Vi som startar ivf behandling 2021
Låter absolut som något du kan lita på! Kan inte vara ovitrellen. Grattis!! :)
Låter absolut som något du kan lita på! Kan inte vara ovitrellen. Grattis!! :)
Grattis! Vågar jag mig på att säga :)
Solklart plus. Grattis!
Jag skulle litat på det! Stort grattis!! Det som inte började så ljust för dig med få äggblåsor i början :)))
Hej alla! Har inte skrivit här sen vi plussade, försökt hålla mig ifrån sociala medier för att tiden ska gå snabbare. Denna vecka skulle vi göra ul för att få se om det fanns något tickande hjärta.. MEN i fre mitt i mitt möte med barnmorskan så får jag plötsligt väldigt intensiva smärtor i ena sidan, både framtill och i ryggen. Svetten rann och jag försökte hänga med i samtalet men började ganska snabbt spy av smärtorna och kunde inte röra mig.
Ambulansen kom med blåljus och körde mig till gynakuten, jag fick morfin i benen och armen samt smärtstillande i droppet, de sa efterhand att jag fick morfin för en hel häst men inget tog på min smärta. Fruktansvärda smärtor!! De gjorde ultraljud och där såg de att bebis hade ett tickade hjärta (jag var knappt medveten så minns bara att de skrek att de lever typ men jag kunde inte se själv då jag var alldeles för borta) men de såg även att min ena äggstock var förstorad och full med cystor. De trodde överstimulering? vilket är konstigt då jag knappt fick göra äggplock då de bara såg tre ägg innan mitt äggplock (fick till slut ut 7 st). Efter att ha legat och skrikit i 7 timmar så kör de ner mig till akut operation (de bad om ursäkt för detta efter då de borde kört mig dit direkt, de borde förstått att jag när morfinet inte funkade att de va nått mer/annat som orsakade smärtan. De sa att operationen kan ge mig missfall innan de sövde ner mig, På operationen ser de att min äggstock snurrat två varv och strypt sig själv, den va kolsvart, vilket den blir när den dör. De vred tillbaka den och anade lite rosa ton och lät den va kvar. De tömde även min buk på en halv liter blod som förmodligen kommit från cystorna innan.
Vet inte om äggstocken kommer repa sig än men ultraljudet dagen efter visade att bebis verkar ha överlevt. Får göra nytt ultraljud i veckan och se igen.
De sa att detta var pga ivfen.: Herregud vilken resa detta med IVF är ändå. Jag är helt matt och orolig för att äggstocken ändå är död och bebis inte orkar detta. :(
Men herregud vilken händelse! :o
Skönt att både du och bebis har överlevt.
Hoppas verkligen det går bra nu och både bebis och äggstock klarar sig.
Vilken fruktansvärd upplevelse! :( Så mycket konstigt som kan hända. Hoppas du repar dig snabbt och att allt är väl med bebis och äggstock!
Hur får detta ens hända?
Inte nog med att man är extremt utelämnad pga att kliniken bestämmer stimuleringsdos mm, och sen inte följer upp det?
Min läkare på IVF Nordic Göteborg sa till mig att jag inte ens kan få överstimulering då de bara plockade ut 8 ägg på mig. Nu börjar jag starkt tvivla på kompetens och hela behandlingen. Det kunde ju ha gått riktigt illa för dig <3
Förstår att det är sjukt läskigt och oroligt.
De hade inte skickat hem dig om det va så att du måste vara sängliggande så tror du kan röra dig men säkert bra att ta det lugnt efter en sån pärs. Skuttande bör nog undvikas.
Bra att du får ett samtal med dem imorgon och att du ska tillbaka snart för koll.
Det viktigaste är att du och bebis mår bra. Styrkekramar och hoppas att det går bra nu. <3
Vilken klinik går du på?
Vart kan du begära regelbundna kontroller?
Jag funderar på att begära kontroller jag också. Men kliniken är ju stängd i sommar.
Ååå får verkligen ont i hjärtat av att läsa det du fått gå igenom???? kan inte tänka mig din oro och den smärtan fyfaaan!
Man inser verkligen vad risken vid en överstimulering kan vara!!
Jag som tänk när min läkare tvekade vid äggplocket att sätta in ett embryo imorgon eftersom hon ser en risk till överstimulering och jag själv tänkte men de kan väl inte vara så farligt... fy vad dum man känner sig nu som ens tänkte så! Hoppas innerligt att allt med dig och bebis och din kropp kommer bli bra och att de håller koll på dig så du kan känna dig lugn under din graviditet som du sett fram emot????<3
Så landstinget har ordnat med hormonerna? Mår du bättre nu?
Men fy så himla otäckt! Vilken tur i oturen att du var där du var och kunde få hjälp snabbt. Även om det kanske skulle ha gått fortare till operation då som det verkar. Massa krya på dig och håller alla tummar för att du återhämtar dig väl och inte får några bestående men. <3
hej vännen, har läst om din dramatik här i tråden, och fy så otäckt! kan inte ens föreställa mig smärtan och dessutom en rädsla för att förlora bebisen såklart.
Håller alla tummar att du slipper mer smärta och kan njuta av din graviditet snart med pyret i magen stor kram
Har du fått mer info nu?
Fortfarande ont?
Förresten. Vilken vecka är du i? :)
Hjälp vilken dramatisk historia!! Hoppas att äggstock en klarar sig och att du slipper ytterligare operation! bebis verkar ju vara väldigt stark som klarat av den här resan så jag tror inte du behöver vara orolig!! Grattis till graviditeten, håller mina tummar att allt ser fint ut på kontrollen! <3
Stackare! Vilken fruktansvärd upplevelse och oro. Exakt detta hände en av mina vänner när hon var på jobbet och skulle hålla en presentation, hon sa också att hon skrek rakt ut av smärta och att morfinet inte hjälpte. Men även där klarade sig barnen (tvillingar) och äggstocken. Krya på dig!
Fy vilken skräckhistoria! Ta det lugnt och krya på dig! Verkligen inte vad man räknar med.
Känner mig nu väldigt tacksam för min totalfrys. Känns tryggare att sätta in då kroppen återhämtat sig och äggstockarna inte är 8-10 cm stora.