Inlägg från: Kvinna1989 |Visa alla inlägg
  • Kvinna1989

BF September 2021

Sockerikaffet skrev 2021-08-27 03:52:40 följande:

Nu börjar det bli spännande! Vattnet gick för några timmar sen så nu ligger jag med en handduk mellan benen och försöker sova lite. Bf är 11/9 så det är två veckor tidigt, men inom normaltiden. Inga värkar än, men jag ska in på en bedömning under dagen imorgon.

Åå spännande! Hur gick ditt vatten, gjirde du något speciellt? Uppdatera gärna hur de går!
  • Kvinna1989
    Sockerikaffet skrev 2021-08-29 19:14:31 följande:

Hurra! Ungen är ute nu!

Allt gick bra och vi är så glada. Lite tidigt, men så skönt att slippa gå över tiden.

Vattnet gick på natten. Jag kände hur det bubblade till där nere och det blev väldigt blött. Sen fortsatte det att droppa/rinna när jag stod upp eller rörde mig. Förlossningen gick också bra och barnet är underbart.

Lycka till och framgång till alla som ska få barn nu i september, det är nära nu :)

Åå grattis!! Vad underbart :') Njut allt du bara kan nu!

Tack, längtar så så nu att de finns inte ord för de!
  • Kvinna1989
    Plutten90 skrev 2021-08-29 20:19:40 följande:

Här gick vattnet I fredagskväll, och på natten till lördag föddes min lilla. Här gick allt också bra och bebise är helt underbar.

Lycka till alla ni andra som väntar september barn.

Å vad underbart, stort grattis till dig också! Blir tårögd :') haha.
  • Kvinna1989
    Zebrarandigt skrev 2021-08-30 01:16:12 följande:

Hej!

Jag är gravid med min andra och har bf i september.

Med min första så blev jag igångsatt på bf, så har därför inte riktigt koll på hur det funkar utan mediciner. Men vet inte om den informationen är relativt i ämnet. Jag har nämligen en fundering på om det är min slempropp som börjat släpp eller om det är konstiga flytningar? Märkte inte av slemproppen förra graviditeten så har ingen erfarenhet.

????Obs varnar för bild!????

Jaa

Hur har det gått? Hur mår du?

(Syns ingen bild)
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-02 21:26:10 följande:

Stort grattis till alla som fått sina bebisar redan! Skönt att allt verkar gått bra. Njut nu! Själv går jag fortfarande och väntar.. bf om en vecka...

Ja eller hur! :)

Jag vääääntar och väntar också.. Känns som en evighet och att de aldrig händer haha. Har du haft några tecken än?
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-03 11:02:09 följande:

Ja, visst är väntan lång! Jag har haft lite mensvärk som kommit och gått. Bebisen trycker också mycket neråt men annars ingenting... det börjar bli tungt dock och jag orkar inte vara fysiska aktivt långa stunder. När har du bf och hur mår du?

Mina morgonar/dagar känns ganska "normala" faktiskt, visst ibland är jag tröttare än vanligt men känns inte sådär förfärligt tungt som många beskriver (kanske beror på att jag har ganska liten mage? Vet ej faktiskt)

Men på kvällarna runt 19 tiden brukar de komma mensvärk liknande och sammandragningar som itne gör ont men som är obekvämä,magen helt stenhård och några ganska onda värkar då och då, speciellt när jag sitter. Sen håller de på så tills klockan 02-04 på natten, och sen går de över helt. Har varit såhär 3 kvällar/nätter i rad, känns frustrerande för tänker varje gång "nu är de på g" men nää..

Inatt kände jag något heelt nytt dock, de var nog de ondaste hittils. Alltså bebisen rörde sig super mycket och hårt , "borrade" med huvudet och alla rörelser gjorde sååå ont där nere, stack/sved/brändes på samma gång, fy tusan jag skrek mitt på natten så sambon trodde jag hade värkar men nää, detta va något helt annat, undrar vad? Aja , de gick över när bebisen la sig.

Jag har egentligen bg 15 september men får tid för igångsättning nu den 6 september om det inte kommer igång av sig själv pga graviditetsdiabetes. Hoppas så att de kommer igång av sig själv nu under helgen, men verkar inte så för mig tyvärr..

När har du bf?
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-03 15:13:21 följande:

Okej vad spännande! Då har du bara några dagar kvar innan igångsättning, om inget händer nu under helgen alltså. Hur känns det? Men du har ju en del känningar så man vet aldrig när det händer :)

Jag har bf om en vecka exakt, den 10 september. Men jag har gått över tiden med båda mina barn så troligen går jag över tiden nu också.. har tid hos min barnmorska några dagar efter bf för hinnsvepning så vi får se om det kommer att hjälpa. Jag har dock aldrig behövt bli igångsatt och hoppas att förlossningen börjar spontant nu också. Detta är alltså min tredje graviditet och märker att jag har lite mer besvär än vid första och att magen är större. Det blir inte så mycket vila heller med två små barn hemma :D

Stort lycka till nu! Berätta sedan hur allt gått!

Ja jag hoppas att det är tecken jag känner. Detta är mitt första så allt är så nytt! :) känslan just nu är att jag finner inga ord för hur mycket jag längtar efter förlossning och bebis, är konstigt nog inte ens nervös för förlossningen, men de kanske kommer.

Måste säga att hela graviditeten har vart helt annorlunda än jag hade förväntat, men på ett possitivt sätt. Antar att jag har haft en lätt graviditet och är tacksam över de . :)

Ja för din del med två små hemma blir de nog inte mycket vila :D Berätta gärna hur allt går för dig med, håller tummarna! Stort lycka till! :)
  • Kvinna1989
    Nube skrev 2021-09-05 22:37:15 följande:

Tack så mycket! Och stort lycka till imorgon om inget har hänt nu under helgen. Du har en fantastisk tid framför dig :)

Tack! :)

Nej inget har hänt. Har haft väldigt onda värkar samt ständig ond "mensverk" ca 3-5 timmar i sträck då och då men, det har plötsligt avtagit. Bebisen är jätte vild i magen just nu, så antar att de inte är något på g,tyvärr haha.
  • Kvinna1989

Inget har hänt här.. Tanken var att jag skulle bli igångsatt senast idag den 8:e. Var på kontroll den 6:e, inte öppen det minsta lilla, livmodertappen var mjuk och blivit kortare än den var för 1,5 veckor sedan (finns de då något hopp?) . Fick tid till igångsättning den 15:e, dvs exakt om en vecka idag. Bebisen mår bra, det är ju viktigast och rör sig väldigt mycket, 2 dagar i rad nu utan värkar/sammandragningar så antar att hon inte har tankar på att komma ut på naturlig väg, inga tecken alls..

Grattis till alla som redan fått sin bebis, är sååå avis! Njut! :) <3

• Kvinna1989
    Anonym3323 skrev 2021-09-09 22:16:44 följande:

Du är inte ensam, exakt samma här.. också tid för igångsättning 15/9. Inga känningar alls på att lillan har planer på att komma ut just nu iaf ..

Jobbigt eller hur.. Önskar så att det kom igång naturligt, har dumt nog läst för mycket "skräckhistorier" om igångsättning, skulle inte googlat..

Förlossningsläkaren sa att hon tycker medicin, tabletter genom munnen med 2 timmars mellanrum kan funka bra för mig. Har du fått veta hur dom sätter igång dig?

Allt detta är så nytt för mig..

Har sprungit i trappor upp å ner idag, men börjar nog inse på riktigt att de är en myt eller att de funkar inte för alla iaf att få igång förlossning, desperat jag vet..
Svar på tråden BF September 2021