• endotjej92

Vi som startar ivf behandling 2021

Frida123123 skrev 2021-08-16 19:34:14 följande:
    Lycka till. Tycker med att det ser väldigt lovande ut..
    Tack så mycket!!
    GlitterLina skrev 2021-08-16 19:47:28 följande:
    Håller tummarna för ett fint plus ikväll & i morgon :)
    Tack jag hoppas verkligen det håller i sig är så nervös! spännande med äggplock på torsdag! hittade de många blåsor vid vul?
    IVF2021 skrev 2021-08-16 19:59:41 följande:
    Vad hemskt att ingen trott på dig genom åren trots så mycket symtom! Vad är det för endometriosspecislist? Jag har aldrig tänkt att jag har endometrios tidigare. Blev lite av en chock vid inskrivningen. Har alltid haft hemskt ont kring ägglossning men mens är helt ok. Sen är det så svårt att skilja på symtom och symtom. IBS och endometrios sitter ju båda i magen liksom.

Jag är 32. Bra blodprover och tydligen superbt AMH (vilket ju gör att jag blivit överstimulerad båda stimuleringarna. Känns väl ok som ruvare. Men längtar tills jag kan testa, men får nog vänta till slutet av veckan.

På något att kan man ju hoppas att det ?bara? är endometriosen som stör, då kanske IVF gör susen. Som det verkar gjort för dig!!! Såg ditt fina diskreta streck på testet. Helt fantastiskt ju!
    Ja det är helt galet!! Om du känner till sthlm så finns det en klinik på söder som heter läkargruppen Victoria, en gyn där tror hon hette Anette vad spec på endo. Även hon som remitterade mig till rmc sen. 
    Ja va bra att du hade så bra värden! det är så segt att ruva för de känns så nära men ändå som att det kan tas ifrån en på något sätt.

Ja blev så lycklig när jag såg det strecket har aldrig någonsin sett ett streck förut överhuvudtaget! Nu får vi hoppas de håller i sig och att din visar plus när du testar!

• endotjej92
    Inalina skrev 2021-08-17 10:01:40 följande:
    Så häftigt det är med första plusset nånsin!! Hjärta (ja eller strecket då ;)) jag har också fått positivt på RD 6 när jag fått tillbaka en fryst blastocyst tidigare (som blev min dotter!) 

jag vet hur tufft det är med hela processen (vi är nog alla smärtsamt medvetna om det här inne..) vi försökte i 4 år innan dottern blev till på 3:e återföringen! Nu ska jag köra igång med 3:e IVF:en för i år med syskonförsök där det inte gick så bra i feb och maj, men hoppas nu på att hösten blir min tur igen! Jag håller tummarna för att ditt lilla pyre håller sig kvar i 9 mån! Solig

Heej! Ja det var så speciell känsla, otrolig glädje med skräck samtidigt, för man vet att de kan hända grejer. 
    Va skönt att du fått en lyckad IVF,  och hoppas det går vägen för dig i höst! synd att det inte tog sig i vår för er :( man blir verkligen helt nere när det känns som allt man gör bara är förgäves. 
    Så underbart att höra att ni fick en dotter, det ger mig hopp om att lillen stannar kvar hos mig!
    Aldrig varit så nervös någonsin ska försöka sysselsätta mig om dagarna an annars blir man lite knäpp haha
  • endotjej92
    Lilio skrev 2021-08-17 12:07:02 följande:

Hej! :)

Jag är ny i tråden och har precis påbörjat fertilitetsutredning. Jag skulle vilja höra om det är vanligt i Sverige (jag bor utomlands) att de rekommenderar alla att genomföra genetiskt anlagsbärartest innan första IVF? Oavsett om ni inte har några kända sjukdomar eller anledningar att tro att det behövs.

Där jag bor är det rekommenderat, men det tar också 8 veckor...

Tacksam för svar :)

Hej detta är ingenting min IVF klinit nämnt för mig :) Hur gör man det?
    Vi2Ivf skrev 2021-08-17 23:39:15 följande:

Hej jag undrar hur dem räknar ivf, tex dem får ut 5 ägg alla ägg blir befruktade 1 sätts in men tar sig inte, alltså 4 kvar som gick till frysen. Alla dem 4 som är kvar är det samma ivf försök då eller hur funka det? Vi har bara 1 gratis försök kvar då vi gjort 4 misslyckade inseminationer

Hej! ja precis det är samma omgång av ivf. tror det räknas för varje plock, att även om de inte skulle överleva några ägg räknas plocket ändå.. Men känns som det är vanligare att man får några ägg för flera insättningar än 1. 
    GlitterLina skrev 2021-08-17 21:25:50 följande:

Nu är allra sista slutgiltiga sprutan tagen! Ovitrelle ägglossnings sprutan den skulle tas prick 20.30 eftersom äggplock är 08.30 på Tors

Är så rädd att äggen släpper innan själva äggplocket :(

Har ni oxå fått äggplocks tid 36 timmar efter Ovitrelle sprutan??

Jag fick också sprutan 36 timmar innan plock :)
  • endotjej92

Hej!
    Är så orolig idag, är på ruvardag 8 och det kom blod på pappret.
    Morgonurinen visade gravid 1-2 v med CB inget blod då!! andra gången jag var på toa kom det blod!
    När jag kissat efter den gången är det som ingenting hänt, inte minsta tecken på blod. Har ingen mensvärk eller så men är så rädd att det blivit tidigt missfall nu.. 
    Egentligen så dumt att testa tidigt förstår jag nu va tror ni händer?? :(

• endotjej92
    Truuly skrev 2021-08-18 12:52:10 följande:
    Oh förstår din oro! Men att det inte har kommit mer blod är nog ett gott tecken. Har du tagit fler teststickor? Ökar dem i styrka?

Hoppas testen ökar fint!
    Åh hoppas verkligen att det inte kommer mer blod, känns som att man går å väntar på att det vid något toabesök ska ösa ner blod bara...
    Tycker det är så svårt att tyda ökningar av stickorna.. lägger upp bild så kan ni kanske hjälpa mig. kanske att jag ser en liten ökning till dag 8. samtliga test är tagna med morgon urin.. 

• endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-18 18:40:12 följande:
    Håller alla tummar!! Det är inte svagare i alla fall och det känns ju positivt. Ännu är det väl någon dag till faktiskt BIM och test?
    heeej! Min bim var igår!! hoppas verkligen de håller i sig blir så orolig!
    Skönt iallafall att det inte varit någon mer blödning men undrar så mycket vad det var!
  • endotjej92
    Lilio skrev 2021-08-18 18:08:16 följande:
    Hej! Jag misstänkte det efter att ha försökt Google på svenska men väldigt få svar. Jag tror det är ett blodprov, heter något i stil med karyotype. Fick väldigt lite info på första mötet med kliniken och det är såklart ett annat möte vi behöver gå på för att få mer info och det är tre veckor bort + 8 veckor väntan på resultat när vi väl gjort testen.
    Omg va surt att behöva vänta alla de där veckorna tills du får starta IVF??
    Vilket land bor du i?
  • endotjej92
    Clemmentina skrev 2021-08-18 20:04:31 följande:

Kan ju vara en bortfallsblödning för att kroppen inte riktigt förstått att du är gravid. Ser en antydan till ökning och håller med om att det är positivt att de inte minskat. Om ett par dagar borde du se ordentlig ökning. Håller tummarna!

Åh ditt meddelande gav mig lite kvällshopp! Jag vet att det är vanligt med blödningar i början som inte behöver vara missfall så jag hoppas verkligen! Tack för pepp:)
  • endotjej92
    Inalina skrev 2021-08-19 08:27:40 följande:
    hej vännen, tänkte bara säga att när jag blev gravid med dottern så hade jag flera blödningar, däribland en runt v 5 och sedan flera stycken innan v 11-12. det var skitjobbigt psykiskt men så där tidigt kan du inte göra annat än bita ihop och tänka att det faktiskt är normalt för många att blöda under graviditet. Håller tummarna att allt går fint, så får du boka in ett tidigt ultraljud om några veckor!!Glad
    Tack så mycket! Det värmer att läsa era erfarenheter, det är så läskigt. Men pratade med kliniken för att få råd och hon sa precis som du att det är helt normalt att få blödning så tidigt. Dessutom kändes det bättre imorse när strecket var något starkare än igår. Tack, hoppas du kommer igång snart <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021