Inlägg från: Hwden |Visa alla inlägg
  • Hwden

BF September 2021

barnlängtan2021 skrev 2021-01-06 22:13:58 följande:

Hejsan! Jag plussade den 3 januari. 27 år gammal och första barnet :) Försökt sen augusti 2019 och fick hjälp med att få igång ägglossning med tabletter och sprutor. Ska ringa och boka in ett tidigt ultraljud imorgon :)

Vad roligt att du plussat, grattis - håller tummarna för er! <3
  • Hwden
    AnonymAH skrev 2021-01-07 10:28:37 följande:

Hej all!

Jag är 29 år gammal, min partner är 33 i nästa vecka. 

Vi fick missfall för 2 månader sedan i vecka 6.

Nu på första försöket tog det sig igen och jag plussade på BIM -4.

Beräknad till 11:e september. Hoppas verkligen att allt går bra denna gången. 

Beklagar MF, själv varit med om det nyligen. Men stort grattis till plusset & hoppas det går vägen nu<3
  • Hwden
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-07 14:52:27 följande:

Jag har ett tidigt ultraljud inbokat den 29/1. Är det någon annan som varit på det redan? :)

Jag fick ta blodprov för hCG-värde idag, det såg bra ut & mycket högre än senaste gångerna (SÅ SKÖNT) & ska ta nytt på måndag då det ska ha fördubblats helst. Sen blir det nog tidigt ultraljud troligtvis efter det med hCG-värdena. :)
  • Hwden
    Ängamat skrev 2021-01-07 17:55:31 följande:

Jag hoppas också gärna in här! Plussade nyligen med bf i september. Har dock haft väldigt oregelbunden cykel efter ett MA i vecka 11 i september i år, så svårt att räkna ut bf mer exakt.

Jag är 32 år och sambon är 37, och vi har ett barn sedan tidigare som föddes 2017.

Grattis till plusset, testat test med veckoindikator? Kanske hjälper?:)
  • Hwden
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-07 19:36:08 följande:

Okej, varför tar du blodprover för det? :)

Jag har haft 3 graviditeter (1 avbruten för länge sedan & två MF
    barnlängtan2021 skrev 2021-01-07 19:36:08 följande:

Okej, varför tar du blodprover för det? :)

Jag har 3 tidigare graviditeter (1 avbruten för 3 år sedan & 2 MF 2019) där jag haft en alldeles för låg ökning av hCG-värdet, det ska öka markant & helst fördubblas på 48h och jag har legat jääätte lågt (från 81 till 94 på MF) & innan ca 3000 med några hundra i ökning (vecka 6 är ref.värdet 1500-53000). Så det grundar ju till en viss oro för mig och med en blödning på vänstra äggledaren vid MF & Endometrios så vill de följa mitt hCG-värde samt VUL beroende på vad ökningen av hCG- värdet säger.

Men hade hCG 11400 igår & tar nya provet på måndag så hittills är det positivt!<3
  • Hwden
    Ängamat skrev 2021-01-08 11:03:36 följande:

Får kanske köpa ett sånt, men känns inte superviktigt att ha koll på datum, kommer ju få ett bf-datum i samband med ultraljud längre fram.

Hur tänker ni kring att boka tid hos MVC? Jag funderar på att höra av mig nästa vecka, för sist jag skrev in mig fick jag vänta väldigt länge för att få tid.

Nej sant, jag tänkte mest kul att följa veckorna.

Jag pratade med MVC igår och fick tid 26/1 - men hon sa att det är svårt med inskrivningstider generellt så skulle ringa så snart du kan för att få en tid. :)
  • Hwden
    Maggio86 skrev 2021-01-12 20:29:37 följande:

Hehe okej jag menade här på fl men inte så noga förutom skönt att vara anonym ett tag till om det inte går vägen. Hur som helst, ni får gärna gå med, jag är hittills själv så det är inte så intressanta diskussioner för tillfället ????

FL är lite nytt för mig & har inte gått med i FB-gruppen då jag känner att jag vill känna mig lite mer trygg i att det går den här gången efter 2 MF. Hur hittar jag din grupp? :)
  • Hwden
    Snickesnack skrev 2021-01-13 19:03:59 följande:

Hejsan!

Vad kul att tråden växer och att det kommer in många nya!

Precis som nämnts tidigare i tråden så finns det en dold facebookgrupp som jag har startat. Alla är välkomna! Vill man vara med så kan man skicka PM till mig. OBS! Det är inte alls säkert att jag läser alla inlägg i den här tråden, så det fungerar inte att göra inlägg här och be mig skicka PM till er. Däremot läser jag alla PM jag får, och slussar in er så fort jag får möjlighet (dock har jag ett liv vid sidan om familjeliv med jobb, inskolning av äldre barn och ett pestigt illamående på det, så det kan dröja en liten stund eller två för mig att svara :) ).

Ha det fint!

Fint av dig att fixa gruppen, jag kommer höra av mig & gå med så fort vi är lite mer säkra <3
  • Hwden
    Kvinna1989 skrev 2021-01-13 19:33:40 följande:

Jag har bf 15 september om man går efter min sista mens, första barnet om allt går som de ska! :)

Vad kul! Grattis till plusset - samma här & även 89:a ^^
  • Hwden

Oj vad roligt så många nya i gruppen, man hinner knappt med längre - grattis alla till plussen <3

Jag måste bara få dela med mig; Jag var på VUL igår, efter två MF med en blödning på v sida med nytt MF direkt efter varandra. Detta var bara en månad efter en familjemedlems bortgång & MF:er resulterade till att jag fick spenderade halva semestern med att ligga i soffan, åka till sjukhus & provtagning var 48h:e timme.

Så nu var jag där för VUL, nervös så att jag skakade i benen; men så var den där och den satt där det skulle & jag fick se det små pickande hjärtslagen. Troligtvis är jag lite tidigare än vad jag trott. Jag är fylld av luddig glädje efter att se de hjärtslagen, men nu har jag nytt VUL nästa tisdag för att följa utvecklingen, jag HOPPAS hoppas på den här där inne nu <3

• Hwden
    Anonym3323 skrev 2021-01-14 08:50:59 följande:

VadTufft att gå igenom allt, vet hur det känns.. beklagar <3 vad skönt att få se ett litet hjärta, den lättnaden går ju inte att beskriva. Allt blir ju så mycket mer verkligt. Längtar verkligen tills vi får se vår lilla bebis första gången! Känns lite annorlunda denna gången eftersom sambon inte får vara med, hoppas dom hinner ändra tills man ska göra RUL iaf :)

Tack <3 Det är sjukt men det var först här på FL som jag faktiskt insåg att jag inte var ensam, med alla runt omkring mig som får/föder & har så kände man sig väldigt ensam i de här även om man vet att det är vanligt.

Ja, det var helt overkligt & vilken känsla! Det är första gången jag får se någonsin, nu ska jag tillbaka imorgon bitti efter en vecka och se uppföljningen - jag hoppas allt ser bra ut <3

Ja verkligen, man vill ju uppleva det här tillsammans!
  • Hwden
    Lustablong skrev 2021-01-17 10:39:06 följande:

Hej! Fyller 40 i sommar och jag tror att jag fick ett positivt test imorse BIM-2. Vad tror ni??

Detta var inte alls planerat och helt oväntat då vi skyddat oss. Tydligen är jag en av dem som inte preventivmedel hjälper på då sonen nu 10 månader blev till trots hormonspiral. Detta blir vårt fjärde barn och pseudotvilling med sonen som är född mars-20. BF sep-21.

De andra barnen är födda -09 och -12.

Ta ett test som känner av lågt hCG-värde; Babyplan Early Detection har bland det lägsta, efter det så är det Clearblue Early Detection. Men den är något högre i vad den känner av i hCG-värdet. Köpte mina på billiga-tester.se, gick supersnabbt att få hem. :) Lycka till!
  • Hwden
    Lustablong skrev 2021-01-17 10:39:06 följande:

Hej! Fyller 40 i sommar och jag tror att jag fick ett positivt test imorse BIM-2. Vad tror ni??

Detta var inte alls planerat och helt oväntat då vi skyddat oss. Tydligen är jag en av dem som inte preventivmedel hjälper på då sonen nu 10 månader blev till trots hormonspiral. Detta blir vårt fjärde barn och pseudotvilling med sonen som är född mars-20. BF sep-21.

De andra barnen är födda -09 och -12.

Ta ett test som känner av lågt hCG-värde; Babyplan Early Detection har bland det lägsta, efter det så är det Clearblue Early Detection. Men den är något högre i vad den känner av i hCG-värdet. Köpte mina på billiga-tester.se, gick supersnabbt att få hem. :) Lycka till!
  • Hwden

Hej, fick 3:e VUL i måndags och vi såg inga hjärtslag längre. 3

Det är ett uteblivet missfall & jag har fått genomgå medicinsk abort hemma nu som vi hoppas gått bra.. :(

Efter 3:e missfallet i följd så får jag iallafall genomgå en utredning efter det här men nu ska vi bara ta oss igenom det här först.. Det blir för mig därför att lämna tråden här, men jag önskar er all lycka och allt gott nu.

Svar på tråden BF September 2021