Vi som startar ivf behandling 2021
Haha nejdå, man måste ju ändå läsa instruktionerna så jag hade blivit lika uppskrämd ändå. Dock verkar upplevelsen vara väldigt olika så jag hoppas att det går lika smärtfritt för dig idag som det gjorde för mig! Ja jag var på VUL idag och allt såg fint ut så nu är jag extra taggad inför nästa VUL på måndag, så får vi uppdatera varandra hur det gick för oss båda då 
Jag har blivit vääldigt svullen nu och har fått väldigt ont i magen/äggstockstrakterna + mängder av äl-flytningar. Något du känner av?
Haha ja man det blir mer normaliserat för var dag som går här hemma, helt sjukt egentligen. På VULet idag sa hon att allt såg bra ut och att jag inte behövde oroa mig, dock så tyckte hon inte att mina äggstockar svarat så bra som hon trodde trots min äggkapacitet så hon höjde dosen till 150 fram till på måndag.
Min högra äggstock hade 5 större folliklar och den västra bara 1, och sedan var det ett helt gäng som var mellan 8-12 som inte räknades i nuläget men som hon trodde skulle växa på sig :) Hon gissade på äggplock på onsdag så nu är jag taggad! Tänk om man är ruvare redan i slutet på nästa vecka, hade varit magiskt 
Så kan det ju mycket väl vara. Jag hade bara mens i 3 dagar så förmodligen därför jag märkte av dem så tidigt, men nu har både dom och smärtorna försvunnit.. vill hellre att det ska kännas rejält så man får bekräftelse på att det händer något än ingenting som nu, men får försöka lita på att kroppen sköter sig där inne ändå! Hur gick det med Fyremadelen? :)
Ja det känns otroligt skönt, och jag hoppas verkligen att det händer mycket för mig nu med så att vi kan få ut många ägg. Vill verkligen få ett gäng till frysen! Ja superspännande resa och jag känner verkligen ett helt annat hopp än vad jag gjort under tidigare hormonbehandlingar 
Var på första ultraljudet idag bara 4 äggblåsor som var lite större :( 3 som skulle kunna bli större så fick mer sprutor och högre dos från gonal-f 175 till 250. Så alltså kommer jag ha högst 7 blåsor om ens de vid äggplocket :,( känner mig ganska nedstämd. Nästa ultraljud blir på fredag och ev äggplock måndag.
Jag hade ju 6 st äggblåsor av lite större storlek i fredags, fick höjd dos, och idag 3 dagar senare så hade jag 17 st. Jag trodde absolut inte på ett så bra resultat då min smärtor avtagit helt, var nästan inställd på att dom skulle ha vuxit tillbaka men nu blir det äggplock på onsdag. Dock med stor risk för överstimluering och inget återförande denna månad :(
Hallå tjejer, då var det fröken orolig här igen haha.. jag ska ju göra mitt ägguttag imorgon och jag undrar om det är någon här som fått göra en återföring trots att ni haft mellan 15-20 stora äggblåsor, eller trots att dom nämnt att det kanske blir totalfrys pga risk för överstimulering?
Vill så gärna få göra en återföring denna månad och det hade gett lite hopp att få höra om någon som fått höra samma sak men som ändå fick göra en återföring :)
Så då var äggplocket avklarat och det gick inte alls så bra som önskat :( Från min högra äggstock fick de ut 9 äggblåsor varav 4 av dem innehöll ägg. Från den vänstra äggstocken fick de inte ut någon alls då den tydligen ligger väldigt högt upp och är svår att komma åt. Vi gjorde ett par försök med 3 extra doser morfin och en extra sköterska som fick trycka på magen samtidigt, men pga smärtorna fick vi tyvärr avbryta.. något som även läkaren sa var rätt beslut då risken att skada andra organ var stor. Hon sa även att denna typ av smärtor inte är vanlig, men att det händer och att det är min anatomi det handlar om. Så av 17 äggblåsor blev det bara 4 ägg, känner mig väldigt besviken och ledsen men hoppas på att vårat guldägg är bland dessa!
Men till det positiva så finns ingen risk för överstimulering och det blir återföring redan på fredag om det sker en fin befruktning av de 4 ägg vi fick ut :)

Ja det var verkligen fruktansvärt jobbigt, men som du säger så tillhör detta inte normalfallen. Mådde inte alls bra efteråt igår och vaknade idag och grät igen.. är nog fortfarande lite chockerad men har också väldigt ont så att jag knappt vända mig i sängen eller gå. Det känns dessutom som om känslorna kring hur orättvist detta är kom ikapp mig igen.. men unnade mig gjorde jag minst sagt igår, blev både pizza, rödvin och en stor godispåse i soffläge haha.
Är dina finansierade försök i Sverige slut eller har du valt att gå utomlands av andra skäl? Låter ju helt sjukt att de söver ned i andra länder men inte i Sverige, borde vara samma överallt eller att åtminstone valmöjligheten finns.
Tack så jättemycket 
Hoppas verkligen att dessa 4 ägg är riktigt fina och att du får en fin tvådagars åter nu på fredag :)Ja det var det verkligen, och ändå gick jag in med attityden att "äh, det är säkert inte så farligt". Har dessvärre väldigt ont även idag men hoppas att det avtar under dagen. Tror det både handlar om svullna äggstockar och förstoppning, ser ut som en ballong haha. Men tack så jättemycket! Var befinner du dig i processen? 
Tack så mycket!! Ja det var mitt första äggplock och jag ber till högre makter om att det var det sista haha. Läkaren sa efteråt att det inte behöver bli samma sak nästa gång då saker och ting ständigt rör på sig där inne, men jag vet också att gynekologer alltid haft svårt att hitta min vä äggstock så risken finns ju att det blir samma visa. Men du har inte behövt avbryta? För mig kändes det som om de tog i allt dom hade o trots det såg vi den inte på skärmen.. tappade färgen i ansiktet och höll på att svimma/kräkas så det gick liksom inte :( Var befinner du dig i processen?
Ja det känns trist men hoppas vårt guldägg befinner sig bland de 4a! De sa igår "ringer vi inte imorgon så blir det återföring på fredag kl 14", så nu vill man ju nästan stänga av telefonen så att dom inte ens kan ringa med dåliga nyheter hehe. Tack så mycket!!
Tack så mycket
Hur går det för dig med allt, känner du av den förhöjda dosen? Så spänd över att höra resultat på ditt VUL imorgon, hoppas verkligen att det växt på sig där inne!

Ja exakt, förstår precis hur du menar med att det blir extra känsligt. Det verkar inte allt för ovanligt att de ligger olika, tycker till och med att det brukar göra ont vid vanligt VUL då dom ska leta rätt på den rackaren. Ja det är lite konstigt att dom inte ringer oavsett, hade känts bättre om de hade gjort det då jag också har kontrollbehov. Nu blir det istället en oro fram till kl 16 idag då de stänger.. bäst hade ju varit om dom sa att "vi ringer oavsett och berättar imorgon kl 11" eller något sådant. Som om man inte plågas nog med känslostormar liksom..
Jahaa okej då förstår jag. Vad fint att du fick din dotter och vilken kämpe du är som orkar fortsätta trots flera misslyckade syskonförsök! Detta är ju en väldigt känslo & energikrävande process så jag är väldigt imponerad av er som gjort detta flera gånger om. Gud vad tråkigt att höra att äggkvalitén blivit sämre och vad sjukt att den kan försämras på så kort tid. Men mirakel sker och jag hoppas verkligen att ni lyckas. Som du säger, skam den som ger sig!! 
men det är klart det är ömt och gör ont när de röjer runt med en lång nål och behöver häva sig på magen för äggstocken. Min vänstra äggstock låg gömd under mitt andra äggplock med, men inte det första? Och den ligger fortfarande gömd såg jag på VUL igår, så misstänker de kommer bli lurigt på detta plocket med. Jag ska på 2a VUL imon och boka äggplock till nästa vecka :) Så just nu håller jag tummarna för att det växer så det knakar där inne, jag hade bara 3-4 vettiga blåsor när de kikade igår, och har redan maxdos, så man kan inte höja.Ja precis, det är nog rätt svullet där inne och sen att jag inte kan gå på toaletten bidrar nog en del också. Jahaa, men det kanske är som min läkare sa att det rör sig omkring där inne och att det är därför dessa upplevelser kan vara olika från gång till gång. Hoppas verkligen att det går bra på ditt nästa äggplock och att den dolda äggstocken inte ställer till det.
Oj vad spännande med VUL imorgon!! Det verkar ju som om det kan hända en heeel del grejer där inne på bara ett fåtal dagar efter att ha läst andras upplevelser här i tråden, men också min egen som gick från 6-17 på 3 dagar. Håller verkligen tummarna för dig och så får du uppdatera oss imorgon 
Hej på er!
Jag är på äl+6 idag och är redan inställd på att vårat sista försök att bli gravida på egen hand kommer att misslyckas. Iallafall så ska jag börja med menopur cykeldag 1. Nu till min fråga. Får man ha oskyddat sex under behandlingen? Jag kom på att vi glömde fråga det när vi var hos Linnékliniken i augusti. Jag kommer att ta fyremadel från cykeldag 5 och vul inbokat cykeldag 7.
Hej, hoppas att det sker ett mirakel och att ni slipper gå vidare till IVF
Under min behandling så var det helt förbjudet med oskyddat sex från och med behandlingens start och fram till äggplock, det var alltså kondom som gällde. De sa att trots Fyremadel så finns en risk att ägg släpper och att flera ägg då kan befruktas, så det är en säkerhetsåtgärd. Nu efter äggplock är det förbjudet i en vecka helt och hållet pga infektionsrisken :)
Tack, jag det är verkligen påfrestande allt detta både fysiskt & psykiskt. Vi får verkligen hoppas att det är pga ett ökat antal äggblåsor, håller alla tummar och önskar dig all lycka till idag. Uppdatera senare 
Min klinik ringde igår men barnmorskan svarade med "bli inte rädd, bli inte rädd". Hon ville bara kolla hur jag mådde pga av hur allt utspelade sig vid äggplocket, och hon bad så hemskt mycket om ursäkt att hon ringde då hon sagt att hon endast skulle ringa vid dåliga nyheter. Började störtlipa då jag såg numret, men fick höra att 2 av våra ägg blivit befruktade så återföringen blir av idag. Går runt och oroar mig att de inte ska ha klarat natten nu men.. åh så trött på all denna oro och jobbiga känslor. Hoppas på att jag allt går som det ska och att jag är ruvare i em.

Håller alla tummar för ett eller två fina embryon!stor kram!Ja de borde verkligen ha rutin på att ringa oavsett, för precis som du säger så är det fruktansvärt att se klinikens nummer på fel dag. Men återföringen gick jättebra idag, fick tillbaka ett fint embryo så nu är det bara att vänta och hålla tummarna
Jag tycker att du ska starta stimuleringen när mensen kommer om det är vad du vill och om det är ok för kliniken. Allt är ju lite ovisst under denna typ av behandling och det kommer nog alltid vara något som krockar med någon av tillfällena man ska dit. Om personen i fråga inte vet om att du är i denna process så kommer han/hon aldrig misstänka något, så jag tror att vilken ursäkt som helst skulle fungera för att sticka iväg ett tag 
Jaha här var de bara 3 äggblåsor som var stora nog idag :( Blir ÄP på måndag i alla fall för ser ut som de 3 äggen tar allt och tränger undan de andra. Känner inga stora förhoppningar, hoppas på att få ut ett ägg.
Vad ledsen jag blir av att höra att det inte växt till sig några fler och jag förstår din besvikelse. Om jag ska se till mig själv så hjälpte det inte ett dugg att ha många äggblåsor, och om dina 3 innehåller 3 fina ägg så finns det definitivt stora möjligheter för befruktning och återföring.
Min läkare pratade med mig om detta då jag själv var så besviken och ledsen efter att "bara" ha fått ut 4 ägg, och hon påminde om att det bara behövs ett. Hon berättade om flera som bara fått ut 1, fått det befruktat och blivit gravida på första försöket. Vet hur svårt det är att tänka positivt i allt detta, är själv helt inställd på att vi kommer misslyckas denna gång & nästa & nästa, men jag har börjat o kika i lite "ruvar-trådar" nu som faktiskt återger lite hopp 
Hej tråden! Nu var det några månader sen jag vart här, sen vårt första försök med IVF i juni. Behövde en paus för att ladda inför nästa omgång :) Nu kör vi igen med gonal F- start nästa helg. Så nervöst ändå, trots att jag gjort allt förut. Dosen höjs denna gång till 175(sist hade jag 125 då de utgick från att jag var lättstimulerad, men nä då växte inte så många blåsor så det lyckades inte). Hoppas på bättre tillväxt denna gång. Slänger ut en fråga också: jag misstänker att jag inte hade nån ägglossning just denna månaden, blir lite nojig över att mensen då blir supersen eller inte blir så ?riklig? som de önskar att den ska va för att man ska ringa in inför start. Nån med erfarenheter? Aldrig haft en sån cykel förut.. kram på er alla!
Hej och välkommen tillbaka, vad spännande att ni är igång igen! Hoppas en högre dos kan ge bättre resultat. Jag har nästan aldrig egen ägglossning så jag har fått äta provera för att framkalla en mens. Dock så är dessa menstruationer aldrig rikliga, och denna gången inför vår första IVF-behandling så hade jag endast tre sparsamma blödningsdagar och det var inte något hinder för att påbörja behandlingen. Min läkare sa att mängden inte spelar någon roll, så länge blodet är färskt.
Gällande om du haft ägglossning och om mensen blir sen eller inte är svårt att säga. Ibland får jag mens trots att jag inte haft någon äl, och ibland uteblir den helt :/ Kroppen är ett mysterium minst sagt, men hoppas att den dyker upp snart så ni få komma igång
Nu ruvar jag på en liten blastis från frysen igen <3 har testdag 16/10 och hoppas de ska gå vägen denna gång! någon som är typ i samma ruvarstadie? :)