• Anonym (Ja eller nej?)

    Ska ni vaccinera er mot corona?

    Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?

  • Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?
  • Anonym (E)
    Anonym (Jaaaaa:)) skrev 2021-01-08 13:16:11 följande:

    Stirra er inte blint på avlidna. Många av de som överlevt har lidit mer än någon kan ana. Många var även bestående men samt att livet för dessa människor kanske aldrig blir som förut.


    Ja. Det är ett förrädiskt virus. En vet aldrig hur det slår till. Usch.
  • Kentaur
    Tobben skrev 2021-01-08 12:48:09 följande:
    Det var #Brattman som i tidigare inlägg angav att antalet insjuknade var 467748 och att 8985 av dessa har avlidit.
    Det stämmer att han sa så men du kan inte dra de slutsatser du gör därför att statistiken bara visar bekräftade fall.

    Bekräftade fall betyder inte samtliga fall, det är stor skillnad.

    Dessutom kan man inte enbart titta på antal döda. Det finns många människor som lider av svider efter, i en del fall tror man att det kan bli kroniskt. Tex att förlora smak och lukt är mycket handikappande.
  • Love69
    Anonym (Avvaktar) skrev 2021-01-08 16:25:18 följande:
    Döm inte utan att ha fakta. Jag kan bara ta ansvar för mitt beteende utifrån att välja bort vaccination nu och jag tar hänsyn till andra och utsätter inte andra för risk.
    Om alla anti-vaccinare tänkte så vore det lugnt. Tyvärr går inte hissen ända upp för de flesta som är emot. Jag dömer inte heller. Jag bara frågade hur du tror att man lyckades utrota tex smittkoppor...
  • Kentaur
    Anonym (Avvaktar) skrev 2021-01-08 09:48:30 följande:
    När alla skulle vara så solidariska och vaccinera sig mot svininfluensan valde jag även då att avstå för att jag inte litade på ett bra vaccin. Många vänner och familj valde att vaccinera sig och en del blev riktigt sjuka och en nära släkting fick narkolepsi.

    Jag har tillräckligt med kunskap för att JAG väljer att inte vaccinera mig än. Jag respekterar de som väljer att vaccinera sig utan att ifrågasätta deras val.
    Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

    Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.
    Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

    Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.
    Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.
    Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.
    Det måste du respektera.
  • Love69
    Kentaur skrev 2021-01-09 16:37:23 följande:
    Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

    Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.
    Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

    Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.
    Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.
    Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.
    Det måste du respektera.
    Precis så!
  • BeautifulLiz
    Kentaur skrev 2021-01-09 16:37:23 följande:
    Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

    Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.
    Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

    Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.
    Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.
    Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.
    Det måste du respektera.
    Amen.
  • Anonym (hhhhhhh)
    Kentaur skrev 2021-01-09 16:37:23 följande:
    Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

    Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.
    Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

    Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.
    Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.
    Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.
    Det måste du respektera.
    +1

    Jag kommer vaccinera mig så fort jag kan, för min skull och för andras
  • Elin P

    Ja. Jobbar som distriktssköterska med sköra patienter så det känns absolut nödvändigt att ta vaccinet.

  • Anonym (Isabelle56)

    Absolut. Det är själviskt att inte vaccinera sig (förutsatt att man inte har några medicinska problem som gör att man inte kan vaccineras). Min bästa vän och hennes familj har suttit i strikt karantän sedan i mars eftersom deras barn troligtvis dör om hen blir smittad. De jobbar hemifrån och hemskolar barnet i samråd med skola och läkare. De har inte träffat någon, varit på affären eller liknande sedan i mars. Bara tanken på deras barn gör att jag blir vansinnig på alla som ens överväger att inte ta vaccinet.

  • Tow2Mater
    Kentaur skrev 2021-01-09 16:37:23 följande:
    Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

    Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.
    Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

    Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.
    Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.
    Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.
    Det måste du respektera.
    Var har du hört det?

    Det jag ser är att narkolepsi är en autoimmun sjukdom som personer med vissa genetiska förutsättningar löper risk att drabbas av. Och kanske en del skulle fått det förr eller senare iallafall (bättre senare än tidigare naturligtvis), men att därifrån påstå de alla skulle fått det (vilket du ju gör)?
  • Anonym (vård)

    Självklart kommer jag ta vaccinet. Delvis för att jag jobbar inom vården och vet hur alternativet ser ut. Delvis för att jag och min familj haft sjukdomen, varav 2 av 3 blev väldigt sjuka. En tvingades åka in till akuten och blev inlagd. Alla tre lever fortfarande med negativa effekter flera månader efter vi tillfrisknat. Jag har problem med lukt och smak som jag inte vet om jag någonsin kommer bli bättre ifrån. 

  • Anonym (Avvaktar)
    Kentaur skrev 2021-01-09 16:37:23 följande:

    Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

    Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.

    Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

    Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.

    Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.

    Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.

    Det måste du respektera.


    Ja ditt svar spydde ur sig fördom och antagande. Exakt var har jag sagt att jag är en antivaxxer? Du ANTAR det! Och utifrån ditt felaktiga antagande så dömer du mig som nån medveten smittspridare som inte bryr sig om sina medmänniskor. Dags att plocka bort foliehatten!

    Jag har sen början av pandemin levt så isolerad jag kan. Jag åker inte kollektivt om det inte är absolut nödvändigt, dvs max 1-2 ggr i månaden. Jag handlar endast i butik när jag vet att det inte är mycket kunder. Jag handlar så mycket som är möjligt online. Jag umgås inte med vänner utan håller mig till kontakt via samtal och sms. Har umgänge med mina barn förutom vid sjukdom eller misstänkt sjukdom. Jag har sagt att jag avvaktar med att ta vaccinet, inte att jag aldrig kommer ta det! Något annat som är oklart???
  • Anonym (Avvaktar)
    Love69 skrev 2021-01-09 16:29:44 följande:

    Om alla anti-vaccinare tänkte så vore det lugnt. Tyvärr går inte hissen ända upp för de flesta som är emot. Jag dömer inte heller. Jag bara frågade hur du tror att man lyckades utrota tex smittkoppor...


    Svar: Jag är INTE en antivaxxer. Jag vet att tack vare vaccination och antibiotika och andra mediciner så har många sjukdomar mm mer eller mindre utrotats. Helt utrotade är de dock inte. Jag avvaktar med att vaccinera mig. A v v a k t a r! Vägrar inte.
  • USA111

    Halft vaccad men det hjälper ej då mormor dog imorse i corona. 93 år! hade hon ej fått corona hade hon kanske levt till 98

  • Anonym (B)
    USA111 skrev 2021-11-02 15:10:05 följande:

    Halft vaccad men det hjälper ej då mormor dog imorse i corona. 93 år! hade hon ej fått corona hade hon kanske levt till 98


    Beklagar din mormor men menar du att pga att hon dog så är det ett bevis på att vaccinet inte hjälper? Eller vad menar du?
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?