MoonK skrev 2021-02-28 11:21:37 följande:
Det är ett känsligt ämne och jag har märkt att folk kan vara extremt klumpiga och inte tänka på vad de säger. Jag har fått alla möjliga frågor av folk som inte vet att vi genomgår ivf och har det tufft. Allt från, har ni satt en viss ålder för hur länge ni ska vänta med att skaffa barn till att hur ofta har ni sex, försöker ni skaffa barn, varför vill ni inte ha barn osv. Folk tänker sig inte för och tror att de menar väl eller visar att de bryr sig.
Innan vi började med ivf hade jag fördomen att det är enkelt och att det bara är att köra på med ivf och att man blir med barn ganska enkelt. Inte visste jag att vi är inne på tredje omgången nu och inte ens minsta lilla plus.
Önskar er all lycka!
Hej, låter tufft om ni får mkt frågor kring att skaffa barn etc hur fasen kan någon fråga hur ofta ni har sex? herregud, mer privat än så kan en fråga nog inte bli... men man märker ju så otroligt tydligt på vänner där det funkat direkt för dem att många har svårt att förstå varför det inte funkar för andra lika fort eller överhuvudtaget. jag har sagt det förr, men IVF barn är så otroligt efterlängtade så tacksamheten vet inga gränser när de äntligen är här

jag hoppas du (och alla andra i tråden) får uppleva det så snart som möjligt!! Har säkert frågat innan men när tänkte du testa?
jag har nog turen att varken våra vänner eller familjer har hållt på med en massa antydningar etc, utan låtit oss vara ifred innan fick lillan. Tycker ändå att folk förstår rätt mkt att det endast är vår business när vi "väljer" att skaffa barn.
Sen som du säger, det är ju inte att 'bara göra IVF' så har man ett barn sen utan det är ju otroligt påfrestande mentalt att gå igenom den här processen :(
Jag var på ultraljud nyss och det verkar ha växt till sig några fler äggblåsor nu som de ville skulle hinna mogna så har ÄP på torsdag!