Kvinnors lust när ni är över 50år
Jag hade också en extrem period av extra lust förra våren och tänkte att den hörde till förklimakteriet (eng = perimenopause). Det är på riktigt för en del, det finns kvinnor som skiljer sig eller är otrogna p.g.a. att deras lust ökar och de plötsligt blir attraherade av alla möjliga män igen.
mpoweredwomen.net/sex/is-a-perimenopause-sex-surge-coming-your-way/
Jag känner väldigt mycket igen mig i artikeln att man blir som en 20-årig man ungefär. Det var som att ha sovit och plötsligt vakna upp. Tänkte på sex hela tiden, när jag satt i möte tänkte jag på hur många män runt bordet som jag skulle kunna ha sex med och varför, jag blev kåt av att höra en stilig kollega tala i telefon en gång. Om jobb bara. Helt galet.
www.ladycareusa.com/is-there-a-link-between-menopause-and-divorce/
"A study released last year surprised many when it suggested that more than 60% of divorces during menopausal years are initiated by the wife. Could there be a link between the frustration menopause symptoms bring and divorce?
One explanation for the high divorce rate when women are in their 40s, 50s or 60s centers around hormones. When a woman?s body begins producing less estrogen (which usually happens in perimenopause), there?s another hormone that?s affected. Levels of oxytocin, which is a feel-good hormone that is attributed to feelings such as love for others and even the urge to take care of one?s family, are seen to be significantly lower, too. Some doctors claim that the lack of oxytocin changes a woman?s thinking from a ?we? mindset to a ?me? mindset.
Det lustiga är att jag har fått mina hormoner kollade precis nu och enligt resultatet är jag inte ens i klimakteriet än. Och nu är min lust mer normal sedan några månader, men frågan är om det svänger uppåt igen i vår?