• Anonym (Hjälp)

Behöver skriva ut en sak, ej tillgång till skrivare

Jag behöver skriva ut en sak från internet så jag får det som ett fysiskt papper. Men jag har inte tillgång till någon skrivare, och jag känner ingen som har en heller. Biblioteken är stängda pga Corona där jag bor. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Behöver skriva ut en sak, ej tillgång till skrivare
  • Egon den stora
    neverpreggo skrev 2020-12-29 18:46:29 följande:

Jag skulle ändå kontakta bibblan och höra om de kan lösa det.

Här kan man beställa tid för att göra sånt på biblioteket om man behöver, så det går nog att lösa.
  • Anonym (Hjälp)
    Tow2Mater skrev 2020-12-29 21:58:50 följande:

skrivutonline.se/

Snabba utskrifter hem till din brevlåda!
    Från 39 kr inkl frakt!
    Tack!
  • Anonym (Hjälp)
    Egon den stora skrev 2020-12-29 22:24:47 följande:

Här kan man beställa tid för att göra sånt på biblioteket om man behöver, så det går nog att lösa.

Ska kolla upp det om jag inte skriver ut via den sidan. Men finns det skrivare på alla bibliotek ?
  • Kirenaj68
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-12-29 18:27:18 följande:

Jag behöver skriva ut en sak från internet så jag får det som ett fysiskt papper. Men jag har inte tillgång till någon skrivare, och jag känner ingen som har en heller. Biblioteken är stängda pga Corona där jag bor. Vad ska jag göra?

Gå till Elgiganten. De har en skrivare som heter HP Deskjet 3762. Den har AirPrint-funktion, så du kan skriva ut saker från mobilen med den om det skulle behövas. Kostar runt 640 kr. Du kan även kopiera och skanna med den. Rekommenderas.
  • Kirenaj68
    Kirenaj68 skrev 2020-12-29 22:41:41 följande:
    Gå till Elgiganten. De har en skrivare som heter HP Deskjet 3762. Den har AirPrint-funktion, så du kan skriva ut saker från mobilen med den om det skulle behövas. Kostar runt 640 kr. Du kan även kopiera och skanna med den. Rekommenderas.
    Korrigering. 649 kr kostar den. Men du får mycket för pengarna.
  • neverpreggo
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-12-29 22:28:28 följande:
    Ska kolla upp det om jag inte skriver ut via den sidan. Men finns det skrivare på alla bibliotek ?
    Det brukar vara standard ja, står säkert på deras hemsida. Jag har haft kopieringskort på vanliga bibblan och fått skriva ut enstaka för 5 kr st på Uni-bibliotek. Personalen visade allt.
  • Egon den stora
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-12-29 22:28:28 följande:

Det brukar det göra, annars hade jag kollat i en Facebook grupp för det ställe du bor på. Du får garanterat napp
  • Anonym (Besserwisser)
    Kirenaj68 skrev 2020-12-29 22:41:41 följande:
    De som heter "Deskjet" är bläckstråleskrivare.

Skriver man ut sällan bör man absolut ha en laserskrivare. En sådan tål att stå oanvänd i åratal och ändå funka när man behöver den. Tyvärr är de dyrare än motsvarande bläckstråleskrivare.

En bläckstråleskrivare som står oanvänd för länge får problem med torkat bläck som sätter stopp i skrivhuvudet. Vissa modeller försöker lösa det genom att göra "låtsasutskrifter" regelbundet för att mata fram "färskt" bläck, men det funkar bara om skrivaren är ansluten till ett vägguttag hela tiden.
  • Mint

Är biblioteken verkligen helt stängda? De har väl fortfarande verksamhet innanför dörrarna, alltså att man kan ringa och be om hjälp etc?

Kanske skulle du kunna maila blanketten, be dem skriva ut och sen gå dit och hämta?

Förslaget om att annonsera i en lokal grupp är också bra. Typ ?Vem skriver ut ett dokument åt mig i utbyte mot en chokladask? eller ngt.

Är blanketten från bank, arbetsförmedling, soc, skatteverk etc tycker jag att de ska hjälpa dig.

I sista hand (?) kontakta den du fått blanketten av och be hen skicka den med post.

• Gryntroll

Jag har fått hjälp att skriva ut av mitt närmaste utlämningsställe (en MyWay) när vår skrivare strejkade. De tog 5 sek för jobbet och jag mailade över dokumentet till dem. Verkar vara ganska vanligt förekommande för de har mailadressen uppsatt vid kassan, så kanske att det är så på fler håll.

Svar på tråden Behöver skriva ut en sak, ej tillgång till skrivare