Inlägg från: Nube |Visa alla inlägg
  • Nube

BF September 2021

Hej alla och grattis till era plus! Själv plussade jag idag på BIM +2 efter några dagars misstankar att jag är gravid. Detta är min femte graviditet och om allt går bra så får vi ett tredje barn i september. Lite blandade känslor just nu då mitt yngsta är 10 månader och äldsta är 2,5 år så det blir tre barn tätt vilket känns både kul och lite läskigt haha. Men vi ville ha en tredje och eftersom vi hade svårt att bli gravida första gången och haft två missfall så ville vi börja tidigt med att försöka bli gravida igen. Men det är ju supertidigt än så vi får hoppas att allt går bra. Ska bli kul att följas åt :) jag är beräknad till den 8 september.

• Nube
    Anonym3323 skrev 2021-01-03 08:44:52 följande:

Grattis! <3 vad kul med en till som har så rätt, vår första blev precis 9 månader. Vi hade planerat och hoppas på att få ett syskon tätt. Jag hade inte alls mina aningar att jag var gravid denna gång, kände inte någonting knappt förutom lite mensvärk. Nu har jag blivit mycket tröttare och somnade vid 8-9 varje kväll. Men inget illamående att tala om som förra gången, trodde jag hade skrivit upp mer än vad jag hade gjort, men verkade som jag började må riktigt illa och spydde runt vecka 6-7 förra gången. Nästa vecka är det v 6 så peppar peppar än så länge :D

Tack! Och grattis till dig med :) Har ni en dotter eller son nu? Hur tänker du kring förskola för ert barn? Min son på 10 månader är tänkt att börja i augusti men det blir väldigt nära till bf.. jag skulle också börja jobba igen i september :D men det är ju tidigt än och jag har haft två missfall innan så vill inte planera alldeles för mkt än.
  • Nube
    lillainna skrev 2021-01-05 20:36:03 följande:

Hej! Hoppar gärna in här om man får!

Plussade den 4/1 och har bf 12/9, om allt går vägen. :)

Vi har 2 barn sen tidigare, en snart 3 åring och en 1 åring. Vi ville ha barnen tätt och detta blir vår sista.

Skulle vara jättekul att följas åt :)

Hej och grattis! Kul med en till med tredje tätt :) jag har en 2.5 årig och en 10 månaders så det blir ännu mer intensivt :D om nu allt går bra med denna graviditet.
  • Nube
    Anonym3323 skrev 2021-01-06 20:39:40 följande:

Vi har en son som föddes i mars <3 förskola är inte enkelt, vi har bara sökt privata förskolor som ligger närmast där vi bor och kommer inte få plats under 2021 som det det ut just nu. Vi hade tänkt skola in också i augusti, men nu när man blir hemma ett tag till så kanske vi löser det så eftersom det ändå är pandemi fortfarande och fortsätter säkert så hela året. Vi får se, vill helst inte söka kommunalt bara för att byta sen heller. Svårt! Jag du l nytt jobb under mammaledigheten nu faktiskt, så jag började jobba 25 % i december nu. Jobbar hemifrån så det funkar väldigt bra! :D känner igen med MF och inte ta något för givet. Jag försöker hålla mig lugn nu bara. Den här graviditet är hittills inte så lik som när jag väntade sonen. Mår bra hittills och glömmer att jag är gravid nästan, hehe. Visst har jag varit lite illamående till och från men går inte ens att jämföra med förra gången vid den här tiden. Kissnödig och lite mer kräsen med maten nu som förra gången, annars inget speciellt.. har du några symptom ännu?

Ja det är inte helt enkelt med planeringen. Vi kommer att få plats i augusti i samma förskola som dottern går men de har precis flyttar och ligger lite långt borta så vi kanske byter sedan för att få vardagen att fungera.

Jag har inte jättemkt symptom, lite molvärk, trötthet och liiiite illamående när jag inte ätit på morgonen. Men jag har haft ganska lätta graviditeter så jag försöker inte nojja mig för mkt bara för att jag inte inte känner så mycket. Funderar att boka ett tidigt ultraljud i början av februari.
  • Nube
    ericawberg skrev 2021-01-17 19:14:26 följande:

Stort grattis allihopa! Spännande att följa så många med BF ungefär samtidigt!

Vi väntar helt chockat vårat andra barn. Våran son föddes februari 2020 tack vare IVF! Nu 11 månader senare så har vi själva lyckats plussa utan att vi ens hade tankar på att bli 2 barnsföräldrar! Mer än välkommet dock! BF 16/9 enligt preggers appen, hoppas detta går vägen!

Grattis till dig med! Jag har också en son född i februari -20 och nu är jag gravid igen och väntar vårt tredje barn! Vårt första barn kom också till via IVF men sedan dess har jag blivit spontant gravid 3 gånger (fick ett missfall innan sonen). Helt galet! Men livet kan verkligen överraska en :)
  • Nube
    Lustablong skrev 2021-01-17 10:39:06 följande:

Hej! Fyller 40 i sommar och jag tror att jag fick ett positivt test imorse BIM-2. Vad tror ni??

Detta var inte alls planerat och helt oväntat då vi skyddat oss. Tydligen är jag en av dem som inte preventivmedel hjälper på då sonen nu 10 månader blev till trots hormonspiral. Detta blir vårt fjärde barn och pseudotvilling med sonen som är född mars-20. BF sep-21.

De andra barnen är födda -09 och -12.

Jag tycker det ser svagt positivt. Har du testat igen?
  • Nube

Jag beklagar också att några har fått dåliga nyheter :( Hoppas det går bättre nästa gång! Jag ska på KUB ultraljud nästa vecka och är också orolig. Vid tidig ultraljud motsvarade fostret inte veckorna så jag blev bakåtflyttad och hoppas nu att bebisen lever och har vuxit när vi möts nästa vecka!

• Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-08-07 13:45:22 följande:

Hej alla!

Nu är de inte långt kvar, men ändå känns de som en evighet eller? :D

Hur går de med er? I vilken vecka är ni? Har ni haft de lättare/jobbigare nu på slutet? Berätta gärna, är nyfiken :)

Har märkt att vi med bf september är den enda oaktiva tråden här på FL , dom andra verkar vara super aktiva! Beror de på att vi är få med bf i september eller något annat, vad tror ni? :)

Hej! Här är en med bf i september. Har dock inte hunnit/orkat skriva mycket här då jag väntar mitt tredje och har fullt upp hemma :D är dock inne här ibland och läser men som du säger, inte mycket aktivitet här..

Jag mår helt ok men har ont i ryggen och det börjar bli tungt. Har börjat fundera över förlossningen som närmar sig snart.. jag kommer troligen gå över tiden som jag gjorde med mina första två. Hur mår du?
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-08-13 21:00:20 följande:

Funderar om de är så att få har bf i September, för andra trådar verkar vara super aktiva! :D

Jaha du väntar ditt 3:dje, ja då förstår jag att du har fullt upp.

Hur startade dina tidigare förlossningar? :)

Jag kommer som tur är inte behöva gå över tiden, dom börjar sätta igång senast i vecka 39+, om de inte kommer igång innan dess, pga gravid diabetes fick jag höra idag :)

Annars har jag haft en bra graviditet, nu börjar de dock kännas tungt och jobbigt att gå, samt blir trött väldigt lätt.

Väntar du ditt första? Mina tidigare förlossningar började båda spontant drygt en vecka efter bf så det lär nog bli likadant denna gång. När ska du sättas igång då? Spännande ändå att veta att du slipper vänta så länge :) hur känns det inför förlossning?
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-08-13 23:08:01 följande:

Ja de är mitt första, så allt är super nytt och spännande :)

Jag går in i vecka 39+0 den 8 september, har bf den 15:e, men idag på sjukhuset sa dom att dom börjar gärna med igångsättningen redan i vecka 39+0. Bebisen är dock inte för stor, som tur är men dom sa idag att dom vill inte att gravida med diabetes går över tiden ändå, de passar mig utmärkt, lämgtar så! :D

Jag är faktiskt inte (konstigt nog) nervös inför forlossningen ,än iaf.. men de kanske kommer(?). Känns ändå fortfarande så overkligt.

Har dina graviditeter annars vart lika varandra, någon lättare/svårare eller så? :)

Kul med första barnet :) Ja, det är svårt att veta exakt hur förlossningen kommer att bli för man har ingen aning med första. Troligen kommer det att ta tid så räkna med det :D Men skönt att du ha en plan om när du ska sättas igång. Jag har bf den 10 september men räknar då att bebisen kanske kommer runt 17-20 september. Hoppas att förlossningen startar spontant även denna gång.

Första graviditet var absolut lättast. Hade en lite mage och allt var lätt, tränade länge på gymmet och jobbade länge. Med andra blev magen större och allt var jobbigare men bebisen var också mycket större då. Nu är det lite tungt igen men det kan ju också bero på att jag har två små barn hemma som kräver mycket och det finns inte mycket tid för vila. Annars har jag haft normala graviditeter som tur är. Men min mage blir också hård om jag stå upp för länge eller går för långt så livet är lite begränsad just nu.

Har ni allt redo för bebisen? :)
Svar på tråden BF September 2021