ska ni fortsätta med bisolvonen?

Jag har mätt tempen varje morgon och gjorde det innan vi började försöka. Men denna månad som kommer nu funderar jag på att bara strunta i att mäta. Sen fortsätta med bisolvonen och även ge det till sambon denna månad. Inga ÄL-stickor och sen försöka ligga var och varannan dag mellan cd 14 och 21 då jag med största säkerhet kommer ha ÄL någon gång under de dagarna. Men testa denna månad att inte veta EXAKT vilken dag..

Vet inte om detta kan minska stressen eller inte men funderar ändå på att testa.
  • Saora
    MAKL skrev 2021-01-25 09:19:09 följande:

Blir intressant och se hur det blir för dig med längden.

Jag känner att det för min del bara stressar mer när jag tänker på vad som kan öka chanserna, som tex bisolvon, så jag kommer inte testa det nu igen det här 5:e försöket. Jag tempar också och kommer fortsätta med det men kommer inte testa med äl stickor som jag gjort innan. Vi kommer väl helt enkelt försöka ligga regelbundet fram tills jag får en höjning av tempen. Sen äta bra och rätt mat för min del så jag håller inflammations nivåerna nere och boosta med extra vitaminer och mineraler (vilket jag gör oavsett). Något annat orkar jag inte hålla på med. Kommer även skippa att gå med i fler trådar här på FL då det också är en stress för min del. Jag har lovat mig själv att bara försöka ta det som det kommer det här med graviditet, ett försök i taget. De senaste försöken som har bommat har jag tänkt att det var ett försökt närmare det försöket som kommer lyckas. Det hjälper iaf lite att tänka så :)

Tänkte jag skulle uppdatera lite här om hur det blev med mensen sen. Men precis som dig så kortades den ner med en dag för mig med:) så skönt! Jag brukar ha 4 dagar varav sista dagen är ytterst lite. Denna gång hade jag bara 2 dagar och tredje dagen var det knappt något sen borta.

Förstår hur du menar med att bli stressad av fler grupper här på FL. Det är nog bra att skala av de sakerna som man känner mycket stress och press av. Tycker att det här med tempning och ÄL-stickor för min del blev lite stressande och att veta exakt när ÄL ska vara. Och tvinga sambon till att ligga och sedan inse att ÄL inte varit och tjata på sambon om mera sex.. kändes bara jobbigt. Så denna månad tempar jag inte utan tänker att vi kör varannan dag under en vecka då när ÄL brukar ske. Så behöver jag inte tänka på den exakta dagen.

Tycker du skrev det så bra med att tänka ett försök i taget, det ska jag ta med mig :) och att varje försök tar oss närmare :)

Lyssnade på Gynning och Berg och de pratade ju om att man kan ha sex för ofta med så spermierna av den anledningen blir lite slöa. Att varannan dag är det bästa så spermierna hinner bli av bättre kvalité. Vet inte alls detta är säkert helt olika för alla men det hjälper mig att tänka att man inte behöver ha sex varje dag iaf :)
Svar på tråden Bisolvonmetoden 2021!