• Anonym (Bebisverkstad!)

    Starkare ÄL test idag än igår, när ska vi ligga för att maxa chansen??

    Igår kväll fick jag första positiva äl testet denna cykel äntligen som vi väntat! Lika starkt som kontrollstrecket ungefär.

    Vi hade sex under förmiddagen igår.

    Nu ikväll är testet ännu starkare än kontrollstrecket!

    När har jag ägglossning då? Idag/imorgon?

    Är sex ikväll eller imorgon på morgonen lämpligt för chans till befruktning?

  • Svar på tråden Starkare ÄL test idag än igår, när ska vi ligga för att maxa chansen??
  • Anonym (T)

    Vad är ?lika starkt som kontrollstrecket UNGEFÄR?? Det ska vara minst lika starkt. Inte typ, ungefär, ish eller nästan lika starkt. Utan som sagt minst lika starkt eller starkare. Annars är det inte positivt.

  • Anonym (Bebisverkstad!)
    Anonym (T) skrev 2020-12-24 20:00:07 följande:

    Vad är ?lika starkt som kontrollstrecket UNGEFÄR?? Det ska vara minst lika starkt. Inte typ, ungefär, ish eller nästan lika starkt. Utan som sagt minst lika starkt eller starkare. Annars är det inte positivt.


    Men förlåt mig då språkpolisen. Det var LIKA starkt som kontrollstrecket!
  • Anonym (T)
    Anonym (Bebisverkstad!) skrev 2020-12-24 20:19:42 följande:

    Men förlåt mig då språkpolisen. Det var LIKA starkt som kontrollstrecket!


    Åh miss känslig ser jag xD

    Då har du ditt svar där. Det var positivt igår och det är bara att läsa innan till i instruktionerna som följer med eller googla snabbt om när din mest fertila tid då är (spoiler alert: 12-48 timmar från första positiva testet. Har ni inte redan legat bör ni göra det nu, det kan redan vara för sent).
  • Tecum

    Ligg varje dag i närheten av ÄL så kommer ni alltid rätt! Varför krångla till det med tester?

  • Anonym (Bebisverkstad!)
    Anonym (T) skrev 2020-12-24 20:38:23 följande:

    Åh miss känslig ser jag xD

    Då har du ditt svar där. Det var positivt igår och det är bara att läsa innan till i instruktionerna som följer med eller googla snabbt om när din mest fertila tid då är (spoiler alert: 12-48 timmar från första positiva testet. Har ni inte redan legat bör ni göra det nu, det kan redan vara för sent).


    Men vadå för sent? Testet är ju starkare idag??
  • Anonym (Bebisverkstad!)
    Tecum skrev 2020-12-24 20:38:51 följande:

    Ligg varje dag i närheten av ÄL så kommer ni alltid rätt! Varför krångla till det med tester?


    Varje dag har vi inte lusten till...
  • Tecum
    Anonym (Bebisverkstad!) skrev 2020-12-24 20:50:32 följande:
    Varje dag har vi inte lusten till...
    I en verkstad jobbar man även om man inte har lust...
  • Anonym (Bebisverkstad!)
    Tecum skrev 2020-12-24 20:58:01 följande:

    I en verkstad jobbar man även om man inte har lust...


    Haha jo visst men det är inte bara, tyvärr. Inte för min sambos del i alla fall
  • AnnaBullar

    Åherregud vad folk kan vara negativa! Sluta få andra att må dåligt. TS ställer en fråga, kan man inte svara på den frågan ska man inte skriva något alls. Fy vad jag är trött på spydiga kommentarer. Blir uppriktigt sagt ledsen när jag läser såna här svar. Vad har hänt med medmänskligheten?

    Anonym (Bebis­verkst­ad!) Jag hoppas att du får ditt plus snart, om du inte redan fått det! Vill tillägga att jag har hört att ägget släpper ungefär 24-36 timmar efter det positiva äl-testet. 

  • Anonym (Bebisverkstad!)
    AnnaBullar skrev 2021-01-20 22:37:49 följande:

    Åherregud vad folk kan vara negativa! Sluta få andra att må dåligt. TS ställer en fråga, kan man inte svara på den frågan ska man inte skriva något alls. Fy vad jag är trött på spydiga kommentarer. Blir uppriktigt sagt ledsen när jag läser såna här svar. Vad har hänt med medmänskligheten?

    Anonym (Bebis­verkst­ad!) Jag hoppas att du får ditt plus snart, om du inte redan fått det! Vill tillägga att jag har hört att ägget släpper ungefär 24-36 timmar efter det positiva äl-testet. 


    Tyvärr kom mensen förra gången :/ nu är det dags (förhoppningsvis) för ny äl om 3 dagar. Tempar nu för att se att jag verkligen har äl och skippar testerna denna månad.

    Vet inte om vi ska köra på varje eller varannan dag med sex denna gång. Är varje dag umder en vecka för mycket? Tänker om sperma är av så bra kvalite då?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Bebisverkstad!) skrev 2021-01-21 23:58:44 följande:
    Tyvärr kom mensen förra gången :/ nu är det dags (förhoppningsvis) för ny äl om 3 dagar. Tempar nu för att se att jag verkligen har äl och skippar testerna denna månad.

    Vet inte om vi ska köra på varje eller varannan dag med sex denna gång. Är varje dag umder en vecka för mycket? Tänker om sperma är av så bra kvalite då?
    Funkar inte, du skrev ju så här:  Varje dag har vi inte lusten till...
Svar på tråden Starkare ÄL test idag än igår, när ska vi ligga för att maxa chansen??