Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Bonusfamilj from hell

Anonym (Arg bonusmamma) skrev 2020-12-28 13:26:49 följande:

X är 4 år.

Vänta lite nu TS... det ser alltså ut såhär:

- barnet är bara 4 år

- barnets mamma vill inte veta av honom

- barnets pappa har en ny familj

- barnets nya mamma har ogillat honom från start.

- barnet är för det mesta ensambarn i hushållet

Hur menar du att det ens skulle vara möjligt för en liten 4 åring att reda sig själv? Det klart en ensam liten 4 åring kräver uppmärksamhet! Vad gör DU gör att knyta an till honom? Hur ofta hittar du på saker ensam med honom?

Det är faktiskt inte synd om dig i denna röra TS. Det är en liten 4 åring som helt hamnat utanför i en ny familj. Vilken tur att han har en så bra pappa som ser honom och lägger tid på honom.

Och för den delen, mina barn är i lågstadiet och de somnar inte själva och stör oss varje gång vi ska se på tv ensamma. Så gör småbarn. Det är inget unikt för din bonusson.
  • Mimosa86
    Anonym (Arg bonusmamma) skrev 2020-12-28 17:00:21 följande:

Ungen har något emot mig och beter sig därefter. Innan jul började vi med familjerådgivning/familjeterapi men tycker inte så mycket har hänt. Ska fortsätta med detta nu efter jul. Varför mamman inte är med i bilden vet inte jag. Men jag vet att ungen trotsar mig extra mycket eftersom X uppenbart har något emot mig.

Ja... en liten 4 åring har nog både agenda och en ondsint plan där han riktat in sig på dig med sina elaka upptåg. Tänker lite som Stewie i family guy. En ondsint liten man som planerar att ta över världen och använder familjen som täckmantel.

Fyra år liksom..
Svar på tråden Bonusfamilj from hell