Vi som startar ivf behandling 2021
Hej alla! Nu har även jag gått över till ruvare! Känns så häftigt! Fick även veta att blastocysten var i toppkvalité, så fin så den skulle kunna va med på bild i en utbildningsbok sa de haha (dock vet man ju inte om de säger så för att peppa eller menar det haha). Jag fick även veta att 4 st blastocyster i samma kvalité har hamnat i frysen! Kanske fryser de in en 5:e med, de skulle se imorgon!
Känns så sjukt, tänk att jag var på gränsen att få göra äggplock från början med mina 3 äggblåsor, men fick ändå ut 7 st, 7 st befruktades och 5-6 blev fina blastocyster? Sååå tacksam!! Detta trodde jag aldrig efter alla år som man försökt utan ivf!
!!
!)

Grät en skvätt med mannen nyss och det känns lite bättre i alla fall men man förstår ju inte varför det ska vara så otroligt svårt att få ett litet syskon (när det dessutom har lyckats en gång tidigare). Sorgen är inte lika stark som den är när man är barnlös men besvikelsen är ändå stor och man lägger ju ner all sin energi, tid, pengar, känslor och allt sitt hopp på dessa försök. Jag som alltid har en plan i vanliga fall känner mig lite förlamad och vet ärligt talat inte hur vi ska gå vidare denna gången efter 2 misslyckade försök denna våren.