• Estelle011

Vi som startar ivf behandling 2021

En till ruvare i gruppen Cool testdag 27/09. Känns såååå länge, och dessa dagar brukar gå så långsamt men nu är det gjort i alla fall och det finns ingenting mer jag kan påverka

• Estelle011
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.

Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Estelle011
    Amelia84 skrev 2021-09-13 10:33:34 följande:

Hej alla fina!

Här kommer en liten uppdatering från mig. Idag är jag på RD8 och även min BIM. Så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Jag fick för första gången i mitt liv två rosa streck! Teststrecket är svagt, men det är definitivt där! Blev typ chockad, då jag imorse hade en stark magkänsla av att det inte gått vägen denna gång. Men det kom ett streck! Jag är fortfarande försiktigt positiv, då strecket är väldigt svagt och jag har ju en vecka kvar till officiell testdag. Jag ska ta ett nytt test på onsdag för att se om det blir starkare. Men just nu, oavsett vad som händer, är jag så jäkla glad att jag för första gången någonsin fått se ett två streck!

Grattis! Vilka fantastiska nyheter på en Måndag morgon
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-09-15 08:55:07 följande:
    Ja jag håller med, försöker också göra lite mer gott för kropp och själ nu i ruvartider så man behåller lugnet :) 
    min mamma kommer och hälsar på nu i 10 dagar (när min man är borta) och vi dricker ju ALLTID vin tillsammans.... är lite osäker på vad jag ska säga varför jag inte vill ha något vin dessa dagar.. (i alla fall fram tills jag vet mer..)

Några tips?Tungan ute 
    (jag vet att det är min mamma - men inte ens hon vet ju om att vi gör IVF så jag kan ju inte säga att jag ruvar direkt...
    Jag kör - vit månad lögn Skrattande Med förklaring det var för mycket vin hela sommaren, så jag vill trappa ner nu. 
  • Estelle011

Det är svårt det där att man måste förklara...jag har några födelsedagar och jobbmiddag nu i veckan, och måste även stressa mig för hur jag ska dölja att jag inte dricker och vad ska jag svara om någon frågar. Som att allt annat är inte redan stressigt. 

Jag är på dag 4 idag. Har konstant ont i magen sen återföringen. Känns som träningsvärk på ena sidan. Konstigt, har aldrig känt så. Men det är säkert Ovitrelle, eftersom det började så tidigt. Väntar till dag 8 eller 10, innan jag börjar testa. 

• Estelle011

Jag testade precis och fick direkt två starka streck och nu är jag sååå arg på mig själv att jag gjorde det. Vill inte ha falsk hopp. RD 7 men även 7 dagar sen Ovitrelle, så det är förmedlingen Ovitrelle som visas. Nu kommer jag att dö av nyfikenhet innan nästa test Gråter

• Estelle011

Tog tre Ovitrelle. Två innan Fet och en efter (samma dag). Det är istället för Lutinus.  Jag väntar i alla fall till dag 10. Då fick jag mens alla tidigare gångerna och negativt test. Så...3 dagar kvar Skrattande

• Estelle011
    Inalina skrev 2021-09-20 09:28:30 följande:
    Jag kände själv att mitt meddelande kändes lite självupptaget att jag hade drömt om att gå och vara gravid med min bästa vän här när vi fått vara gravida tillsammans innan, och så finns det ju så himla många här i tråden som aldrig fått vara gravida eller fått barn så jag kände mig lite dum efter att ha skrivit det. Folk verkar dock vara så förstående här i tråden att man verkligen vill ha ett syskon också när man kämpar så mkt, så det är nog lugnt ändå.
    {#emotions_dlg.flower}
    Du är så omtänksam Hjärta skriver till alla och peppar alla. Det kändes inte alls självupptaget att skriva det. Vi alla här har drömmar om barn, och bara för att du redan lyckades en gång betyder inte att du får inte drömma om det igen. Du tar inte någon annans chans. Hoppas verkligen att ni kommer att lyckas igen snart{#emotions_dlg.flower}
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-09-20 13:18:35 följande:
    jag tror på dina starka streck från i helgen! Jag tog ett test 2 dagar efter Ovitrelle (alltid kul att se 2 streck ju hahaha - ruvade inte ens då) och inte ens då var strecket jättestarkt så jag tror nog att det äntligen är embryot som fäst hos dig!PlusHjärta
    Tack {#emotions_dlg.flower} det visar sig om en vecka
  • Estelle011

Rd 10 idag för mig också och fortfarande starkt positivt. Alla misslyckade gångerna fick jag mens på dag 10 och negativt test. Så nu börjar jag tro att det kanske går. Inte så många symptom alls. Hade konstant ont dag 0-6, sen slutade det och kommer på kvällar lite då och då.

• Estelle011

Vågar förtfarande inte helt tro, så jag ska inte säga tack ännu. Det är fortfarande tidigt. Jag kan bara jämföra med tidigare försök

• Estelle011
    Amelia84 skrev 2021-09-21 09:36:59 följande:

Det låter ju mycket lovande! GRATTIS!! Jag har inte heller så mycket symptom. Jag är idag på 5+0 och har lite molvärk och ömma bröst till och från. Men starka plus! När är din testdag?

Måndag 27/09, så ändå en bit bort...borde sluta testa och vänta på testdagen men det är så svårt.

Kommer ihåg när jag skrev här första gången, då skrev jag att jag har bra tålamod och kommer inte testa innan testdagen. Nu är tålamodet borta!
  • Estelle011
    Onemore2018 skrev 2021-09-21 18:38:01 följande:

Tack! Gjorde ett digitalt som också visade gravid 1-2 veckor ????

Grattis!!!

Gjorde också digitalt och fick 2-3 veckor! Overkligt!
  • Estelle011
    IVF2021 skrev 2021-09-23 12:15:56 följande:

Jahapp. TD och BIM idag. Tydliga besked av kroppen med blankt test och mens direkt efter. Inte min tur denna gången heller. Så vi är några som får fortsätta följas åt!

Kliniken har nu stängt ett tag för att flytta, så nu blir det ofrivillig paus. Hoppas på insättning av min sista blastocyst i november, meeen vill egentligen försöka hitta mer information om varför det inte funkar först. Har lyckats få en telefontid led läkare redan på måndag. Båda insättningarna har ansetts ske med fina blastocyster. Enda ?felet? de hittat på mig är en endometrios som de inte tycker påverkar. Någon som har erfarenhet eller vet något om endometrios kan påverka negativt när man väl är inne i IVFsvängen?

Tråkigt :( vet hur det känns. Jag har inte själv endometrios men har läst jättemycket om IVF generellt och har inte hittat att det ska inte funka pga det.

Själv har jag haft fyra misslyckade försök innan det sista, alla med fina blastocyster som dem har sagt. Jag undrade varje gång varför det inte funkar, vad kan jag göra annorlunda, och dem sa varje - du gör allt rätt, det var bara inte rätt ägg. Nu har jag fått plus utan att jag har gjort något annorlunda, så jag tror verkligen att det är så. I alla fall för oss som inte har andra problem som kan påverka. Vad som har varit annorlunda var att jag hade en paus i somras pga semester och att kliniken hade stängt. Så det kanske är bra att få insättning i november, kroppen kanske behöver paus.
  • Estelle011
    Frida123123 skrev 2021-09-23 18:45:24 följande:
    Oj, det kom på ditt inlägg Estelle. Vill säga grattis till dig till plusset! Härligt! När blir vul?
    Tack!Glad Jag har inte pratat med kliniken ännu, men säkert nån gång i november
  • Estelle011
    Anonym1Ha skrev 2021-09-24 06:46:57 följande:

Herregud det stod Gravid 2-3veckor <3 <3

Ruvar dag 11 TD imorgon :)

Får rapportera till kliniken imorgon.

Och så åkte mannen och jobba så sitter man här själv ;)

Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Estelle011
    Anonym1Ha skrev 2021-09-28 14:15:37 följande:

Hej på er! Behöver hjälp att tänka! Blev helt förvirrad när jag skulle boka tid för tidigt ultraljud idag. Pratade med en som inte var så van som bara sa att hon snurrar på snurran och kom fram till att jag var i v.6 den 14/10. Men min app säger att jag är i v.6 (5+0) idag så jag trodde ju vi skulle boka lite tidigare än 22/10.

Sista mensens första dag var 24/8.

I vilken vecka brukar ni fått göra tidigt ultraljud?

Min ivfklinik håller som sagt på att flytta så de hade ingen tid att boka just nu så vet inte när de hade tänkt sig.

Jag hade sista mensens första dag 26/8, så vi är där nära. Fick tid för tidigt ultraljud den 12/10. Så det känns inte jätte tidigt det hon har bokat för dig.
  • Estelle011

Nu är jag tillbaka från ultraljudet och allt såg bra ut. Hjärtat tickar Hjärta Nu vågar man tro att det blir en bebis i maj! Känns overkligt att ens skriva det. Ta hand om er och stort lycka till. Ni är verkligen fantastisk support i denna processen! 

• Estelle011

Hej, vad gör ni med gamla sprutor? Jag har sparat alla av någon konstig anledning. Ska man lämna dom tillbaka på apoteket? 

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021