Inlägg från: Nube |Visa alla inlägg
  • Nube

BF September 2021

SkumGrönBanan skrev 2021-08-14 10:40:51 följande:

Hej hej!

Jag är i samma sits som dig. Har två barn sen tidigare och med dem gick jag över lite drygt en vecka så utgår egentligen att det blir så denna gång med.

Jag har BF sista september men från början sa man 1 oktober så jag har mest varit aktiv i oktobergruppen, som sagt utgår ju dessutom från att gå över minst en vecka och då blir det i oktober.

Är dock i vecka 34 men kroppen signalerar att det är på gång. Mycket sammandragningar och ett väldigt tryck neråt MEN det betyder ju inte att det är på gång nu så jag får vackert bita ihop sju veckor till minst. Snark!

Hej! Kul med en till som väntar sitt tredje! Hur gamla är dina andra barn? Hur går tankarna inför liver som tre barns mamma? Mina två är 3 och 1.5 så vi får alla tre ganska tätt vilket är både kul och jobbigt :D

Okej så du har också gått över tiden.. min kropp signalerar också att nåt är på gång och bebisen är redan redo och fixerad men min barnmorska sa att jag inte ska ha några förväntningar om att bebisen ska komma tidigare än planerat.. så det är bara att vänta! Jag har dock bf den 10 september så det börjar närma sig vilket är ganska skönt. Längtar efter att må lite bättre och orka mer även om jag är medveten om att detta blir min sista graviditet så ska också försöka njuta av den här sista tiden med sparkarna i magen :)
  • Nube
    Plutten90 skrev 2021-08-15 06:44:37 följande:

Här är en till med en sladdis mina 3 äldre barn är 11,9 och 7, så denna lilla grabb blir en liten sladdis.

Ska bli skönt sen när man får tillbaka kroppen och slipper halsbrännan, motionen, andningen och att man slipper gå upp och kissa stup i kvarten ????

Haha jag ser också fram emot att inte behöva gå på toa hela tiden. Så jobbigt! :p
  • Nube
    SkumGrönBanan skrev 2021-08-14 23:08:41 följande:

Där skiljer vi oss åt. Jag har två äldre grabbar på 7 och 9 så det här blir en liten sladdis och en liten flicka denna gång som det verkar. Återstår att se om vi minns hur det var att ha små barn :)

Tack för påminnelsen om att ändå försöka njuta, det här blir sista graviditeten för mig med och just nu är fokuset på allt jobbigt, inte minst eftersom jag tycker att det skiljer från tidigare två graviditeter... längtar också efter att 'få tillbaka' min kropp igen och förhoppningsvis bli kvitt åderbråck, halsbränna, ömma fogar, andningen mm mm.

Åh 10 september är ju snart, härligt. Då gör ju en ev för tidig förlossning inte något men det finns väl en poäng med att inte hoppas för mycket på det. Ser det som en stor risk att bli besviken. Har man gått över tiden med två är väl ändå sannolikheten störst att det blir så även med nummer tre.

Vad kul med en liten flicka då :) För er blir det att börja om igen med en bebis och vi har inte ens lämnat småbarnsåren. Hur som helst, hoppas att allt går bra och att vi får friska bebisar. Ser dina pojkar fram emot att ha en liten syster?
  • Nube

Stort grattis till alla som fått sina bebisar redan! Skönt att allt verkar gått bra. Njut nu! Själv går jag fortfarande och väntar.. bf om en vecka...

• Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-02 21:28:40 följande:

Ja eller hur! :)

Jag vääääntar och väntar också.. Känns som en evighet och att de aldrig händer haha. Har du haft några tecken än?

Ja, visst är väntan lång! Jag har haft lite mensvärk som kommit och gått. Bebisen trycker också mycket neråt men annars ingenting... det börjar bli tungt dock och jag orkar inte vara fysiska aktivt långa stunder. När har du bf och hur mår du?
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-03 11:17:04 följande:

Mina morgonar/dagar känns ganska "normala" faktiskt, visst ibland är jag tröttare än vanligt men känns inte sådär förfärligt tungt som många beskriver (kanske beror på att jag har ganska liten mage? Vet ej faktiskt)

Men på kvällarna runt 19 tiden brukar de komma mensvärk liknande och sammandragningar som itne gör ont men som är obekvämä,magen helt stenhård och några ganska onda värkar då och då, speciellt när jag sitter. Sen håller de på så tills klockan 02-04 på natten, och sen går de över helt. Har varit såhär 3 kvällar/nätter i rad, känns frustrerande för tänker varje gång "nu är de på g" men nää..

Inatt kände jag något heelt nytt dock, de var nog de ondaste hittils. Alltså bebisen rörde sig super mycket och hårt , "borrade" med huvudet och alla rörelser gjorde sååå ont där nere, stack/sved/brändes på samma gång, fy tusan jag skrek mitt på natten så sambon trodde jag hade värkar men nää, detta va något helt annat, undrar vad? Aja , de gick över när bebisen la sig.

Jag har egentligen bg 15 september men får tid för igångsättning nu den 6 september om det inte kommer igång av sig själv pga graviditetsdiabetes. Hoppas så att de kommer igång av sig själv nu under helgen, men verkar inte så för mig tyvärr..

När har du bf?

Okej vad spännande! Då har du bara några dagar kvar innan igångsättning, om inget händer nu under helgen alltså. Hur känns det? Men du har ju en del känningar så man vet aldrig när det händer :)

Jag har bf om en vecka exakt, den 10 september. Men jag har gått över tiden med båda mina barn så troligen går jag över tiden nu också.. har tid hos min barnmorska några dagar efter bf för hinnsvepning så vi får se om det kommer att hjälpa. Jag har dock aldrig behövt bli igångsatt och hoppas att förlossningen börjar spontant nu också. Detta är alltså min tredje graviditet och märker att jag har lite mer besvär än vid första och att magen är större. Det blir inte så mycket vila heller med två små barn hemma :D

Stort lycka till nu! Berätta sedan hur allt gått!
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-03 15:34:03 följande:

Ja jag hoppas att det är tecken jag känner. Detta är mitt första så allt är så nytt! :) känslan just nu är att jag finner inga ord för hur mycket jag längtar efter förlossning och bebis, är konstigt nog inte ens nervös för förlossningen, men de kanske kommer.

Måste säga att hela graviditeten har vart helt annorlunda än jag hade förväntat, men på ett possitivt sätt. Antar att jag har haft en lätt graviditet och är tacksam över de . :)

Ja för din del med två små hemma blir de nog inte mycket vila :D Berätta gärna hur allt går för dig med, håller tummarna! Stort lycka till! :)

Tack så mycket! Och stort lycka till imorgon om inget har hänt nu under helgen. Du har en fantastisk tid framför dig :)
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-11 17:48:23 följande:

Jag har läst en del om att många vart med om att bebisen kommer ut dagen/natten innan igångsättningen är tånkt, hoppas de stämmer för mig med haha.

Hur startade din första förlossning? Hade du några som hellst symtom/känningar?

Håller tummarna för dig, och uppdatera gärna om hur de går!! :)

Jag tycker se känns så konstigt men lite komiskt att jag har liksom haft jätte mycket sammandragningar/värkar sedan vecka 24+ typ, men dom försvann nästan helt nu senaste två veckorna, när man vill ha dom liksom, konstigt..

Min kondition har till å med blivit bättre nu helt på slutet, kan springa i trappor , upp å ner utan att de ens känns, är det normalt undrar man ju.. Förut blev jag anfådd och de kändes så tungt , nu känns de inte tungt ens..

Min andra förlossning startade också spontant kl 5 samma morgon som jag skulle ha blivit igångsatt! Hoppas samma för dig då :) Själv är jag nu bf +2 och väntar... ska göra hinnsvepning om två dagar och hoppas att det hjälpet!
  • Nube
    Kvinna1989 skrev 2021-09-12 11:24:56 följande:

Undra vad det beror på att så många är med om att det startar dagen/natten innan bestämd igångsättning.

Berätta gärna hur de går för dig! :)

Det kan ju vara bara slump, att man redan gått över tiden och förlossningen hade ändå startats då.. eller så blir man mer avslappnad när man vet att väntan snart är över och sedan händer det spontant. Vem vet :D Lycka till på onsdag då, snart är bebisen här!
  • Nube
    Anonym3323 skrev 2021-09-13 12:40:22 följande:

Min första förlossnings latensfas startade på sent på kvällen två dagar innan han föddes med mensvärk. Se hela dagen innan han föddes var det värkar som var ganska snälla. Mot kvällen/natten då vi åkte in fick jag andas igenom värkarna men ändå överkomligt.

Har också haft ondare tidigare veckor, så det är väldigt frustrerande att inte känna samma sak nu. Också bättre kondis nu och piggare trots att jag var sjuk förra veckan. Haha. Men idag ska jag få en hinnsvepning kl 15 och jag har små oregelbundna värkar. Så nu hoppas jag verkligen att vi får åka till BB ikväll. Idag 40+5 föddes ju min första, så känns tradigt om man ska gå fler dagar till nu .. haha

Hur känns det för dig nu? :)

Hur gick det med hinnsvepningen? Jag ska till mvc imorgon och göra samma sak.. hoppas på någon effekt!
Svar på tråden BF September 2021