• MeAndMyself

Vi som startar ivf behandling 2021

Krizty88 skrev 2021-05-05 17:55:57 följande:

På min klinik säger de att man ska betrakta sig som gravid efter en återföring och följa de kostråd och rekommendationer som finns för gravida. Så det har jag gjort!

Googlade för första gången vad man inte får äta. Trodde de skulle va mer saker ändå! Allt som stod med äter jag inte annars heller, förutom charken då. Åh charken kommer jag sakna!!
  • MeAndMyself
    Lillaälta skrev 2021-05-06 12:41:41 följande:

Äggplock imorgon och de har sett 10 ägg mellan 13-17mm. Är så nervös att vi ska få ut få ägg :( och även att min sambo inte får följa med.

Sen är nästan det värsta att vi får vänta till måndag för att höra om något/några blivit befruktade och om det blir återföring på måndag eller onsdag eller inget.

Tycker det låter bra! Mina va i samma storlek dagen innan och alla mina blev befruktade, och tills imorgon kommer ha växt lite till med. :)
  • MeAndMyself

Okej behöver hjälp, vad gör ni åt den hårda magen man får av lutinus? Jag vågar knappt ta i på toa, känns som jag ska skita ut blastocysten haha!! Så snälla ge mig era bästa tips!!?

• MeAndMyself

Har någon fått höra från sin läkare att man kan ha värmekudde på magen eller ska man undvika det under ruvning?

• MeAndMyself

Vilken ruvardag har ni testat er på? När anses det egentligen va säkert? Räknar man från den dagen man gör äggplock? För i så fall är de 18 dagar mellan mitt äggplock och tills dagen jag har testdag. Känns så himla långt bort..

• MeAndMyself
    Bula2021 skrev 2021-05-11 07:32:46 följande:

Testdag i dag. Dag 14 med en femdagars färskåterföring. Och jag är gravid.

Helt ... ofattbart! I över två år har vi försökt på egen hand och så gick det nu på första ivf-försöket. Vågar nästan inte tro på det eller att det ska gå vägen, men ska verkligen försöka slappna av nu.

Grattis!! :)
  • MeAndMyself
    endotjej92 skrev 2021-05-11 20:18:14 följande:

Guud när jag läser i tråden verkar de flesta som kör med gonal f ha ungefär 125 min läkare har ordinerar att jag ska ta 300 när jag börjar 

Hon sa att det såg ut som jag hade hög äggreserv blir lite rädd nu att jag ska köra så hög dos

Jag fick 275, ansågs ha bra äggreserv med. Men jag hade bara två ägg som först mognade men landade till slut på 7 äggblåsor på äggplocket. Tänker de hinner se på första ultraljudet om de behöver justera din dos?
  • MeAndMyself

När jag sitter i soffan och reser mig upp så får jag så ont i magen, men de försvinner efter några sekunder och sen känner jag ingenting när jag står upp. Haft så här idag och igår. Kan de va ett bra eller dåligt tecken? Är på ruvardag 6 med en 5 dagars blastocyst..

• MeAndMyself
    Truuly skrev 2021-05-12 13:27:50 följande:

Tack för att du frågar!

Det gick sådär... lite besviken. Som min magkänsla sa att jag kanske fick starta med för låg dos. På högra sidan hittade hon 3st på ca 10mm. Och på vänstra fanns gott om äggblåsor men inga över 10mm :(

Så ska höja gonal från 125 till 150, och ska tillbaka för andra vul om 2 dagar.. Undrar om det hinner hända något på 2 dagar?

Jag har en tvillingcysta på högra sidan som kan ställa till att de inte ser eller får ut alla äggblåsor på äggplocket. Men min vänstra äggstock ser fin ut och har gott om äggblåsor har läkarna sagt vid alla undersökningar. Men det hjälper ju inte om de inte vill växa.

Usch det känns lite jobbigt just nu.

Men jag ska tydligen fortsätta med fyremadel. Men de flesta verkar få pausa med fyremadel vid justering till högre dos gonal fram till nästa vul??

Lite nojig nu haha.. Någon som vet eller varit med om samma?

Hej!

Jag hade också två äggblåsor på 10mm på första ultraljudet det betyder att de ?vaknat? och de kommer växa ca 2 mm per dag nu. De under 10 kommer nog vakna till med! Jag fick dock avbryta fyremadeln till mitt andra ultraljud, de tyckte de va dumt att bromsa när de behövde öka på så de växte. Innan äggplock hade jag 4 men väl på äggplock fick de ut 7 och 6 blev fina blastocyster. Så tappa inte hoppet!!
  • MeAndMyself

Går det lita på detta testet? Jag tog min ovitrelle för 16 dagar sen. Ruvar på en 5 dagars blastocyst som vi alltså satte in för 9 dagar sen. Har testdag på tisdagÄr de för tidigt att testa?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021