Inlägg från: Hwden |Visa alla inlägg
  • Hwden

BF September 2021

Hej!

Vi plussade på juldagen, BIM också 5 september - hoppas innerligt att jag kan hänga kvar i denna tråd <3 Vi har ett tufft år bakom oss med två MF, första i juli & andra direkt efter utan mens mellan vilket satt sina spår med oro. Har historiken av låg & enbart dålig ökning av hCG-värden. Vi båda är precis över 30 & det här är mitt första.

Ligger dock orolig idag med smärta i magen, jag hoppas inte det är ett nytt MF på gång.

När jag är uppe så gör det ont, liggandes blir det bättre efter en stund.

• Hwden
    Snickesnack skrev 2021-01-02 12:58:10 följande:

Hej! Grattis till plusset!

Åh jag hoppas verkligen för din skull att det går vägen <3

Och smärta i magen är väldigt vanligt även i friska graviditeter!

Tack snälla <3 Det här är en så önskad graviditet så jag hoppas verkligen det går vägen denna gång.

Tack, känns bättre nu - jag hoppas det bara var en normal smärta. Ska försöka få ta hCG-prover under denna också, har endometrios och inte haft normala värden så löper en större risk för MF & utomkvedshavandeskap.

FL är ganska nytt för mig men känns mysigt att kunna hänga i denna tråd med andra som har BF i september???? Är gärna med i en FB-grupp senare när de mest osäkra veckorna är förbi!
  • Hwden

En annan rolig sak; använder ni några gravid-appar?

Jag har precis tvingat min sambo att också ansluta till tre olika, haha han är bra snäll <3

Vi testar Preglife, Preggers & Libero men den sista är väldigt långsam.

Preglife är informativ & så men Preggers är lite mysig med att illustrera storleken och extragrejer som ingår, hade inte tänkt köra flera genom hela graviditeten men kul att testa vilken man gillar ^^

• Hwden
    Juney skrev 2021-01-03 18:49:59 följande:

Lite kvälls-nojjor :P Hoppas ni inte tycker det är to much info xd

Jag har haft ett tidigt missfall innan denna graviditet, vilket yttrade sig efter sex. Jag tror inte det hade något samband, utan kollar jag i efterhand de symptom jag loggat i NC så var det på gång tidigare (ordentligt smärtsam "mensvärk" dagarna innan bla). Men blir ändå orolig nu när jag känner lite spändhet/molvärk i nedre delen av magen ett par timmar efter att vi hade sex idag :I Så nu är jag såklart orolig för att det ska bli ytterligare ett tidigt missfall.. Går in i v. 6 imorgon.

Absolut inte för mkt info för mig, jag förstår verkligen din oro då jag varit med om samma.

Och vi går båda in i vecka 6 imorgon ^^

Upplevt samma förut men som jag förstod då efter att ha kollat upp pga samma oro så kan det vara så att det blir lite spänt så som du beskriver efteråt men det är inga som helst problem att ha sex under graviditet, med vissa undantag som man då får av läkare om du kikar på 1177.se.

Under mina missfall så kom det smått över några dagar innan det blev den ordentliga smärtan. Jag visste om det redan innan det hände pga hCG-värdena som följdes.

Jag tror du kan vara lugn även om jag verkligen förstår dig, kanske om något ha lite lugnare sex för att minska obehaget & oron efteråt för din skull :)
  • Hwden
    josen skrev 2021-01-04 21:27:43 följande:

Hej! Jag hoppar gärna också in här.

Vad roligt att läsa om alla era graviditeter! Jag är gravid för första gången så det känns lite konstigt men jättekul. Jag plussade i lördags och gick in i vecka 6 idag. Har (enligt min app) också BF den 5:e.

Grattis! Vad kul med ännu en till som har BF 5:e ^^

Det här blir också första om allt går som det ska för mig :) <3
  • Hwden
    josen skrev 2021-01-04 21:27:43 följande:

Hej! Jag hoppar gärna också in här.

Vad roligt att läsa om alla era graviditeter! Jag är gravid för första gången så det känns lite konstigt men jättekul. Jag plussade i lördags och gick in i vecka 6 idag. Har (enligt min app) också BF den 5:e.

Grattis! Vad kul med ännu en till som har BF 5:e ^^

Det här blir också första om allt går som det ska för mig :) <3
    lillainna skrev 2021-01-05 20:36:03 följande:

Hej! Hoppar gärna in här om man får!

Plussade den 4/1 och har bf 12/9, om allt går vägen. :)

Vi har 2 barn sen tidigare, en snart 3 åring och en 1 åring. Vi ville ha barnen tätt och detta blir vår sista.

Skulle vara jättekul att följas åt :)

Grattis! Wow vad häftigt med så tätt mellan dem, fantastiskt för dem som syskon men full rulle med alla när de är så i unga åldrar & tonåren!^^
  • Hwden

Av nyfikenhet; får man fråga hur gamla alla är?

Själv är jag 31, blir 32 i år & första (egna) barnet om allt går vägen. <3

Man får ju så mycket information & prat om ?att vara gravid över 30år osv? så kan ju bara det göra en nojig. Med även att ha Endometrios & 2 MF innan i Jul-Aug så hjälper det ju inte mot nojan. HOPPAS <3

• Hwden
    Juney skrev 2021-01-06 09:27:56 följande:

Jag är 26, blir 27 i år. Det blir vårat första barn om allt går vägen :) Jag tänker att det omöjligt kan vara så stor skillnad om man är 27 eller 31, men förstår att man nojjar ändå. Jag hittar något nytt varje dag att nojja över xD Kommer bli knäpp på det här.. Har oxå haft MF innan. Håller tummarna att allt går bra.för er :)

Ja jag tänker så också, men det är ju säkert individuellt också!

Jag med, hopplös känner man sig ibland - men tror att även om man kunnat släppa sorgen av MF:et innan så sätter det ju sina spår i att man oroar sig för att det ska hända igen. Håller tummarna för er med <3 :)
  • Hwden
    Juney skrev 2021-01-06 09:31:58 följande:

Någon annan som börjat plågas av illamående? Kom som ett brev på posten när jag gick in i v. 6. Än så länge är det överkomligt, så hoppas det inte blir så mycket värre xP

Fick ordentligt ont i magen igår kväll, med stickande känsla i vänster sida. Så är så orolig för att jag ska få ett nytt MF... Hoppas jag bara nojjar :-I

Vad har ni andra för symptom hittills? :)

Någon annan som har BF 7/9 som jag? :)

Jag har haft smått illamående men absolut inte mycket, svårt att nästan avgöra för att jag vill eller för att jag mår illa. Hoppas det kommer. Mycket illamående tyder på högt stigande hCG-värde så jag skulle välkomna det!<3

Haft lite molande värk i magen till och från, speciellt när jag rör mig mycket & ömma spända bröst, samt blir väldigt trött till & från. Och lite illamående kommer ibland när jag är hungrig, vilket jag typ är precis hela tiden men mår inte illa på morgnarna. Och att behöva kissa, precis hela tiden!:D

Jag har telefonsamtal från min gynekolog imorgon bitti, då ska jag förhoppningsvis få ta hCG-värde för att följa det.

Håller tummarna för att se vad de ligger på & att det höjs snabbt!
  • Hwden
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-06 22:13:58 följande:

Hejsan! Jag plussade den 3 januari. 27 år gammal och första barnet :) Försökt sen augusti 2019 och fick hjälp med att få igång ägglossning med tabletter och sprutor. Ska ringa och boka in ett tidigt ultraljud imorgon :)

Vad roligt att du plussat, grattis - håller tummarna för er! <3
Svar på tråden BF September 2021