Kvinna1989 skrev 2021-08-13 23:08:01 följande:
Ja de är mitt första, så allt är super nytt och spännande :)
Jag går in i vecka 39+0 den 8 september, har bf den 15:e, men idag på sjukhuset sa dom att dom börjar gärna med igångsättningen redan i vecka 39+0. Bebisen är dock inte för stor, som tur är men dom sa idag att dom vill inte att gravida med diabetes går över tiden ändå, de passar mig utmärkt, lämgtar så! :D
Jag är faktiskt inte (konstigt nog) nervös inför forlossningen ,än iaf.. men de kanske kommer(?). Känns ändå fortfarande så overkligt.
Har dina graviditeter annars vart lika varandra, någon lättare/svårare eller så? :)
Kul med första barnet :) Ja, det är svårt att veta exakt hur förlossningen kommer att bli för man har ingen aning med första. Troligen kommer det att ta tid så räkna med det :D Men skönt att du ha en plan om när du ska sättas igång. Jag har bf den 10 september men räknar då att bebisen kanske kommer runt 17-20 september. Hoppas att förlossningen startar spontant även denna gång.
Första graviditet var absolut lättast. Hade en lite mage och allt var lätt, tränade länge på gymmet och jobbade länge. Med andra blev magen större och allt var jobbigare men bebisen var också mycket större då. Nu är det lite tungt igen men det kan ju också bero på att jag har två små barn hemma som kräver mycket och det finns inte mycket tid för vila. Annars har jag haft normala graviditeter som tur är. Men min mage blir också hård om jag stå upp för länge eller går för långt så livet är lite begränsad just nu.
Har ni allt redo för bebisen? :)