• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-03-22 21:52:09 följande:
    Jag var verkligen 100 procent inställd på att inte få lutinus vid FET och rätt nöjd med att min kropp skulle få visa vad den kan. Så därför blev jag besviken. Särskilt så det inte finns indikationer på att mitt progesteron är lågt.

Om det blir ett plus så ska jag tydligen fortsätta med lutinus till efter VUL också.. Hmm.. känns som om jag fått protokoll för någon som har haft flera tidiga missfall? Jag har ju aldrig fått ett plus ens

Vilken klinik är du på? Har frågan om lutinus vid FET kommit upp?

Då kanske vi ruvar ihop nästa gång. Jag hoppas på återföring under vecka 17
    Jag förstår. 
    Konstigt. Ja jag har aldrig fått ett plus heller.  :( 
    Jag går på Sahlgrenska. De har inte nämnt nåt om lutinus överhuvudtaget. De informerar inte direkt om alternativ utan väldigt kort om den väg de bestämt och sen får man papper hem. Vill man veta nåt mer så måste man nog ha koll och sinnesnärvaro nog att ställa rätt frågor på plats. Och det har jag märkt är inte alltid så lätt.  

Spännande. Hoppas det blir så. :) 
  • Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-03-22 22:01:06 följande:
    Hej.

Jag håller låg profil även om jag är inne o läser i tråden då och då, vill ju veta hur det går för er. Så tråkigt att det inte funkade denna gång för dig, håller tummarna för dig, och er andra som snart är igång igen.

Jag jobbade i helgen, har varit sjukskriven innan för mitt mående. Nu fått kompromiss och jobbar endel hemifrån. Har fått tid för VUL den 30/3 och är då i v 7+6, dagen efter ska jag till endokrin som ska göra ultraljud på knölen i halsen och bestämma om biopsi eller kirurgi.

Själv är jag otroligt trött hela tiden. Illamående ibland och svullen om magen. Hoppas så att få se en liten med tickande hjärta om en vecka.
    ja vi kan behöva all tumhållning som finns, tack Glad

är det mer det 'vanliga' gravidmåendet nu eller är det överstimulering som spökat så här länge? Eller oron över din knöl som gjort dig sjukskriven? bra om du får vila i vilket fall, eller åtminstone jobba hemifrånHjärta jag tror absolut du får se ett litet pyre på VUL, håller alla tummar för dig också! 
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-22 14:03:17 följande:
    Vet inte men tror att det fanns en del små också. Det fanns en liten risk i våras men då gjorde fler totalfrys pga av Corona (läkaren sa i efterhand att jag nog inte var överstimulerad). Då fick vi också göra totalfrys och fick två till frysen utan att något tog sig. Hoppas också på att vi blir flera som ruvar ihop i maj!
    ok jag förstår, dumt att utmana en läkare som säger att det finns en risk för överstimulering givetvis.. stort lycka till på äggplock i morgon, i maj blir vi gravida!Hjärta
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-23 09:05:52 följande:

Jag förstår. 

Jag går på Sahlgrenska. De har inte nämnt nåt om lutinus överhuvudtaget. De informerar inte direkt om alternativ utan väldigt kort om den väg de bestämt och sen får man papper hem. Vill man veta nåt mer så måste man nog ha koll och sinnesnärvaro nog att ställa rätt frågor på plats. Och det har jag märkt är inte alltid så lätt.  

Så är det verkligen! SU erbjuder bara Lutinus om man gör i stimulerad cykel med progynon är min erfarenhet. Håller med att det inte alltid är lätt att ha koll och sinnesnärvaro att ställa rätt frågor vid rätt tillfälle!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-23 09:50:48 följande:

ok jag förstår, dumt att utmana en läkare som säger att det finns en risk för överstimulering givetvis.. stort lycka till på äggplock i morgon, i maj blir vi gravida!

Tack snälla! Det siktar vi på. Kram
  • Smilla93
    Dhalia skrev 2021-03-22 18:42:41 följande:

Det är nog ingen fara eftersom man efter öppnandet förvarar den i rumstemp och håller då i 28 dagar. Men som Kritzy88 skrev ställ in den i kylen och fråga kliniken.

Ringde och fick nytt recept, så jävla klantigt gjort.... Har ju lärt mig allt dubbelkolla vad som står iallafall.. Men tack för svaret! :)
  • Smilla93
    Tjej94 skrev 2021-03-22 15:42:13 följande:

Jag gjorde första äggolocket i onsdags, gick bättre än jag trodde, trodde det skulle göra ondare än vad det faktiskt gjorde????

Men jag undrar när blödningen/mensen kommer efter äggplock? Förstår att det är olika från person till person :)

Spännande! Vad skönt att det gick bättre än vad du trodde och att det inte gjorde så ont. Jag är ju inte så långt i processen ännu, men äggplocket tycker jag känns läskigt som tusan!

Hur många ägg fick du och hur många blev befruktade om man får fråga? :)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-22 20:23:12 följande:

Så tråkigt! Helt sjukt vad de växte på också. I fredags var största äggblåsan 14 mm och nu 26. De ska väl växa 1,5 mm per dag!? Ingen aning om de kan kolla upp det med blodprov. Men nu är det ändå för sent. Har ju fått en annan spruta än Ovitrelle att ta ikväll. Får bara hoppas att vi får något/några fina embryon till frysen.

Ja vet inte jag trodde ju själv mina va för små och att dem inte skulle hinna bli stora, hade ju liknanade storlek som dig, kanske att den största va 17 mm men många va 11mm också. Då har du fått kanske gonapeptyl va? Aa nu blev de som de blev kanske blir de bättre nu håller alla mina tummar att de blir till frys, önskade ju verkligen att ni skulle få tillbaks nu och två st <3
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-03-23 07:57:38 följande:

Åh men då är jag med! :) Låter som riktigt bra värde. Märkligt att du ska ta progesteron i naturlig cykel...låter bra att fråga kliniken om varför. Jag skulle vilja testa både det och annat på tex werlabs men kommer förmodligen inte ha någon naturlig cykel före eventuellt fet. Får väl överväga att testa då!

När är äggplocket imorgon? Hoppas verkligen du får många mogna och bra ägg! <3 Kommer du få sätt in FET direkt? Alltså redan efter nästa ägglossning eller måste man alltid vänta till ytterligare en cykel?

Vad är det mer du vill testa?

Funderar på att lutinusvägra, om de inte har bra argument för behandlingen!
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-23 09:05:52 följande:

Jag förstår. 

Hoppas vi båda snart kan få våra första plus <3 Och att de blir bebisar!

Jag går på RMC i Malmö och man får verkligen vara snabb och påläst om man ska få utrymme för att ställa frågor. Jag tycker det är jättesvårt att få information som jag själv inte redan har lite koll på. Och då glömmer jag ofta något och då är det kört. När jag skrivit till dem på 1177 har jag verkligen bara menlösa svar Vi har inte haft någon personlig kontakt sedan vi rapporterade in negativt gravtest, fick bara ett brev hemskickat med behandlingsplan för FET. Därför luftar jag alla mina frågor här
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021