• Estelle011

Vi som startar ivf behandling 2021

Empan89 skrev 2021-06-01 23:29:09 följande:

Hej! Jag undrar om någon vet om det är vanligt att bli gravid mellan IVF-försöken? Jag gjorde min första insättning förra månaden och nu behöver jag ju invänta nästa mens, men vi tänker att vi köra på och ser om vi lyckas själva. Någon som vet om det är vanligt att lyckas efter att man varit stimulerad i förra cykeln?

Jag skulle inte säga att det är vanligt. Det kan absolut hända, och man ska försöka själv om man orkar, när det är paus. Tror många här kommer att försöka naturligt nu under sommaren eftersom kliniker är stängda. Du har ingenting att förlora Glad
  • Estelle011
    Dibella skrev 2021-06-03 10:24:03 följande:

Fick äntligen tid på Landstinget! En kortvarsel tid på måndag! Blir inget fören efter sommarstängningen pga de har redan för många pågående, men man kommer ändå in i maskineriet iallafall Solig Det gjorde min dag. Får hoppas att man slipper bli nekad sen, tråkiga är att enligt kalendern så kommer jag ha mens precis i samband med att de startar upp verksamheten igen, så måste vänta en hel månad igen efter det innan man kan regga mensstart, så början av september kanske.. Gah, glädje/ångest, kommer inte undan.

Du kanske kan få alla sprutor och instruktioner redan nu, och sen när du får mens bara ringa dit och få ok att börja, om dem har hunnit öppna efter sommarledigheten. Annars är det ändå skönt att veta att du är inne och kan njuta av sommaren extra mycket Glad
  • Estelle011

Fantastiskt att flera börjar få plus Glad Det var verkligen dags. Grattis till er tjejer! Hoppas allt går bra. Ni ger hopp till anda att ha tålamodHjärta

• Estelle011

Jag var på första ultraljud imorse efter jag har börjat med sprutor (försök nr 2), och allt såg jättebra ut. Dem har redan bokat äggplock! Jag har 10 fina blåsor, och några små som kan växa. Förra gången var jag på vul 3 gånger innan plocket. Det känns fort men ändå positivt :) 

Ingen Lutinus denna gången. Måste man inte ha det? Hoppas dem har inte glömt att säga, men jag tror inte det. 

• Estelle011
    CarroAnd skrev 2021-06-07 12:56:01 följande:

Imorgon är det äggplock för min del. Vilket dag skedde återföring för er efter äggplocket?

Det brukar ske dag tre eller dag fem efter återföringen. Jag har läst att ibland kan det ske även dag sex. Men det bästa är dag fem :)
  • Estelle011
    Chajsa skrev 2021-06-08 15:30:11 följande:

Heej alla, jag är på RD 8 med en tredagars färsk... tredje insättningen. Väntan är helt olidlig. Tänkte vänta till 4 dagar före testdag med att testa om jag inte får mens. Jag har egentligen BIM imorgon och undrar hur det ser ut för er som fått mens efter misslyckat försök- hur mycket senare än vanligt kom den? Hur vanligt är det att lutinus gör så mensen helt uteblir och inte kommer förrän man slutar med dem?

Heja er alla som längtar <3

Jag har fått mens alla tre gånger på RD10! Med lutinus och utan den, alltid på samma dag. Det är då jag skulle egentligen få den, nån dag förre eller efter, så den blev inte jätteförsenad. 
  • Estelle011
    Chajsa skrev 2021-06-08 16:53:41 följande:
    Tack för svar!! Jag har haft kemisk innan så vet inte hur det funkar för mig. Har du känt att mensen varit på väg eller har den helt plötsligt kommit utan förvarning? :)
    Jag har haft mensvärk från rd4, inte hela tiden, men då och då. Läste att det är positivt, många kände så och sen kom den aldrig och dem har fått plus. Svårt att veta om det är mensvärk eller lutinus/ovitrelle...
    Det är så olika från person till person så svårt att säga. Men testa efter dag 10, då borde du kunna se :)
  • Estelle011
    IVF2021 skrev 2021-06-08 22:45:39 följande:
    Så snart det är ett äggplock är det ett försök, har kah förstått det som. Kanske någon annan som har bättre koll?
    Det stämmer. Ett äggplock - ett försök. Oavsett resultat. 

Kom precis tillbaka från äggplocket, 11 st ägg! Låter bra Glad det gick jättebra, som förra gången. Kände ingenting. Nu hoppas jag på minst tre befruktade 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021