Ny relation och hund i sängen? Nej tack!
Hej!
Jag har en nu relation med en tjej som har en hund som alltid vill lägga sig bredvid oss i sängen. Den korvar sig och slickar alltid allt den kan komma åt vilket gör det lite stressigt för mig när vi har det mer intimt. Min tjej ?förstår? mig men lägger det på mig att vara den som tar bort hunden från sängen så att vi kan vara intima två stycken istället för tre. Detta sätter stress på mig som inte idkar tidelag.. skämt åt sido. Men hur svårt ska det vara för någon att förstå att en ny partner inte vill ha varken en hunds tunga i rumpan eller behöva vifta bort en glad hund som vill vara med att leka samtidigt som vi bygger en ny intim relation.
Har hört av henne att hunden fungerat som en tröst den senaste tiden för henne en nu vill hon försöka sig på att bygga en fin relation med någon för att kunna bygga familj.
Jag som haft hund innan och skulle aldrig se det som ett hot i min och hundens relation om en ny partner skulle tycka det var konstigt att min hund störde dom om vi hade sex. Att ha någon som iakttar när vi fumlar oi vår nya relation kan vara nog stressigt och nervöst som det är utan att ett djur helt plötligt ska hoppa in och delta.
Vill bara säga att jag älskar djur och gillar dom oftast bättre än människor, men skulle jag vilja bygga något seriöst med någon ny som dessutom skulle resultera i familj och barn hade det varit min prioritering inte att få någon att acceptera en hund i sängen bara för att hunden ville det och det var vanligt.
Jag har till och med erbjudit mig att bygga en liten säng intill min flickväns sida dr hunden får vara så att den inte blir ledsen. Flickvännen tycker det låter som en bra idé, men det känns fortfarande i denna relation som att det är jag som är konstig som inte accepterar detta.
Min tjej vill vara med mig och hon gillar när vi slingrar oss nakna. Eftersom att det är så vi alltid sover. Det känns så sjukt konstigt då om vi blir mer intima med händerna och helt plötligt känner jag att hennes hund ligger och ?skedar? henne på andra sidan.
Jag har förklarat detta och det påverkar verkligen mitt intresse för sex mellan oss. Då får jag en suck och en ? det är ok, det kommer fler tillfällen?.
Detta gör mig rätt frustrerad d det är viktigt för mig att min partner har det bra och skönt men den känslan blir inte direkt ömsesidig. Speciellt när hon vänder ryggen till efter och klappar hunden efter där dom somnar lugnt samtidigt som jag ligger och känner mig rätt bortvald.
Jag har förklarat att min tjej inte får använda sin hund som en alternativ flyktväg om det är så att vi behöver prata. Får alltid en känsla att hundägare.. eller dom med barn väljer att, i stället för att ta jobbiga men nödvändiga diskussioner med sin partner använder hund eller barn som en anledning att fly undan detta. Hur ska vi då kunna komma längre i relationen eller för den delen känna tillit till att partnern gör det som är rätt och nödvändigt för att bygga förtroende med någon så att man ger en ny relation en ärlig chans att kunna växa naturligt.
Många tankar och funderingar gällande detta nu, men summan av detta är att vi verkligen gillar varandra och jag är orolig för att den bristande insikten och med det förståelsen min tjej har för detta kommer ?nöta bort? den nödvändiga nyförälskelsen för fort och med det försummar hon chansen att få en bra relation som hon och jag så gärna vill ha.
Tacksam för tips i detta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-08 10:17
Verkar som citattecken blir frågetecken, men jag tror att det går att tyda ändå :)