BF September 2021
Jag ska också på inskrivning om en vecka, bad du om det när du ringde och bokade tid eller gör man?
Jag ska också på inskrivning om en vecka, bad du om det när du ringde och bokade tid eller gör man?
Fattar inte vart tiden tar vägen!? Vecka 11 imorgon. Ännu inte kräkts denna graviditet, så tacksam för det. Illamåendet är under kontroll och jag cravar verkligen typ kakor denna gång. Tyvärr, hehe.
Första besöket hos BM gick bra, ska dit nästa vecka igen och få göra ultraljud och diskutera medicinering för blodtryck som spökade mot slutet förra gången. Hade inte havandeskapsförgiftning men tydligen finns förebyggande mot blodtrycket, vilket kanske är bra!
Hur mår ni andra hittills? Och har ni släppt nyheten för någon ännu? Själv har jag berättat för två som står mig väldigt nära, men vi kommer kanske berätta nästa vecka för våra familjer. Förra gången blev det inte förrän vecka 14-15 då vi efter missfallet ville vänta lite längre. På jobbet sa jag inte förrän v 20 då magen inte kom fram förrän då :)
Fattar inte vart tiden tar vägen!? Vecka 11 imorgon. Ännu inte kräkts denna graviditet, så tacksam för det. Illamåendet är under kontroll och jag cravar verkligen typ kakor denna gång. Tyvärr, hehe.
Första besöket hos BM gick bra, ska dit nästa vecka igen och få göra ultraljud och diskutera medicinering för blodtryck som spökade mot slutet förra gången. Hade inte havandeskapsförgiftning men tydligen finns förebyggande mot blodtrycket, vilket kanske är bra!
Hur mår ni andra hittills? Och har ni släppt nyheten för någon ännu? Själv har jag berättat för två som står mig väldigt nära, men vi kommer kanske berätta nästa vecka för våra familjer. Förra gången blev det inte förrän vecka 14-15 då vi efter missfallet ville vänta lite längre. På jobbet sa jag inte förrän v 20 då magen inte kom fram förrän då :)
Härligt! Kul med UL nästa vecka :) jag har också bara berättat för två nära vänner. Hade missfall i oktober så behövde att nån skulle veta om samma sak hände denna gång. Men i helgen ska vi berätta för mina föräldrar och syskon! Är så nervös och pirrig inför det. Jag vill inte vänta till v12 eller senare att berätta föe mina närmsta för jag behöver att dom vet och kan få deras stöd ifall det blir missfall igen.
Nu vet närmsta familjen :) så himla roligt och skönt att de vet. Alla blev så chockade och glada.
Okej vad spännande! :D kul att få se hur dom rör sig! Jag ska också försöka på KUB om 2 veckor och borde också vara runt v10. Var på ultraljud i fredags (v9 då) men då tyckte hon det såg så litet ut (vi trodde v11 så blev bakflyttad) så hon kunde inte göra KUB. Gjorde du vaginalt eller via buken? Jag fick göra vanligt via buken och då ser man ju inte så bra innan v10.
Alltså måste få skriva av mig lite till er som förstår.
V. 12 nu och illamåendet är 10ggr värre än innan.
Spyr mer nu än jag gjort under någon av de tidigare veckorna.. Svårt o få i mig mat.. Vitamintabletterna o mina tillskott kommer bara upp igen. Återigen dödligt trött! Känns som jag börjat om med v.6 igen!! XD växtvärk i magen och återkommande huvudvärk o.O Just nu är inte livet rockigt xP
Någon annan som känner sig sämre ju längre tiden går? /Största gnällspiken som nu är jäkligt less på o må dåligt...
Alltså måste få skriva av mig lite till er som förstår.
V. 12 nu och illamåendet är 10ggr värre än innan.
Spyr mer nu än jag gjort under någon av de tidigare veckorna.. Svårt o få i mig mat.. Vitamintabletterna o mina tillskott kommer bara upp igen. Återigen dödligt trött! Känns som jag börjat om med v.6 igen!! XD växtvärk i magen och återkommande huvudvärk o.O Just nu är inte livet rockigt xP
Någon annan som känner sig sämre ju längre tiden går? /Största gnällspiken som nu är jäkligt less på o må dåligt...
Får ont i hjärtat när jag läser om er som fått tråkiga besked. Vet precis hur det är att gå igenom och det är fruktansvärt. All styrka till er <3
Själv gjorde jag kub i måndags och allt såg fint ut. Jag har gått med i några grupper på fb som gissar kön på ultraljudsbilder, så nyfiken av mig, har jämfört bilderna med sonen också och tycker de skiljer sig lite. Man är ju så nyfiken som sagt :)
Oj vad länge sen sist nu! Vi väntar också en liten tös och lillasyster till vår son son föddes i mars 2020 :) graviditeterna är hittills helt annorlunda, så sjukt att det kan vara så olika. Upplever lillasyster som mycket lugnare än vad vår son var, men jag har även moderkakan i framläggning denna gången. Med sonen var den i bakvägg och det var rejäla sparkar redan denna tid :) nu buffas det mycket åt sidorna istället <3 är idag i v 29+5 och bf 7/9 :)
Bf idag och ligger däckad i en aggressiv förkylning. Känns långt ifrån att bebis ska komma. Hoppas verkligen detta går över fort så kroppen vill föda barn istället! <3
Grattis till er som fått era små bebisar! <33
Inget har hänt här.. Tanken var att jag skulle bli igångsatt senast idag den 8:e. Var på kontroll den 6:e, inte öppen det minsta lilla, livmodertappen var mjuk och blivit kortare än den var för 1,5 veckor sedan (finns de då något hopp?) . Fick tid till igångsättning den 15:e, dvs exakt om en vecka idag. Bebisen mår bra, det är ju viktigast och rör sig väldigt mycket, 2 dagar i rad nu utan värkar/sammandragningar så antar att hon inte har tankar på att komma ut på naturlig väg, inga tecken alls..
Grattis till alla som redan fått sin bebis, är sååå avis! Njut! :) <3
Jobbigt eller hur.. Önskar så att det kom igång naturligt, har dumt nog läst för mycket "skräckhistorier" om igångsättning, skulle inte googlat..
Förlossningsläkaren sa att hon tycker medicin, tabletter genom munnen med 2 timmars mellanrum kan funka bra för mig. Har du fått veta hur dom sätter igång dig?
Allt detta är så nytt för mig..
Har sprungit i trappor upp å ner idag, men börjar nog inse på riktigt att de är en myt eller att de funkar inte för alla iaf att få igång förlossning, desperat jag vet..
Jag har läst en del om att många vart med om att bebisen kommer ut dagen/natten innan igångsättningen är tånkt, hoppas de stämmer för mig med haha.
Hur startade din första förlossning? Hade du några som hellst symtom/känningar?
Håller tummarna för dig, och uppdatera gärna om hur de går!! :)
Jag tycker se känns så konstigt men lite komiskt att jag har liksom haft jätte mycket sammandragningar/värkar sedan vecka 24+ typ, men dom försvann nästan helt nu senaste två veckorna, när man vill ha dom liksom, konstigt..
Min kondition har till å med blivit bättre nu helt på slutet, kan springa i trappor , upp å ner utan att de ens känns, är det normalt undrar man ju.. Förut blev jag anfådd och de kändes så tungt , nu känns de inte tungt ens..