Inlägg från: Gunilla Andersson |Visa alla inlägg
  • Gunilla Andersson

Bör man hälsa i skolan?

Jag har börjat snapa med en kille som går i min skola och vi skriver nästan varje dag. Han går i min skola och undrar om man bör hälsa när man går förbi varandra eller om det är konstigt? Vi har liksom aldrig snackat i verkligheten och därför känns det inte som en självklarhet och säga hej från ingenstans. Vad hade ni gjort i min situation? Hade ni sagt hej eller ska jag bara le mot honom istället.

• Svar på tråden Bör man hälsa i skolan?
  • Gunilla Andersson
    KittyK80 skrev 2021-01-04 23:08:40 följande:

När blev "skriver nästan varje dag" samma som "från ingenting". Det vore väl betydligt konstigare att INTE hälsa?

Hahah jo förstår vad du menar men vi brukar mest skriva typ "vad gör du" och sånna saker. Mina kompisar tycker att jag bara borde le mot honom istället för att säga hej eftersom vi aldrig snackat i verkligheten. Är lite kluven på vad som är minst stelt hahaha. 
  • Gunilla Andersson
    KittyK80 skrev 2021-01-04 23:24:43 följande:
    Hur gamla är ni? Kanske är andra regler som gäller för yngre generationer. Låter oerhört konstigt att inte hälsa för en tant som mig. Ni skriver om vad ni gör men kan inte säga hej? Vad är anledningen liksom?
    Går gymnasiet. Dock är mitt gymnasium ganska hetsigt och det är rätt stel stämning i korridorerna om du fattar hahah. 
Svar på tråden Bör man hälsa i skolan?