Inlägg från: Kvinna1989 |Visa alla inlägg
  • Kvinna1989

BF September 2021

Plutten90 skrev 2021-06-26 17:04:35 följande:

Här har de också varit varm. Haft endel sammandragningar också samt svårt att sova när de varit varmt.

Visst äre jobbigt, men försöker tänka hela tiden att de kunde vart mycket värre, har ju annars haft en lätt graviditet :) (men som sagt , kanske blir jobbigare i slutet)
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-06-26 18:40:53 följande:

Jobbigt när de är så varmt som 30 grader.

Skönt att du haft en lätt graviditet. Själv har man haft en lite jobbig med foglossning, men den har blivit bättre nu sen ja börja simma????

Man får hoppas att den fortsätter vara lugnt med foglossningen sista tiden som är kvar

Ja fy, super jobbigt. Idag är första dagen på länge som de är svalare ute, "bara" +21 typ.

Ush , låter jobbigt med foglossning. Jag har inte haft de mycket alls faktiskt, hoppas inte det kommer heller..
  • Kvinna1989
    Anonym3323 skrev 2021-06-28 22:26:13 följande:

Oj vad länge sen sist nu! Vi väntar också en liten tös och lillasyster till vår son son föddes i mars 2020 :) graviditeterna är hittills helt annorlunda, så sjukt att det kan vara så olika. Upplever lillasyster som mycket lugnare än vad vår son var, men jag har även moderkakan i framläggning denna gången. Med sonen var den i bakvägg och det var rejäla sparkar redan denna tid :) nu buffas det mycket åt sidorna istället <3 är idag i v 29+5 och bf 7/9 :)

Har hört från andra att samma person kan uppleva olika graviditeter sååå olika. En vän och en barnmorska har sagt till mig rakt ut "bara för att du har en lätt graviditet nu så förvänta dig inte att nästa kommer vara lika lätt" . Ja man vet ju aldrig om de blir en till eller hur den kommer vara. :)

Jag har en känsla av att min lilla tös föds i Augusti, vet inte direkt varför, men vi får se :)
  • Kvinna1989

Hej alla!

Nu är de inte långt kvar, men ändå känns de som en evighet eller? :D

Hur går de med er? I vilken vecka är ni? Har ni haft de lättare/jobbigare nu på slutet? Berätta gärna, är nyfiken :)

Har märkt att vi med bf september är den enda oaktiva tråden här på FL , dom andra verkar vara super aktiva! Beror de på att vi är få med bf i september eller något annat, vad tror ni? :)

• Kvinna1989
    Nube skrev 2021-08-13 18:46:41 följande:

Hej! Här är en med bf i september. Har dock inte hunnit/orkat skriva mycket här då jag väntar mitt tredje och har fullt upp hemma :D är dock inne här ibland och läser men som du säger, inte mycket aktivitet här..

Jag mår helt ok men har ont i ryggen och det börjar bli tungt. Har börjat fundera över förlossningen som närmar sig snart.. jag kommer troligen gå över tiden som jag gjorde med mina första två. Hur mår du?

Funderar om de är så att få har bf i September, för andra trådar verkar vara super aktiva! :D

Jaha du väntar ditt 3:dje, ja då förstår jag att du har fullt upp.

Hur startade dina tidigare förlossningar? :)

Jag kommer som tur är inte behöva gå över tiden, dom börjar sätta igång senast i vecka 39+, om de inte kommer igång innan dess, pga gravid diabetes fick jag höra idag :)

Annars har jag haft en bra graviditet, nu börjar de dock kännas tungt och jobbigt att gå, samt blir trött väldigt lätt.
  • Kvinna1989

Ja de är mitt första, så allt är super nytt och spännande :)

Jag går in i vecka 39+0 den 8 september, har bf den 15:e, men idag på sjukhuset sa dom att dom börjar gärna med igångsättningen redan i vecka 39+0. Bebisen är dock inte för stor, som tur är men dom sa idag att dom vill inte att gravida med diabetes går över tiden ändå, de passar mig utmärkt, lämgtar så! :D

Jag är faktiskt inte (konstigt nog) nervös inför forlossningen ,än iaf.. men de kanske kommer(?). Känns ändå fortfarande så overkligt.

Har dina graviditeter annars vart lika varandra, någon lättare/svårare eller så? :)

• Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-08-14 08:51:21 följande:

Hej

Jag mår helt okej.

Jag är i vecka 37 (36+5)

De börjar bli lite tungt och man blir lätt trött i fötterna????

Men nu är de inte långt kvar.

Har du haft några sammandragningar/värkar?

De är inte långt kvar dock :)
  • Kvinna1989

Jag får sammandragningar bara jag står upp "för länge" eller går i stor mataffär, magen blir helt hård. Har haft så ett tag, barnmorskan kände de igår men dessa har inte påverkat någonting där nere, vilket dom vill kontrollera regelbundet.

Längtar så mycket till förlossning nu faktiskt.

Hur började dina andra förlossningar?

• Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-08-14 11:33:46 följande:

De har börjat med värkar, vattnet har gått när vi kommit in till sjukhuset.

Okej :)

Ska bli spännande att se hur de börjar för mig, om de kommer igång av sig själv då före vecka 39+0, då jag har igångsättning annars. Jag har läst dock att de är alltid bäst och lättast om de kommer igång av sig själv.
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-08-14 21:12:39 följande:

Kul med första barnet :) Ja, det är svårt att veta exakt hur förlossningen kommer att bli för man har ingen aning med första. Troligen kommer det att ta tid så räkna med det :D Men skönt att du ha en plan om när du ska sättas igång. Jag har bf den 10 september men räknar då att bebisen kanske kommer runt 17-20 september. Hoppas att förlossningen startar spontant även denna gång.

Första graviditet var absolut lättast. Hade en lite mage och allt var lätt, tränade länge på gymmet och jobbade länge. Med andra blev magen större och allt var jobbigare men bebisen var också mycket större då. Nu är det lite tungt igen men det kan ju också bero på att jag har två små barn hemma som kräver mycket och det finns inte mycket tid för vila. Annars har jag haft normala graviditeter som tur är. Men min mage blir också hård om jag stå upp för länge eller går för långt så livet är lite begränsad just nu.

Har ni allt redo för bebisen? :)

Ja jag har hört att första gången går man ofta över tiden, så känns skönt att veta att jag blir igångsatt i vecka 39 senast. Jag har ganska liten mage om man jämnför med andra i samma vecka, fast man ska ju egentligen inte jämnföra men kan inte låta bli :D

Igår på sjukhuset sa dom att bebisen väger 2600g och i vecka 39 troligen kommer väga 3500g, så de är väll inom de normala.

Ja jag tror vi har allt redo, iallafall de viktigaste skulle jag tro. Jag ville köpa alla saker väldigt tidigt, kanske lite onödigt tisigt inser jag nu, men kunde inte hålla mig :) Det vi köpte sist var kläder faktiskt.
Svar på tråden BF September 2021