Inlägg från: Anonym (Ajdå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ajdå)

Bonusfamilj from hell

Stackars barn. Bortstött av sin mamma och avskydd av farsans nya och en pappa som inte sätter ner foten mot nya frun. Jättekonstigt att barnet tigger uppmärksamhet och beter sig "illa". Verkligen.

Ni behöver stöd i föräldraskapet till det här barnet. Att anklaga ett barn för att förstöra julen när hen öppnade en julklapp... det är ju sinnessjukt.

• Anonym (Ajdå)
    Anonym (Kvinna56) skrev 2020-12-28 18:32:33 följande:

Ungen har bra koll på läget och ser till att pinka revir där det är möjligt. Att den är 4 år spelar ingen roll. Det är något barn känner tidigt, hur de ska få uppmärksamhet.

Och får de ingen positiv uppmärksamhet så nöjer de sig till och med med negativ aggressiv uppmärksamhet för det är bättre än inget. Problemet här ligger helt hos de vuxna som måste ta och växa upp och axla en föräldraroll. Tveksamt om ts klarar det med sin uppenbart bristande empati och omogenhet.

Fy fasen, jag hade också avskytt ts om jag tvingades bo med henne.
  • Anonym (Ajdå)
    Anonym (Arg bonusmamma) skrev 2020-12-28 22:41:39 följande:

Jag tar till mig vad ni säger till viss del, men relationen i familjen är väldigt infekterad.

Problemet är dock du och din sambo. Och att du skyller problemen på en fyraåring. Gå i terapi. Du behöver det.
Svar på tråden Bonusfamilj from hell