Inlägg från: Anonym (tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjej)

Kvinnors lust när ni är över 50år

Tror inte att kvinnor generellt för mindre lust när de passerat 50.
    Jag såg ett program på TV om kvinnans orgasm. Där var en kvinna på 80 som fortfarande hade sexlusten kvar.
    Jag har också läst en bok av en 60-årig journalist som dejtade unga killar i parti och minut.
    Själv är jag 55 och längtar fortfarande efter sex

• Anonym (tjej)
    Anonym (HormonElla) skrev 2020-12-30 14:19:38 följande:
    Du kan givetvis tro vad du vill men enligt rimligt aktuella undersökningar (2019) är det så att de flesta kvinnor (= drygt hälften) tappar i lust efter klimakteriet. Men så finns det också många som har den kvar. 

Undersökningen är genomförd bland 1 000 svenska kvinnor i åldern 50 plus varav 92 procent är i klimakteriet eller har passerat det. Resultaten visar att drygt hälften har minskad sexlust sedan klimakteriet och var tredje kvinna har inte haft sex alls det senaste året. Hur kvinnor påverkas av klimakteriet är individuellt men för många förändras sexualiteten.

www.doktorn.com/artikel/ny-unders%C3%B6kning-kvinnor-50-har-inte-ett-frekvent-sexliv-m%C3%A5nga-%C3%A4r-missn%C3%B6jda/
    Att säga att drygt är detsamma som de flesta är väl en lite konstig slutsats
  • Anonym (tjej)
    Anonym (HormonElla) skrev 2020-12-30 19:53:28 följande:
    "Mer än hälften" är "de flesta". Eller menar du att "mindre än hälften" skulle vara "de flesta"?
    Försöker du vara lustig?
    Drygt hälften är absolut inte de flesta. Det är drygt hälften och inget annat.
    Eller menar du att de flesta i Storbritanien röstade för att gå ur EU. Det tror jag inte att de håller med om.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (HormonElla) skrev 2020-12-31 10:11:32 följande:
    Finns det bara två alternativ så är det som majoriteten väljer det som "de flesta" valt, alla andra påståenden blir de facto matematiskt ologiska.

Oavsett om det gäller Brexit eller sexlust. 
    Kan man säga att de flesta i USA är demokrater när det finns 70 miljoner som röstar på det republikanska partiet?
    När ett parti får mer än 50% i ett politiskt val har de majoritet i parlamentet och kan därigenom få igenom sina förslag. Man säger att de har majoritet men det betyder inte att de flesta stödjer förslagen.
     När man redovisar statistik från undersökningar måste man vara lite mera försiktig med hur man uttrycker sig
    Håller man sig runt 50% kan man säga att det är något fler. Kommer man upp mot 75% kan man säga att det är en betydande andel eller en majoritet. För att påstå att det är de flesta ska det nog vara uppemot 90%
Svar på tråden Kvinnors lust när ni är över 50år