Anonym (Sarah1) skrev 2021-04-09 15:23:05 följande:
Hej, vilken härlig tråd! Vill börja försöka med syskon i september. Fick barn i somras, så de blir rätt tätt men känner att de finns fler fördelar än nackdelar med det.. Kommer att behöva äta letrozol troligtvis eftersom jag blev gravid genom det första gången, så blir att kontakta kliniken I september, så starta i oktober typ? Fler som kommer ha ca 2 år mellan om de tar sig?
Hej, vad roligt! Vad fick er att bestämma er för just september? Är det åldersskillnaden eller vill ni gärna ha ett sommarbarn?

Ska Letrozol hjälpa ägglossningen?
Det är 1 år och 8 månader mellan min första och tvillingarna, och de beter sig oftare som trillingar än något annat, eftersom de är så tighta...! Med fjärde och sista kommer det förhoppningsvis bli 3.5 och 5 års skillnad.
Anonym (Juli) skrev 2021-04-09 11:50:54 följande:
Ja ungefär så gör jag också. Önskar att jag kunde ha mens så jag skulle bli beräknad typ 15 april men nej endera 1 april eller 30 april. Haha. Men det blir som det blir.
Så kul att sitta och drömma lite ju. Och planera.
Haha men vad roligt. Jag hoppas också på en flicka men har ju en av varje så det spelar ingen större roll. Längtar bara att få vara gravid och känna sparkar nu. Så sjukt mysigt verkligen.
Haha och jag skulle bli beräknad exakt den 15/4 om allt går enligt planerna! För min del spelar det dock ingen större roll, men det vore skönt om barnet inte behövde dela födelsedag med någon annan i familjen. Det kan bli lite knivigt, eftersom vi är två i familjen och flera i släkten som fyller år i april........!
Du har så rätt, gud vad jag längtat efter magen, sparkarna, få plusset på stickan, se fostret på UL för första gången, ALLT! Eftersom det här blir min sista graviditet tänker jag försöka krama musten ur den, haha!