Han lagar så fet mat!
Hemma hos oss är det oftast jag som lagar mat, vilket främst beror på att min man lagar så fruktansvärt fet mat. Som ikväll. Han gjorde en pasta med fruktansvärda mängder mögelost, massa grädde och bacon. Det droppade fett ur pastanäckorna och låg en tjockt lager fett i botten på tallriken. Inte en grönsak. Han tryckte i sig tre portioner. Jag fick inte i mig en.
Steker han potatis badar den i fett. Äter han blodpudding med bacon, häller han över massa baconfett över maten.
Jag är verkligen inte nån renlevnadsmänniska. Jag använder både grädde och smör i maten, men min mans mängder är helt galna. Jag försöker gå ner i vikt, men det är svårt när jag ska äta hans mat.
Det spelar ingen roll vad jag säger. Han fortsätter. Enda sättet är att laga all mat själv, men det är svårt när jag jobbar och han föräldraledig till exempel. Det blir väldigt hetsigt för mig om jag ska stå och laga mat varenda dag. Eftersom jag också lidit av ätstörningar är det jätteviktigt att barnen och jag äter samma mat.
Men hur mår jag fram? Det är rent äckligt det här och det känns en smula respektlöst att han bara kör på.