Anonym (Troll spricker i solen) skrev 2021-01-05 21:05:38 följande:
Som du tänkte att det räckte att "Tegnell har sagt", för annars har man en nazistisk agenda. Fluddra lika mycket i den här tråden som alla andra. Jag fixar lite popcorn så länge.
Det är nog en del sekler sedan man kom på att jorden är rund.
Så du är rätt försenad med popcornen.
Embla twopointoh skrev 2021-01-05 21:15:11 följande:
Jag bad dig redovisa konkret vad du menade eftersom du påstod att mina beräkningar inte var tillräckliga. Du har inte gett sådana, utan sluddrar om annat för att försöka dölja att du inte har en aning om matte och fysik.
Matten finns, du behöver inte låtsas.
Sen kan man också titta ned på jorden ifrån satelliter, speciellt de som inte är geostationära satelliter.
Sen kan man ju också titta på alla planeter och månar vi har i solsystemet, det finns så många sätt att förstå att jorden är rund så man får nog undra vad som brister intellektuellt.
Anonym (xccr) skrev 2021-01-05 22:08:16 följande:
Det räcker ju tom. att titta ut över havet ståendes på stranden, så ser man jordens krökning. Om det inte ligger en massa öar och skärgård i vägen förstås..
Shhhy, det får du inte säga för då blir de upprörda, för hur hemskt är det inte för dom att detta kan man se själv och med blotta ögat.
Och deras kompartmentaliserande är talande, som betyder att när de pratar om en sak som glömmer dom allt annat och bryr sig inte om faktan passar ihop.
Det är precis som analytiskt tänkande inte finnes.