• Guldnova

Kvinnors lust när ni är över 50år

Jag är 54 och mitt i klimakteriet. Jobbigt på flera vis men kåtare än någonsin. Tyvärr singel. 
    I mitt äktenskap, tappade jag lusten efter barn två och pga av mig, det trodde vi båda. Två barn till och det blev knappast bättre. Vi vågade inte se sanningen, det berodde på att det var ett dåligt äktenskap.
    Efter skilsmässan började jag onanera och upplevde min första orgasm vid 48. Jag vet nu att det inte var mitt "fel" att min lust försvann. Nu är ert fh inte ett gammalt som mitt var så jag har inga svar på din fråga annat än vi har det ofta jobbigt  i den här åldern. 
    2-3 ggr per vecka låter väldigt bra f.ö. Det där med att ena kliver upp på morgonen har jag upplevt i ett fh efter maken. Han klev upp 5 varje helg. Skitjobbigt, jag kände mig otroligt ratad då.  

• Guldnova
    Underhill skrev 2021-01-05 13:51:10 följande:

Va härligt att du fann lusten.
    Underhill skrev 2021-01-05 13:51:10 följande:

Va härligt att du fann lusten.

Å inte är jag så blyg heller längre...
  • Guldnova
    Stefano82 skrev 2021-01-05 14:02:53 följande:
    Tackar, det  fint sagt. 
  • Guldnova
    Anonym (Anders) skrev 2021-01-05 14:14:29 följande:
    "Leva" och inte bara "vara vid liv"

Skönt skifte. Stort grattis !
    Tack. Faktiskt, efter mitt  kraschade äktenskap har jag hittat en del av mig jag inte visste fanns. En sexuell varelse. 
  • Guldnova
    Sam Ståhl skrev 2021-01-12 23:06:07 följande:

Det låter som en drömtillvaro med flera gånger i veckan. Eller snarare jag hade varit mycket nöjd med en par gånger i månaden. Nu är det några gånger per år...

och vansinnigt känsligt att ta upp det till diskussion också. Hon säger att det är så komplicerat och undviker till varje pris att vilja ens prata om det. Jag har föreslagit familjerådgivning men det försöker hon också komma ifrån. Jag tycker jag har haft väldigt mycket tålamod. Jag vet att man måste vilja kompromissa och ge/ ta men hon vill ju inte ens prata om det!

Man 52, min fru 45 (inte klimakteriet än), gifta sedan jättemånga år.

Vill bara säga att det är jättevanligt men inte så många berättar om det. Därför tror man att andra har sex ofta. Jag har varit i den sitsen och vägrade prata om det.  Hoppas det löser sig för er.  
  • Guldnova
    Sam Ståhl skrev 2021-01-13 00:10:17 följande:

Tack för uppmuntrande ord.

Min bild är att hon inte tycker om sig själv/ trivs med sig själv och därför inte heller vill/ vågar vara passionerad.

Jag tror du har svaret redan där i din andra mening.  Hon är kvar i det fängelse som sjukdomen innebar och vågar inte kliva ut i friheten. Det måste finnas hjälp för de som som gått igenom vad ni gjort. Jag hoppas det ordnar sig för er, jag vet inte hur men hoppas allt jag kan! Du verkar vara en kärleksfull man! 
Svar på tråden Kvinnors lust när ni är över 50år