Vickan31 skrev 2021-01-29 12:25:39 följande:
Vad bra, tack för svar! :) Vet som sagt inte alls vad klockan var första gången eftersom jag i stort sett sov (brukar göra saker i sömnen, haha) men jag skulle tro att andra gången var närmare tiden jag brukar ta tempen, och då kanske det inte spelar någon roll att jag varit vaken en gång innan det.
Ahaa, nä det hade jag ingen aning om faktiskt! Är väldigt ny på det här med att tempa som sagt, men ja jag kan hålla med dig om att det låter som en halv evighet, haha!
Menar du att tempen visar runt 36,60 när ägglossningen sker eller att den visar det som högst när ägglossningen är över och tempen stigit 2-3 dagar? Som sagt får du förlåta om jag har dumma frågor, men har inte riktigt greppat allt kring denna metod förrän jag kanske har provat det själv längre än bara ett par veckor :)
Link92 skrev 2021-01-29 12:52:15 följande:
Jag har också hört de som har termometern i munnen ett par minuter innan de startar den, men jag tänker att bara man gör på samma sätt varje dag så borde det inte vara så stor skillnad. Jag brukar värma den i munnen några sekunder innan jag startar.
Jag har mätt sedan juni 2019, har alltid haft cover line mellan 36,45-36,55. Sånt är ju så individuellt och kan diffa litegrann mellan cykler också :)
Jag brukar ligga runt 36,5 i follikulärfasen (innan ÄL) och går (typ) aldrig över 36,6 då. Sen får jag en dipp några dagar innan ÄL och är nere runt 36,4. Dagen efter ÄL är jag uppe på minst 36,6 och den temperaturen går uppåt i typ en vecka. Hoppas det blev lite tydligare :) Inga dummar frågor alls, Vickan31! Bättre att vi delar med oss om funderingar så vi kan hjälpa varandra. Jag tror det blir lite enklare oxå när man har några stycken egna cykler att titta på, så kan man enklare se samband.
Ja, håller med dig Link92 om att det såklart blir rätt om man alltid gör på samma sätt. Jag kände mest att jag ville få resultat närmare den faktiska temperaturen eftersom väldigt låga temperaturer under follikulärfasen skulle kunna vara tecken på problem med sköldkörteln.