Vi som startar ivf behandling 2021
Hej! Jag hade återföring kl 13.40. Fick instruktioner att ta morgondosen hemma men INTE ta lunchdosen utan ta med den och ta den direkt efter återföringen på kliniken
Hej! Jag hade återföring kl 13.40. Fick instruktioner att ta morgondosen hemma men INTE ta lunchdosen utan ta med den och ta den direkt efter återföringen på kliniken
Hej på er! Behöver hjälp att tänka! Blev helt förvirrad när jag skulle boka tid för tidigt ultraljud idag. Pratade med en som inte var så van som bara sa att hon snurrar på snurran och kom fram till att jag var i v.6 den 14/10. Men min app säger att jag är i v.6 (5+0) idag så jag trodde ju vi skulle boka lite tidigare än 22/10.
Sista mensens första dag var 24/8.
I vilken vecka brukar ni fått göra tidigt ultraljud?
Min ivfklinik håller som sagt på att flytta så de hade ingen tid att boka just nu så vet inte när de hade tänkt sig.
Tack snälla och grattis till er också! Känns verkligen helt overkligt och tänker minst en gång om dagen att jag missförstått alltihop. Blir så ledsen att höra om din tidigare graviditet. Kan inte ens föreställa mig. Hoppas att ni får se ett litet hjärta slå denna gången, håller tummarna <3
Om jag räknat rätt kommer jag vara i vecka 8 vid VUL, går in i vecka 9 dagen efter. Vad har er klinik sagt om Lutinus? Min sa att jag skulle ta en vecka till och att jag inte behöver mer efter det då min kropp nu själv producerar det den behöver. Är dock livrädd att sluta. Han typ tre kartonger kvar och funderar på att ta det jag har. Borde räcka fram till VUL?
Så då var äggplocket avklarat och det gick inte alls så bra som önskat :( Från min högra äggstock fick de ut 9 äggblåsor varav 4 av dem innehöll ägg. Från den vänstra äggstocken fick de inte ut någon alls då den tydligen ligger väldigt högt upp och är svår att komma åt. Vi gjorde ett par försök med 3 extra doser morfin och en extra sköterska som fick trycka på magen samtidigt, men pga smärtorna fick vi tyvärr avbryta.. något som även läkaren sa var rätt beslut då risken att skada andra organ var stor. Hon sa även att denna typ av smärtor inte är vanlig, men att det händer och att det är min anatomi det handlar om. Så av 17 äggblåsor blev det bara 4 ägg, känner mig väldigt besviken och ledsen men hoppas på att vårat guldägg är bland dessa!
Men till det positiva så finns ingen risk för överstimulering och det blir återföring redan på fredag om det sker en fin befruktning av de 4 ägg vi fick ut :)
Är det någon som har erfarenhet av att ta Fragmin under graviditet? Jag fick under IVF-utredningen veta att jag har APC-resistens och alltså har en ökad risk för blodproppar. Har fått ta sprutor varje dag sedan stimuleringsstart och vad jag förstår kommer jag få fortsätta hela graviditeten och även ett tag efteråt. Är rädd att detta ökar risk för att något ska gå fel under graviditeten.
Hej på er!
Sitter med en fundering och inser att när den dök upp hade kliniken stängt så jag testar den här och ser om någon av er vet.
Imorgon är det dags för FET och jag tar lutinus tre gånger om dagen (morgon, mitt på dagen och kväll)
Jag brukar ta den mitt på dagen vid 13-14 och har återföring bokad till kl 14.. hur nära inpå återföring en kan man ta lutinus utan att den ska ligga i vägen när de ska återföra? Hehe. Alternativt, kan man ta den direkt efter återföringen?
Fasen vad den här processen får mig att älta småsaker som egentligen inte spelar någon roll alls.
Sen får ni gärna hålla tummarna för att i alla fall en av våra två frysta överlever upptining imorgon trots att de är sexdagars. Jag är så orimligt nervös över att de ska ringa och berätta att inget av dem klarat sig. Blir noggrann koll på telefonen imorgon fram till besöket.
Tack snälla! Ja verkligen, vi blev helt chockade båda två!. Fick ju göra tidigare pga blödning och en konstig smärta jag hade på vänster sida några dagar under förra veckan. Men eftersom det såg normalt ut så har vi båda kommit överens om att vi ska försöka att inte oroa oss och bara njuta. Dock ska jag kolla om jag kan komma på ett till vul innan KUB eftersom detta var så himla tidigt, så ska ringa barnmorskan imorgon. Jag var i V. 6+3 i måndags så 6+5 nu!
Fattar att det är jobbigt att vänta, men samtidigt så är det ju mer säkra besked om man gör lite senare och en vecka är inte så lång tid!! Det kommer gå fort! Hur mår du och så? Några fler symptom ännu? ;)
Hej!!
Ja det går så otroligt långsamt nu och det känns ju som att kroppen är på helspänn och registrerar allt som händer eller känns annorlunda. Väldigt spännande väntan nu.
Jag gjorde stimulerad cykel så har tagit progynon i 18 dagar och lutinus i sex dagar innan FET. Fortsätter nu med lutinus och progynon fram till graviditetstest. Om det är positivt ska jag tydligen fortsätta med lutinus till v 7+6 och progynon till v 9+6. Känns väldigt väl tilltaget men också rätt skönt att de vill vara säkra på att kroppen får det stöd den behöver.
Har varit så grymt illamående idag och haft som mensvärk och även om jag förstår att det är medicinen så blir varje känning ändå bidragande till ett ökat hopp om att det ska gå vägen.
Trevlig fredag alla! Lycka till du som ska på vul idag! Sen har vi ni som ruvar, hur mår ni och när är testdag för er?
Jaha här var de bara 3 äggblåsor som var stora nog idag :( Blir ÄP på måndag i alla fall för ser ut som de 3 äggen tar allt och tränger undan de andra. Känner inga stora förhoppningar, hoppas på att få ut ett ägg.