• Fogeln

Vi som startar ivf behandling 2021

Anonym1Ha skrev 2021-09-24 06:46:57 följande:

Herregud det stod Gravid 2-3veckor <3 <3

Ruvar dag 11 TD imorgon :)

Får rapportera till kliniken imorgon.

Och så åkte mannen och jobba så sitter man här själv ;)

Stort grattis!!!

Alltid så härligt med plus ++++

Bästa starten på en fredag :)
  • Fogeln
    Anonym1Ha skrev 2021-09-24 08:02:25 följande:

Tack! Ja vilken rivstart!

Håller tummarna för ert syskonförsök!! Hur går det, vet du när det blir FET?

Snällt av dig!

Jag var på VUL igår och kontrollerade slemhinna efter att ha ätit progynon i 12 dagar och allt såg bra ut så nu blev det start med lutinus idag och FET på onsdag. Så spännande att kanske snart få vara ruvare igen :)

Har du kunnat berätta de goda nyheterna för mannen än?
  • Fogeln

Hej på er!

Sitter med en fundering och inser att när den dök upp hade kliniken stängt så jag testar den här och ser om någon av er vet.

Imorgon är det dags för FET och jag tar lutinus tre gånger om dagen (morgon, mitt på dagen och kväll)

Jag brukar ta den mitt på dagen vid 13-14 och har återföring bokad till kl 14.. hur nära inpå återföring en kan man ta lutinus utan att den ska ligga i vägen när de ska återföra? Hehe. Alternativt, kan man ta den direkt efter återföringen?

Fasen vad den här processen får mig att älta småsaker som egentligen inte spelar någon roll alls.

Sen får ni gärna hålla tummarna för att i alla fall en av våra två frysta överlever upptining imorgon trots att de är sexdagars. Jag är så orimligt nervös över att de ska ringa och berätta att inget av dem klarat sig. Blir noggrann koll på telefonen imorgon fram till besöket.

• Fogeln

Hej!

Idag var det dags för återföring och det känns så skönt att det nu är gjort. Blastisen klarade upptiningen och hade börjat kläckas när de förde tillbaka den. Allt gick superbra och besöket tog inte mer än 25 minuter totalt sett. Så skönt att nu vara ruvare igen och jag hoppas så väldigt mycket på att snöflingan ska vilja stanna kvar! :)

De var väldigt positiva på kliniken till att de hade börjat kläckas. Är det någon här som vet om det finns någon statistik för om det påverkar chanserna?

Testdag 17 oktober. Kommer aldrig kunna vänta så länge men kommer försöka vänta 10 dagar iaf.

Nu får man vänja sig vid två veckor av konstant kännande, analyserande och räknande av timmar. Gissar att jag inte är ensam om den känslan under rivning.

• Fogeln
    Anonym1Ha skrev 2021-09-29 18:53:34 följande:

Åh det låter bra!! Tar du några mediciner upptill eller var det helt naturlig cykel både nu innan och efter? Håller tummarna!!

Å ja dagarna fick verkligen såå sakta när man ruvade. Väääldigt speciella dagar ;)

Hej!!

Ja det går så otroligt långsamt nu och det känns ju som att kroppen är på helspänn och registrerar allt som händer eller känns annorlunda. Väldigt spännande väntan nu.

Jag gjorde stimulerad cykel så har tagit progynon i 18 dagar och lutinus i sex dagar innan FET. Fortsätter nu med lutinus och progynon fram till graviditetstest. Om det är positivt ska jag tydligen fortsätta med lutinus till v 7+6 och progynon till v 9+6. Känns väldigt väl tilltaget men också rätt skönt att de vill vara säkra på att kroppen får det stöd den behöver.

Har varit så grymt illamående idag och haft som mensvärk och även om jag förstår att det är medicinen så blir varje känning ändå bidragande till ett ökat hopp om att det ska gå vägen.
  • Fogeln
    Frida123123 skrev 2021-09-30 20:16:19 följande:

Om jag förstått det rätt fick nu ett barn på den senaste ivf omgången och 2 till frysen, vilket ett som du ruvar på nu. Tycker att det låter mycket mycket lovande med tanke på att senaste omgången resulterade i ett mirakel. Jag kommer hålla tummarna för er, även om jag inte tror det behövs :), men man vet ju självklart inte helt säkert. Men oddsen är på er sida!

Det stämmer helt. Vi gjorde två misslyckade IVFer där inga ägg befruktades eller återfördes. Sen gjorde vi ICSI och fick tre befruktade på tre ägg. Ett fördes tillbaka då och blev vår dotter och två frystes. Ett av dem fördes tillbaka igår och ett är kvar i frysen.

Jag hoppas så väldigt på att det ska fungera men samtidigt känns det som att vi kanske redan haft vår tur. Men jag hoppas verkligen det ska ta sig.
  • Fogeln
    Inalina skrev 2021-10-01 14:05:46 följande:

en fråga här förresten, gjorde ni någon annan förändring än bara ICSI till tredje IVF:en? Körde ni med samma stimulering?

Ja vi gjorde en mindre ökning av medicineringen men det lät på kliniken som att det var ändringen till ICSI som var det de trodde på som orsak. De hade planerat för det till 2a försökey men på något sätt kom det bort i kommunikationen så det blev vanlig IVF då istället.

1a - kort protokoll och Gonal-F 150

2a - långt protokoll, synarela + menopur 225 och ÄP dag 16

3e - långt protokoll, synarela + menopur 300 och ÄP dag 15

Känns verkligen som att med tanke på hur svårstimulerad jag var redan för fem år sen så har jag inga större förhoppningar om att kunna få fram några ägg alls om vi skulle behöva börja om igen den här gången.

Håller verkligen tummarna för att du får bra besked nu om hur ni kan gå vidare. Visst ville du gå över till menopur eller menopurblandning den här gången?
  • Fogeln
    apan95 skrev 2021-10-02 10:52:20 följande:

Nu ruvar jag på en liten blastis från frysen igen <3 har testdag 16/10 och hoppas de ska gå vägen denna gång! någon som är typ i samma ruvarstadie? :)

Vad spännande!

Jag fick tillbaka en blastis i onsdags och har testdag 17/10. Känns som att akademiska alltid tar i med hur många dagar man ska vänta. Hehe.

Hur gick det för dig och hur mår du?
  • Fogeln
    smulis85 skrev 2021-10-03 09:40:17 följande:

Tack för allt pepp här i tråden har smält tanken på bara 3 äggblåsor nu och som ni säger krävs ju bara en och det är första IVF försöket så har ju fler chanser!

Var tvungen och testa gravtest idag efter att jag tog ovitrelle igår, lite skönt att se de där plusset även om man vet att de är fejk. Ger mig lite hopp i alla fall ;)

Hoppas på att jag kommer få joina er som ruvar om några dagar!

Det är verkligen inte antalet som är det viktiga. Den gången jag blev gravid fick de ut tre ägg, alla befruktades och ett blev vår dotter och två till frysen. Det kan gå vägen även med ett lägre antal :)

Hoppas äggplocket går bra för dig nu!
  • Fogeln
    apan95 skrev 2021-10-03 15:49:57 följande:

men va märkligt att du har testdag efter mig när du hade insättning innan? Min klinik har testdag 14 dagar efter. Så din måste ha ganska lång då eller? :)

RD 1 idag och känner mig ganska likgiltig..

Min testdag är 18 dagar efter insättning (med 6 dagars). Känns som väldigt lång tid att vänta och väldigt osannolikt att jag klarar att vänta så länge. Vi får se hur länge jag väntar innan jag testar första gången.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021