Vi som startar ivf behandling 2021
En till ruvare i gruppen
testdag 27/09. Känns såååå länge, och dessa dagar brukar gå så långsamt men nu är det gjort i alla fall och det finns ingenting mer jag kan påverka
En till ruvare i gruppen
testdag 27/09. Känns såååå länge, och dessa dagar brukar gå så långsamt men nu är det gjort i alla fall och det finns ingenting mer jag kan påverka
Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.
Hej alla fina!
Här kommer en liten uppdatering från mig. Idag är jag på RD8 och även min BIM. Så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Jag fick för första gången i mitt liv två rosa streck! Teststrecket är svagt, men det är definitivt där! Blev typ chockad, då jag imorse hade en stark magkänsla av att det inte gått vägen denna gång. Men det kom ett streck! Jag är fortfarande försiktigt positiv, då strecket är väldigt svagt och jag har ju en vecka kvar till officiell testdag. Jag ska ta ett nytt test på onsdag för att se om det blir starkare. Men just nu, oavsett vad som händer, är jag så jäkla glad att jag för första gången någonsin fått se ett två streck!
Med förklaring det var för mycket vin hela sommaren, så jag vill trappa ner nu.
Det är svårt det där att man måste förklara...jag har några födelsedagar och jobbmiddag nu i veckan, och måste även stressa mig för hur jag ska dölja att jag inte dricker och vad ska jag svara om någon frågar. Som att allt annat är inte redan stressigt.
Jag är på dag 4 idag. Har konstant ont i magen sen återföringen. Känns som träningsvärk på ena sidan. Konstigt, har aldrig känt så. Men det är säkert Ovitrelle, eftersom det började så tidigt. Väntar till dag 8 eller 10, innan jag börjar testa.
Jag testade precis och fick direkt två starka streck och nu är jag sååå arg på mig själv att jag gjorde det. Vill inte ha falsk hopp. RD 7 men även 7 dagar sen Ovitrelle, så det är förmedlingen Ovitrelle som visas. Nu kommer jag att dö av nyfikenhet innan nästa test 
Tog tre Ovitrelle. Två innan Fet och en efter (samma dag). Det är istället för Lutinus. Jag väntar i alla fall till dag 10. Då fick jag mens alla tidigare gångerna och negativt test. Så...3 dagar kvar 

skriver till alla och peppar alla. Det kändes inte alls självupptaget att skriva det. Vi alla här har drömmar om barn, och bara för att du redan lyckades en gång betyder inte att du får inte drömma om det igen. Du tar inte någon annans chans. Hoppas verkligen att ni kommer att lyckas igen snart

det visar sig om en vecka
Rd 10 idag för mig också och fortfarande starkt positivt. Alla misslyckade gångerna fick jag mens på dag 10 och negativt test. Så nu börjar jag tro att det kanske går. Inte så många symptom alls. Hade konstant ont dag 0-6, sen slutade det och kommer på kvällar lite då och då.
Vågar förtfarande inte helt tro, så jag ska inte säga tack ännu. Det är fortfarande tidigt. Jag kan bara jämföra med tidigare försök
Det låter ju mycket lovande! GRATTIS!! Jag har inte heller så mycket symptom. Jag är idag på 5+0 och har lite molvärk och ömma bröst till och från. Men starka plus! När är din testdag?
Tack! Gjorde ett digitalt som också visade gravid 1-2 veckor ????
Jahapp. TD och BIM idag. Tydliga besked av kroppen med blankt test och mens direkt efter. Inte min tur denna gången heller. Så vi är några som får fortsätta följas åt!
Kliniken har nu stängt ett tag för att flytta, så nu blir det ofrivillig paus. Hoppas på insättning av min sista blastocyst i november, meeen vill egentligen försöka hitta mer information om varför det inte funkar först. Har lyckats få en telefontid led läkare redan på måndag. Båda insättningarna har ansetts ske med fina blastocyster. Enda ?felet? de hittat på mig är en endometrios som de inte tycker påverkar. Någon som har erfarenhet eller vet något om endometrios kan påverka negativt när man väl är inne i IVFsvängen?
Jag har inte pratat med kliniken ännu, men säkert nån gång i november
Herregud det stod Gravid 2-3veckor <3 <3
Ruvar dag 11 TD imorgon :)
Får rapportera till kliniken imorgon.
Och så åkte mannen och jobba så sitter man här själv ;)
Hej på er! Behöver hjälp att tänka! Blev helt förvirrad när jag skulle boka tid för tidigt ultraljud idag. Pratade med en som inte var så van som bara sa att hon snurrar på snurran och kom fram till att jag var i v.6 den 14/10. Men min app säger att jag är i v.6 (5+0) idag så jag trodde ju vi skulle boka lite tidigare än 22/10.
Sista mensens första dag var 24/8.
I vilken vecka brukar ni fått göra tidigt ultraljud?
Min ivfklinik håller som sagt på att flytta så de hade ingen tid att boka just nu så vet inte när de hade tänkt sig.
Nu är jag tillbaka från ultraljudet och allt såg bra ut. Hjärtat tickar
Nu vågar man tro att det blir en bebis i maj! Känns overkligt att ens skriva det. Ta hand om er och stort lycka till. Ni är verkligen fantastisk support i denna processen!
Hej, vad gör ni med gamla sprutor? Jag har sparat alla av någon konstig anledning. Ska man lämna dom tillbaka på apoteket?