Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Kvinnors lust när ni är över 50år

För mig innebär förklimakteriet en enormt mkt större lust än jag någonsin haft. Helt sjuk vad kåt jag är i stort sett varje dag! Skulle vilja ha sex 3 gånger om dagen om jag hade fått bestämma. Har varit så i flera år nu.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (HormonElla) skrev 2020-12-30 14:19:38 följande:

Du kan givetvis tro vad du vill men enligt rimligt aktuella undersökningar (2019) är det så att de flesta kvinnor (= drygt hälften) tappar i lust efter klimakteriet. Men så finns det också många som har den kvar. 

Undersökningen är genomförd bland 1 000 svenska kvinnor i åldern 50 plus varav 92 procent är i klimakteriet eller har passerat det. Resultaten visar att drygt hälften har minskad sexlust sedan klimakteriet och var tredje kvinna har inte haft sex alls det senaste året. Hur kvinnor påverkas av klimakteriet är individuellt men för många förändras sexualiteten.

www.doktorn.com/artikel/ny-unders%C3%B6kning-kvinnor-50-har-inte-ett-frekvent-sexliv-m%C3%A5nga-%C3%A4r-missn%C3%B6jda/

Vi har ju ingen aning om hur dessa kvinnor lever. Dom kanske varit gifta i 30år med samma man och har ett dött sexliv sen innan (vilket man läser väldigt mkt om här inne). Det kan ju också vara så att dom inte tagit tag i vaginal torrhet och andra besvär, som gör att dom tappar sexlusten för det slutar vara skönt o gör ont istället. Läs hela artikeln!

Jag tycker det är synd när man automatiskt bara antar att alla kvinnor över 50 är ointresserade av sex. Nej det är inte så!

Sen tror jag att en del singelkvinnor i den åldern ger upp, då män verkar stoppa alla "äldre" kvinnor i samma fack dvs oknullbara, okåta tanter.
Svar på tråden Kvinnors lust när ni är över 50år