BF September 2021
Haha! Känner igen det. Snacksade mig igenom min graviditet. Hade tusen olika kex, nötter, russin, fruktklämmisar och annat med mig i olika burkar i väskan hela tiden!
Haha! Känner igen det. Snacksade mig igenom min graviditet. Hade tusen olika kex, nötter, russin, fruktklämmisar och annat med mig i olika burkar i väskan hela tiden!
Försökte få till ett tidigt ultraljud nu men enligt min BM måste man "vara inskriven" för att få det och vi skulle titta på det när jag ska dit i början av februari. Kändes lite sisådär? Fick ju komma med första i v.6+5 typ och göra tidigt trots att jag inte varit på första besöket då. Men förstår att man kanske inte ska komma i onödan heller nu i coronatider. Orkar inte dra det vidare för att få komma tidigare, känner bara att jag då kan vänta till KUB lika gärna. Illamåendet har börjat kommit smygandes här nu men går fortf inte att jämföra med första graviditeten! Då kom frukosten upp varje morgon vid denna tid och alla måltider bestod av mackor och yoghurt ;D Är idag v 6+4 enligt Preglife appen :)
Oj vad roligt så många nya i gruppen, man hinner knappt med längre - grattis alla till plussen <3
Jag måste bara få dela med mig; Jag var på VUL igår, efter två MF med en blödning på v sida med nytt MF direkt efter varandra. Detta var bara en månad efter en familjemedlems bortgång & MF:er resulterade till att jag fick spenderade halva semestern med att ligga i soffan, åka till sjukhus & provtagning var 48h:e timme.
Så nu var jag där för VUL, nervös så att jag skakade i benen; men så var den där och den satt där det skulle & jag fick se det små pickande hjärtslagen. Troligtvis är jag lite tidigare än vad jag trott. Jag är fylld av luddig glädje efter att se de hjärtslagen, men nu har jag nytt VUL nästa tisdag för att följa utvecklingen, jag HOPPAS hoppas på den här där inne nu <3
Oj vad roligt så många nya i gruppen, man hinner knappt med längre - grattis alla till plussen <3
Jag måste bara få dela med mig; Jag var på VUL igår, efter två MF med en blödning på v sida med nytt MF direkt efter varandra. Detta var bara en månad efter en familjemedlems bortgång & MF:er resulterade till att jag fick spenderade halva semestern med att ligga i soffan, åka till sjukhus & provtagning var 48h:e timme.
Så nu var jag där för VUL, nervös så att jag skakade i benen; men så var den där och den satt där det skulle & jag fick se det små pickande hjärtslagen. Troligtvis är jag lite tidigare än vad jag trott. Jag är fylld av luddig glädje efter att se de hjärtslagen, men nu har jag nytt VUL nästa tisdag för att följa utvecklingen, jag HOPPAS hoppas på den här där inne nu <3
Grattis till er alla nya här :) <3 <3 jag hoppas ni stannar här i tråden under hela tiden så vi kan följas åt! Det komma dröja ett tag innan jag själv går med i någon grupp på fb då jag vill vara lite längre gången och att det även är officiellt. :) men det där väljer man ju själv såklart. Ha en fin dag <3
Grattis till alla plus!! <3
En fråga till er som väntar ett andra barn (eller mer!) hur mår ni hittills?
Själv känner jag att graviditeten hittills inte varit så lik min första. Eller jag har samma "gravidkänsla" som är svårt att sätta ord på hur det känns. Men om man ska prata symptom så mår jag otroligt mycket bättre. Inte kräks en endaste gång, inte varit så nära heller. Känner sug efter saker men jag kan äta allt i stort sätt, bara kaffe jag har slutat med sen en vecka tillbaka. Passar på nu eftersom jag är så kaffeberoende annars, så såg min chans nu. Haha.
Extremt trött är jag dock som förra gången, men jag började ta järntabletter för en vecka sen och sen dess mår jag såå mycket bättre! Vecka 9 nu kan tilläggas. Så vill våga hoppas att det "värsta" kanske lägger sig efter första trimestern ;)
Jag väntar också tvåan, har ett barn sedan innan född 2017. Är i vecka 7 och först nu jag börjat känna mig gravid (illamående och trött). Men med min son var jag så mycket mer känslig för lukter/vad jag kunde äta redan från v 5. Nu är jag typ konstant hungrig och äter det mesta istället, haha. Har vart nojig att något vart fel (haft ett MA tidigare) men börjar nu fundera på om det kanske är en tjej denna gång? Eller så är varje graviditet bara olik...
Jag väntar också tvåan, har ett barn sedan innan född 2017. Är i vecka 7 och först nu jag börjat känna mig gravid (illamående och trött). Men med min son var jag så mycket mer känslig för lukter/vad jag kunde äta redan från v 5. Nu är jag typ konstant hungrig och äter det mesta istället, haha. Har vart nojig att något vart fel (haft ett MA tidigare) men börjar nu fundera på om det kanske är en tjej denna gång? Eller så är varje graviditet bara olik...
Vad lustigt att du hade samma förra! Har också en son och jag var också extremt känslig för lukter och klarade inte av matos. Tog lergigan comp hela graviditeten och kräktes in i det sista. Går i samma tankar som dig men man vet ju inte, det kanske är helt olika bara.
Är lika med att äta mycket oftare nu och även lite mer sugen på fika och choklad. Det var jag inte sist. :P
Tack! Har inte kommit något mer... men fortfarande orolig! Blev att må så dåligt att jag stannade hemma från jobbet idag, det plus att jag inte sovit en blund inatt blev för mycket...