Always choklad skrev 2022-08-22 22:07:59 följande:
@andrasladdis och alla andra. Tyvärr gick det skit för mig även..ägget verkar inte ens ha fäst..tungt och ledsen ja. Ny plan på onsdag med embryodonator. Har ju babygarantiprogram. Har gjort nu allt i vår makt med mina egna ägg, gick helt enkelt inte. Vi vet aldrig om de funkat då vi först började försöka när jag var ca 35 år..
Beklagar. Så himla tråkigt och tungt. Känner igen de där tankarna: om jag hade? Även om det är svårt går en försöka vara snäll mot sig och påminna sig om att du tog de beslut som du då tyckte var rätt. Du hade då inte den informationen du har idag.
Håller med Andra Sladdis om att ta hand om dig och att det nog är bra att låta alla känslor få finnas. Både de som kan kännas fina och fula. Det är så mycket känslor när drömmarna spricker och en behöver hitta nya vägar. Delar också känslan av att plusset sedan värmde mig så mycket. Även om det bara var en knapp vecka var det så tydligt hur hjärtat gjorde plats för att välkomna ännu en liten en. Jag hann känna mycket på de dagarna och det spelade då ingen roll att det inte var mitt ägg, det var ju mitt efterlängtade barn.
Och även om det inte gick vägen på första försöket för mig heller, finns det stora chanser. Jag tänker att de kliniker som har babygaranti inte hade haft det om de inte visste att sannolikheten att lyckas är väldigt hög.
Ta hand om dig!