Inlägg från: Anonym (Civilingenjör och mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Civilingenjör och mamma)

Välja bort karriär? (Långt)

Jag funderar på att sluta jobba nu när barnen flyttar hemifrån, för jag är så sliten av att ha kombinerat barn och karriären I arton år. Känns jöttebakvänt att jag jobbade så mycket när de var små. Men jag kan ju inte ändra på det nu. Inte har jag lyckats så bra med karriären heller, mycket för att jag ändå alltid prioriterat mina barn när det krisat. Barnen har klarat sig bra. Men inte jag, jag är väldigt trött och sliten. Jag skiter i min pension just nu, för jag vet knappt om jag kommer leva så länge.

• Anonym (Civilingenjör och mamma)
    Anonym (Liknande sits) skrev 2021-01-22 07:49:10 följande:
    Att ta hjälp betyder ju inte att man inte ger sina barn sin tid. Det handlar ju om att underlätta den totala vardagen. Ha energi och inte vara trött.

Sedan om du mäter framgång genom hur få timmar man har barnen på dagis så är det upp till dig.
    Att ha barnen långa timmar på dagis kan ju ge föräldern energi men knappast barnet. Korta dagisdagar är utvecklande, men långa dagar har visat sig i norska studier ge förhöjda kortisolvärden, dvs stress. Det kan man ju förstå själv hur trötta och stressade barnen blir av långa dagar hemifrån i en stor grupp med många barn och vuxna att relatera till. 
Svar på tråden Välja bort karriär? (Långt)