Inlägg från: Anonym (z) |Visa alla inlägg
  • Anonym (z)

Bonusfamilj from hell

Ess skrev 2020-12-28 21:06:08 följande:
    Anonym (J) skrev 2020-12-28 20:48:36 följande:
    Faan va trött jag är på dina mobbarinlägg som har med andras SMÅ barn att göra. Det är fan bara sjuka människor som resonerar såhär.

Bättre pappan tar hand om sin avkomma, än att den ska tvingas på någon som definitivt inte vill veta av den.
    Börjar föräldern ta sitt fulla ansvar så lär det bli lättare för alla parter, men uppenbarligen fattar inte vissa idioter det. Hoppas de idioterna inte har några barn för då är det synd om dem med sådana odugliga föräldrar som anser att andra ska dras med deras avkommor.
    Ts är inte påtvingad barnet, det är barnet som är påtvingad ts, en vuxen människa som avskyr barnet. Ts är dock fri att inte bo tillsammans med barnet, barnet har inte det valet tyvärr.
  • Anonym (z)
    Ess skrev 2020-12-29 08:08:24 följande:

Båda är påtvingade varann, och går inte pappan in och tar ansvar för det barn han skaffat så kommer det gå ännu mer åt helvete än nu.

Nej, båda är inte påtvingade varandra, ts kan lämna om hon vill.

Men absolut bör pappan ta ansvar och skydda sitt barn mot ts.
  • Anonym (z)
    Ess skrev 2020-12-29 08:10:06 följande:

För att jag anser att det enbart är föräldern som ska ta hand om sina barn?

Att det går åt helvete när föräldern abdikerar?

Nej, för att du är så fast i dina problem med dina styvbarn att du inte ens kan visa empati för andras barn. Ingen här försöker få dig att ta hand om 4-åringen, det handlar inte ens om att ts bör göra det, utan om att ts faktiskt orsakar psykisk skada på barnet. En 4-åring är försvarslös, om ts faktiskt avskyr detta barn, som hon påstår, så måste hon separera sig från barnet, det hjälper inte att sluta laga middag till honom.
  • Anonym (z)
    Anonym (Arg bonusmamma) skrev 2020-12-29 12:12:19 följande:

Tack, du känns som en vettig människa som förstår. Jag håller på att leta eget boende, tyvärr är det bostadsbrist så inte jättelätt. Och lägenheterna är tyvärr ganska dyra att köpa men jobba rpå att separera då detta är ohållbart. Och jag och sambon bara bråkar då han tar sitt barn i försvar hela tiden.

Tråkigt att du väljer att bete dig som en obstinat, kränkt prinsessa utan minsta självinsikt istället för att ta till dig vad (nästan) alla skriver till dig om att det är du som är problemet, inte 4-åringen. Dina barn är redo att flytta ifrån dig, du väntar ett barn som kommer att födas in i kaos men du tjurar bara och beter dig som om du och 4-åringen är på samma mentala nivå.
  • Anonym (z)
    Ess skrev 2020-12-29 21:51:57 följande:
    Någonstans går det fel så att ts anser att hon måste säga ifrån.

Med mitt sätt så ska hon aldrig ta konfrontationen med barnet, utan med pappan istället och sen får han i sin tur ta itu med problemet. Men det vill då till att båda accepterar att leva som två separata enheter fullt ut med sina respektive barn, fast under samma tak. Det är nog det enda som kan rädda förhållandet, om båda tror att det fortfarande finns något värt att rädda.
    Du antar att ts är en rationell person som tvingas gå in och uppfostra sambons barn för att sambon lämpat över ansvaret på henne. TS har inte framställt sig på detta sätt, en rationell person står inte och skriker att ett så litet barn förstört julen för att det öppnade en julklapp, en rationell person tror inte att en fyraåring provocerar henne medvetet genom att söka upp sin förälder om han vaknar sent på kvällen i syfte att förstöra deras filmkväll, en rationell person lägger inte ansvaret för deras relation på en 4-åring. TS egna barn vill inte bo med henne längre för kaoset de vuxna skapat. Förstår verkligen inte varför du tycker att ts framställt sig som den vuxne i hemmet som agerar rationellt istället för någon som ser sig på samma nivå som 4-åringen och har fullt krig i sandlådan.
  • Anonym (z)
    Ess skrev 2020-12-30 05:22:31 följande:

Även en rationell person kan nå gränsen.

Jag tolkar detta som att du inte ens för dig själv har någon som helst grund för ditt antagande om att ts är en förnuftig och resonabel människa förutom dina förutfattade meningar om styvbarn.
Svar på tråden Bonusfamilj from hell