Inlägg från: Anonym (Buset) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Buset)

Bonusfamilj from hell

Anonym (Haloo Baloo) skrev 2020-12-28 23:35:45 följande:

Jag tror jag förstår hur du menar med infekterad. Jag har också ett gemensamt med min sambo som har 2 barn sedan tidigare. I början var allt jättebra. Sen gick bonusarna igenom olika faser vid olika tidpunktet i livet vilket gjorde att jag kunde bli svin irriterad och less på de. Ibland kände jag bara för att ignorera de. Men det gav inte så mkt. Sedan har jag ju alltid i grund och botten tyckt/tycker om de. Känner ingen avsky alls mot bonusarna. Men det som är svårt är att de är i tonåren nu, det är corona, jag jobbar nätter och kvällar, vilket gör att jag är hemma samtidigt som de. Är påfrestande på alla sätt och vis. Sedan tycker jag inte alltid om min sambos sätt att hantera vissa saker när det rör hennes egna barn. Allt detta skapar mlt konflikter. Och så har vi vårat gemensamma barn som jag vill skydda från allt detta tjafs och negativitet. Oavsett så är bonusfamiljeliv knappast en dans på rosor. Är för många viljor, för många man ska göra glad och nöjd, för många olikheter. Men det är sånt man helt enkelt måste "ta" om man valt detta sätt att leva. Eller så får man inse att det inte funkar och bli särbos eller göra slut. Inga barn ska behöva bli lidande oavsett.

Det här tycker jag är en bra kommentar och intressant inlägg av en man. Har alltid tänkt att män är bättre på att hantera det här med styvbarn än vad kvinnor är. Att det är något biologiskt i det.

Jag har tyvärr aldrig sett att en bonusfamilj har fungerat. Det där med mina barn och dina barn, våra barn har i samtliga fall legat som en mer eller mindre våt filt över familjelivet.

Nu är jag kvinna så jag har mest sett hur kvinnor beter sig - och det är inte smickrande kan jag säga. En av mina närmsta vänner är verkligen ett as mot sin bonus. Bonusen är 18 nu. Men fy vad hemskt det var när bonus var liten. Vi pratar här om en högt utbildad kvinna som man tänkte ändå borde kunna tänka lite längre. Men jag tror att det här med styvbarn inte funkar så bra för många kvinnor. Vem vet hur man själv skulle vara. Givet vad jag med egna ögon sett och sedan även läst mig till.

Jag tycker du TS ska förstå att nu när du ändå försatt dig i en situation att inleda en relation samt även få barn med en man som har barn sedan tidigare - så får du laga efter läge. Hur skulle du vilja att dina barn behandlades av en annan kvinna? Du måste för allas skull ta dig en funderare, så att inte även det barnet du har i magen kommer bli ett skilsmässobarn. Det kan aldrig vara en 4-årings fel. Vad jag tror du irriterar dig på är att 4-åringen står i vägen för ditt perfekta familjeliv. Försök jobba med det.
Svar på tråden Bonusfamilj from hell