MAKL skrev 2021-01-25 09:19:09 följande:
Blir intressant och se hur det blir för dig med längden.
Jag känner att det för min del bara stressar mer när jag tänker på vad som kan öka chanserna, som tex bisolvon, så jag kommer inte testa det nu igen det här 5:e försöket. Jag tempar också och kommer fortsätta med det men kommer inte testa med äl stickor som jag gjort innan. Vi kommer väl helt enkelt försöka ligga regelbundet fram tills jag får en höjning av tempen. Sen äta bra och rätt mat för min del så jag håller inflammations nivåerna nere och boosta med extra vitaminer och mineraler (vilket jag gör oavsett). Något annat orkar jag inte hålla på med. Kommer även skippa att gå med i fler trådar här på FL då det också är en stress för min del. Jag har lovat mig själv att bara försöka ta det som det kommer det här med graviditet, ett försök i taget. De senaste försöken som har bommat har jag tänkt att det var ett försökt närmare det försöket som kommer lyckas. Det hjälper iaf lite att tänka så :)
Tänkte jag skulle uppdatera lite här om hur det blev med mensen sen. Men precis som dig så kortades den ner med en dag för mig med:) så skönt! Jag brukar ha 4 dagar varav sista dagen är ytterst lite. Denna gång hade jag bara 2 dagar och tredje dagen var det knappt något sen borta.
Förstår hur du menar med att bli stressad av fler grupper här på FL. Det är nog bra att skala av de sakerna som man känner mycket stress och press av. Tycker att det här med tempning och ÄL-stickor för min del blev lite stressande och att veta exakt när ÄL ska vara. Och tvinga sambon till att ligga och sedan inse att ÄL inte varit och tjata på sambon om mera sex.. kändes bara jobbigt. Så denna månad tempar jag inte utan tänker att vi kör varannan dag under en vecka då när ÄL brukar ske. Så behöver jag inte tänka på den exakta dagen.
Tycker du skrev det så bra med att tänka ett försök i taget, det ska jag ta med mig :) och att varje försök tar oss närmare :)
Lyssnade på Gynning och Berg och de pratade ju om att man kan ha sex för ofta med så spermierna av den anledningen blir lite slöa. Att varannan dag är det bästa så spermierna hinner bli av bättre kvalité. Vet inte alls detta är säkert helt olika för alla men det hjälper mig att tänka att man inte behöver ha sex varje dag iaf :)