MAKL skrev 2020-12-28 13:04:05 följande:
Oj spännande :)
Jag är på cd 8 idag så dag 6 men enbart bisolvon. Jag har inte märkt något alls men förväntar mig igen speciellt heller då jag brukar ha äl runt cd 15. Jag har aldrig upplevt något fertilt sekret och har varit orolig över det innan men inte längre då många blivit gravida även om dom inte upplevt det heller.
Vet ju inte riktigt hur rosenrot fungerar men tror du det är därför du har sekretet nu eller tror du det är pga kombinationen? Oavsett så är det ju mycket intressant hur man kan påverka kroppen med vad man äter.
Precis, det behöver verkligen inte betyda något jag blev orolig för att jag är en som haft det och det sedan har försvunnit, men har man aldrig haft det skulle jag inte oroa mig för det verkar vara precis lika vanligt:)
Jag vet inte faktiskt eftersom jag ju tar båda. Men jag har läst hela tråden "stora rosenrotstråden" där folk tagit bara det. Och märkt stor skillnad på sekretet (vilket osexigt ord det är, haha) sedan de börjat ta 2 tabletter om dagen. Men har också läst de som bara tagit bisolvon och mörkt samma. Det som de båda gör är att tunna ut sekretet så det blir lättare för simmarna att simma har jag fattat det som... oavsett så gav det mig en nytändning som behövdes efter senaste försöket som inte blev något. Men rosenrot har jag förstått kortat ner cykeln för vissa, att äl kommit tidigare. Och jag är lur om det inte är så i mitt fall också för jag har börjat få känningar av äl redan idag trots att dag 15 (som jag brukar ha äl) är 5 dagar bort... Har inga äl-tester i stugan jag är i nu, men det blir intressant att testa ikväll när jag kommer hem. Känner att det inte gör något om mim cykel kortas ner någon dag, då kan vi försöka lite tätare. Så länge den inte förlängs ;)