Amelia84 skrev 2021-09-22 14:32:35 följande:
Ja, den här gruppen ger verkligen hopp och pepp när allt känns svårt :) skönt att du mår bättre, jag tyckte också att sprutorna var mycket enklare att ta än vad jag trodde. Ah, då förstår jag att du är orolig för överstimulering. Hur många blåsor hade du vid första VUL innan ni körde igång? Sa kliniken något om att det fanns en förhöjd risk för dig?
Ja, men nu tycker att sprutorna gör ondare för var dag som går och jag blöder mer också. Är det något du upplevt? Första dagen kändes det inte alls och jag blödde ingenting och sen har det liksom bara eskalerat.. kanske är för att jag blir allt spändare om magen.
Vid mitt första VUL var jag på cd 19 efter en dubbelkur letrozol och fick då beskedet att ingen äggblåsa hade växt denna gången heller. Gällande överstimulering så sa läkaren att jag löper en större risk då jag har väldigt många äggblåsor, därav att de är lite försiktiga med dosen av gonal-f nu i början. Men imorgon är det äntligen dags för VUL för att se hur det går där inne, är såå spänd