• VickanD

Fråga till kvinnor - föredrar du yngre, äldre eller jämngamla män?

Som rubriken lyder. Det här är en omröstning för kvinnor. Föredrar du yngre män, äldre män eller män som är lika gamla som dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till kvinnor - föredrar du yngre, äldre eller jämngamla män?
  • Anonym (Tjejen)

Jag föredrar helt klart män som är äldre än mig, undantag finns ju, som med allt annat. Jag är en kvinna som är 20 år. Vill helst ha en kille i åldern 23-30 år. Vill inte ha en yngre eller jämngammal man, de är oftast för omogna och inte särskilt snygga. Många ser fortfarande ut som pojkar då och beter sig som pojkar.

• Anonym
    Anonym (Tjejen) skrev 2021-01-01 15:43:06 följande:

Jag föredrar helt klart män som är äldre än mig, undantag finns ju, som med allt annat. Jag är en kvinna som är 20 år. Vill helst ha en kille i åldern 23-30 år. Vill inte ha en yngre eller jämngammal man, de är oftast för omogna och inte särskilt snygga. Många ser fortfarande ut som pojkar då och beter sig som pojkar.

Ja, men du är ju inte mycket mer än ett barn själv så det är ju inte så konstigt.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym skrev 2021-01-01 16:14:46 följande:

Ja, men du är ju inte mycket mer än ett barn själv så det är ju inte så konstigt.

Barn och barn, är man 20 så räknas man ju som vuxen, haha.

Vad menar du med din kommentar? Har inte sagt att det är konstigt att jag föredrar äldre män, de flesta kvinnor verkar dock föredra män som är äldre än de själva, inte bara jag bara för att jag är ung.
  • Anonym
    Anonym (Tjejen) skrev 2021-01-01 16:44:27 följande:
    Barn och barn, är man 20 så räknas man ju som vuxen, haha.

Vad menar du med din kommentar? Har inte sagt att det är konstigt att jag föredrar äldre män, de flesta kvinnor verkar dock föredra män som är äldre än de själva, inte bara jag bara för att jag är ung.

Vuxen? Nja, men myndig iallafall. 

Jag menar det jag skrev, var det svårt att förstå?

Enligt denna lilla poll föredrar 62% män i sin egen ålder. 
    Själv är jag sambo med en fyra år yngre man. Vilket inte skulle kunna vara möjligt ens för dig pga din ålder.

Egentligen borde det vara åldersgräns på frågor som denna då personer i din ålder knappast kan ha några förhållanden med yngre "män". (Läs pojkar.)
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym skrev 2021-01-01 16:57:07 följande:

Vuxen? Nja, men myndig iallafall. 

Jag menar det jag skrev, var det svårt att förstå?

Enligt denna lilla poll föredrar 62% män i sin egen ålder. 

Själv är jag sambo med en fyra år yngre man. Vilket inte skulle kunna vara möjligt ens för dig pga din ålder.

Egentligen borde det vara åldersgräns på frågor som denna då personer i din ålder knappast kan ha några förhållanden med yngre "män". (Läs pojkar.)

Myndig, vuxen, sak samma enligt mig.

Du skrev att det inte är så konstigt att jag föredrar äldre män, nä, det är inte så konstigt att någon kvinna gör det? Rent generellt så brukar det vara så att kvinnor i alla åldrar föredrar äldre män och då utgår jag inte enbart från den här omröstningen på familjeliv.

Såklart jag skulle kunna ha ett förhållande med en kille som är 16 år men skulle jag vilja det? Nja. Skulle dock inte vilja ha en yngre kille när jag blir några år äldre heller. Jag vill ha en man som är äldre än mig, det är vad jag gillar och så är det bara.

Såklart kan jag nu ligga med en man som är yngre än mig eller ha ett förhållande med en man som är yngre än mig men jag skulle inte vilja det. Jag attraheras av män som är äldre än mig därför att de oftast är mer maskulina och har mer livserfarenhet.
  • Anonym (L)

Äldre män, såklart. De flesta kvinnor brukar föredra äldre män, medan de flesta män brukar föredra yngre kvinnor.

• Anonym (gemensamma nämnare)

Föredrar välbevarade någorlunda jämngamla eller något yngre. Är 50 och kvinna

• Anonym
    Anonym (Tjejen) skrev 2021-01-01 17:02:57 följande:
    Myndig, vuxen, sak samma enligt mig.

Du skrev att det inte är så konstigt att jag föredrar äldre män, nä, det är inte så konstigt att någon kvinna gör det? Rent generellt så brukar det vara så att kvinnor i alla åldrar föredrar äldre män och då utgår jag inte enbart från den här omröstningen på familjeliv.

Såklart jag skulle kunna ha ett förhållande med en kille som är 16 år men skulle jag vilja det? Nja. Skulle dock inte vilja ha en yngre kille när jag blir några år äldre heller. Jag vill ha en man som är äldre än mig, det är vad jag gillar och så är det bara.

Såklart kan jag nu ligga med en man som är yngre än mig eller ha ett förhållande med en man som är yngre än mig men jag skulle inte vilja det. Jag attraheras av män som är äldre än mig därför att de oftast är mer maskulina och har mer livserfarenhet.
    Enligt dig ja. Inte enligt mig.
    Myndig, 18 år och får inte gå på systemet för att man inte är "vuxen" som jag ite heller tycker att en 20-åring är.

Nej, det är inte konstigt att du föredrar en äldre partner när du knappt ens är vuxen. Det gjorde jag också i din ålder.
    En tjugoåring är inte relevant i en fråga som denna då de som är yngre ännu är barn!

Rent "generellt" så framgår det av denna poll, som sagt, att en klar majoritet föredrar män i sin egen ålder.

Vad vet du om vad du kommer vilja i framtiden?

Och givetvis vill du inte ha en "man" som är yngre än dig då han är ett barn.
  • Anonym
    Anonym (L) skrev 2021-01-01 17:07:00 följande:

Äldre män, såklart. De flesta kvinnor brukar föredra äldre män, medan de flesta män brukar föredra yngre kvinnor.

Beror nog på hur gammal man är.
Svar på tråden Fråga till kvinnor - föredrar du yngre, äldre eller jämngamla män?