Clemmentina skrev 2021-06-07 11:19:54 följande:
Åk förstår, det låter lite som ett logiskt pussel. Men ni hittar säkert en bra lösning. Hur länge behöver du vara där? Skönt att mannens spermier fanns i frysen trots allt! :)
Precis, det är mer flexibelt med progynon. Det blir ju ingen ägglossning alls utan man fejkar den genom att ta lutinus. Därmed går det att skjuta det någon dag framåt om det skulle behövas.
Jag behöver ju komma dit någon dag innan ÄP och får ju göra mina VUL här i Schweiz i alla fall, och sen vet man ju aldrig när återföring blir, det beror ju liksom på befruktningen som du vet

hade ju gärna åkt hem och väntat i Schweiz till dag 5 och bara åkt över dagen då, men med Corona och inställda flyg etc är det liksom också lite svårt att veta hur det ska gå. (därav den logistiska mardrömmen

)
i Värsta fall får de väl frysa 'alla' (har ju inte fått några till frys nu senast...) på dag 5, men man vill ju då också att de ska klara sig så långt...
bra det finns alternativ till 'naturlig cykel', när jag gjorde mitt FET i Prag fick jag ta Estrofem vilket är Östrogentabletter tror jag för förberedande för FET och även fram till v 12, så klinikerna runtom i världen verkar göra lite olika..
så förmodligen kan du göra din FET precis efter midsommarhelgen då?