IVF2021 skrev 2021-06-19 08:52:07 följande:
Bättre att frysa än att bli sjuk! Framförallt om man har så bra resultat som du skriver! Fantastiskt med sommarlov och vetskapen om att där finns små embryon som väntar i frysen. Har du fått besked om hur många det blev nu?
Här njuter jag av sommaren. Fick min bortfallsblödning riktigt snabbt (så tacksam för det!). Hela cykeln blev bara 18 dagar. Men det var med bara Suprefact. Tog lite längre tid förra gången när jag fick både Suprefact och sen lite ovitrelle. Jag måste nu vänta till ägglossningen efter nästa mens. Så jag hoppas/tror på slutet av juli. De kunde inte garantera insättning då med tanke på semestrar men de hoppades.
Hur är planen för dig nu?
Måste bara fråga först vad menas med bortfallsblödning:)?
Har du fått en mens då efter behandlingen eller hur menas det:)? Och måste du nu vänta på en till mens och sedan ägglossningen efter det? Sorry för mkt frågor haha är så svårt å hänga med när allt är så nytt, men man lär sig mycket här:)
Ja fattar sjukt kort cykel men antar att det kan vara bra?
Ja så skönt att faktist koppla bort lite grann och njuta av värmen och allt som hör till några veckor nu:)
Yes fick besked i föregår att det blev 4 st till frys, de andra var säkert för dålig kvalite för att frysas tyvärr. Men är nöjd med att det ligger 4 st där och väntar:)
Min läkare sa att om jag får mensen denna eller nästa vecka så hinner jag få en insättning innan semesterstängningen. Och blev så lycklig inatt när jag vaknade av att mensen kom!
Så ska ringa och rapportera in den på måndag och sedan antar jag att jag får en tid för insättning.