Anonym (Kvinna) skrev 2020-12-30 19:35:58 följande:
Vi har ju ingen aning om hur dessa kvinnor lever. Dom kanske varit gifta i 30år med samma man och har ett dött sexliv sen innan (vilket man läser väldigt mkt om här inne). Det kan ju också vara så att dom inte tagit tag i vaginal torrhet och andra besvär, som gör att dom tappar sexlusten för det slutar vara skönt o gör ont istället. Läs hela artikeln!
Jag tycker det är synd när man automatiskt bara antar att alla kvinnor över 50 är ointresserade av sex. Nej det är inte så!
Sen tror jag att en del singelkvinnor i den åldern ger upp, då män verkar stoppa alla "äldre" kvinnor i samma fack dvs oknullbara, okåta tanter.
Kåthet är ju egentligen väldigt situationsbaserad i de flesta åldrar något som många inte tänker på. En del av kåtheten är ju hormonell minskar självklart något efter klimakteriet, men är även där situationsbaserat pga olika omständigheter som kommer med östrogendippet. Smärta är ju aldrig kul, eller torra slemhinnor, taskig termostat osv, men om personen plötsligt blivit nykär och rusig av endorfiner hade troligen incitamenten att försöka lindra problemen för att kunna ha sex igen, ökat betydligt mer än om man är fast i ett tråkigt sexliv som man inte vill återuppta. Jag tror detsamma kan gälla många män även om deras erektion verkar dippa mer än kvinnors östrogennivåer med åldern.
Jag är minst lika kåt idag som vid 30 även om slemhinnorna inte alls klarar lika mycket dessvärre. Men lusten och tankarna på sex är i stort oförändrade betuttad och galen som jag är.